lördag 13 september 2014

Hundvakt ☀️

Igår var jag på VCT och tog prover samt fick en antibiotikakurer mot uvi. Jag har inte haft uvi på 25år... Men nu har jag tydligen fått det.. Upptäckte att det kom rent blod när jag kissade... Så det fick bli ett akutbesök.
Passade även på att ta ett hb när jag ändå blev stucken och det var 143 helt kanon :-)

Efter läkarbesöket åkte jag till Coop och handlade. När jag hade fyllt mina påsar, jag självscannar, & skulle betala upptäckte jag att Coop kortet var borta. Letade igenom alla påsar, svettades och hade hjärtklappning ;-)
gick en lov i affären och letade, men nej det var borta!!! 
Sansade mig och gick ut till kundtjänst & frågade om de möjligen fått in ett coopkort & jag hade TUR mitt kort fanns där... Det finns ärliga människor :-)
Betalade mina varor. 

Efter mathandling åkte jag hem. Packade upp varor, tog Zingo en promenad. Gjorde en Västerbottenostpaj till kvällens kräftor & dammsög.

Så fick jag ett glatt sms från sonens sambo. De hade blivit erbjudna en riktig lägenhet & skrivit kontrakt. 2 rum & kök med uteplats ungefär 1 km ifrån där de bor nu, i Kyrkbyn på Hisingen. De var överlyckliga!! Jag är jätteglad för deras skull. Idag bor de 2 pers & en katt i ett studentrum med bara ett trinettkök. Det är fruktansvärt trångt. Nu blir det ett kombinerat kök allrum med kyl, frys, ugn & riktig spis & ett riktigt sovrum. Inte fel heller med uteplats i söderläge :-)
Blir härligt för dem att kunna laga riktig mat, kunna baka som sonen sambo älskar, kunna bjuda hem kompisar & oss ;-) 
Vilken känsla!!
Inflyttning 1/3 :-)


Maken kom hem & sen kom J & lämnade Bella som vi ska passa i helgen. 

Vi käkade kräftor & Västerbottenostpaj och hade en lugn skön fredagskväll 

Vi la oss vid midnatt & strax efter ringer makens syster. Svärfar mådde inte bra så man hade ringt ambulans som tog honom till lasarettet. Han har diabetes & hade fått alldeles för lågt blodsocker... så han blev kvar på  lasarettet. Maken kom hem efter 3 inatt. Tror att vi alla i familjen sovit lika illa inatt...

Jag, Zingo & Bella är just inkomna från en promenad. Det är soligt & fint men lite kyligt i vinden ☀️

Nu ska jag ta tag i dagen!
Ha en fin lördag ☀️❤️



13 kommentarer:

  1. Det var ett tag sedan jag hade uvi nu. Men jisses vad det gjorde ont!! Men sedan jag började med lokalt östrogen så har jag inte känt något. Så bra att du fick medicin. Hoppas att det ger med sig fort.
    Mannen gjorde av med sitt visa-kort för ett tag sedan. Upptäckte det inte förrän ett par timmar senare när vi var inne i en annan affär. Han hade varit på Coop tidigare så vi rusade dit och frågade i kundtjänst efter det, och jo då, dom hade hittat det. Han hade glömt det när han betalade. Men jisses vilken hjärtklappning och panik innan det blir hittat! Ha det bra. Kram <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas du snabbt mår bättre med hjälp av medicinen.
    Jag är så gammaldags att jag handlar med pengar och ej med scanner :)
    Vilken tur att ditt kort var inlämnat!
    En sån söt kompis Zingo har i helgen.
    Ha en fin lördag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Åh vad roligt för sonen med sambo att äntligen få en riktig lägenhet :D

    UVI är ingen höjdare att ha. Jag var 41 år första gången jag fick det och nu återkommer det varje år. Skit är det med det.
    Skönt iaf att du fått antibiotika så det ger med sig.

    Tråkigt med svärfar :-(

    Vilken tur att det faktiskt finns snälla och ärliga människor så du fick tillbaka ditt Coop-kort :-)

    Jaså ni är hundvakt igen. Då är det full rulle nu då :-)

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Det är många kort att hålla reda på i dag... det är kort till nästan allt nuförtiden.
    Vilken tur att det kom till rätta.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Uvi är väldigt påfrestande. Man blir trött och ledsen av det. Hoppas du snabbt hämtar dig från det. Vilken påfrestande natt. Stackars alla er. <3
    Snäll du är som är hundvakt. Det är unikt att ta hand om andras smånosar!
    kram till dig vännen
    Fia

    SvaraRadera
  6. En skräck att inte hitta kortet, tur det ordnade upp sig, och ärliga människor är guld värda.
    Skönt att medicinen hjälpte för dig så du mår bättre igen.
    Inte roligt när telefonen ringer mitt i natten, för det mesta så har det hänt nånting. Hoppas din svärfar piggnar till snart nog...
    Vilken söt liten vovvsing ni är hundvakt till. Går dom bra ihop hon och Zingo?
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  7. Grattis till sonen till den nya lägenheten!

    Skönt att det gick bra för svärfar. Förstår att alla var oroliga.

    Det ser ut som om Bella kan hjälpa till med ett gästinlägg på bloggen ;-)

    SvaraRadera
  8. Vilken hjärtklappning där med att kortet var borta, hua.. Hoppas att du blir bra med kuren, det brukar ta ganska fort med penicillinet. Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas att ni har haft en bra söndag ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Upps...de där är inte kul - när korten försvinner. Jag var ute för att inte bli godkänd när jag handlade, köp medges ej stod de, de var inte heller kul ska jag lova :) men de ordnade sig, blev nått fel på linjen...
    Grattis till sonen, vad är väl som ett eget redigt bo - helt underbart. Men oj så länge de får vänta på inflyttning, nåväl, den som väntar på något gott. ....

    Jag är lite smådålig på sjukdomar, så jag har inte en susning om vad UVI är :) hoppas de hjälper med antibiotika nu då.
    Kramiz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Urinvägsinfektion :-)
      Inget mer blod i urinen under helgen. Bara att hoppas att njurprover och så ser ok ut oxå :-)
      Kram ❤️

      Radera
  11. Gud så roligt att dom fick tag på en lägenhet!
    Och Gud vilken tur du hade med coop- kortet!
    Krya på dig!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Visst är det skönt med ärliga människor!!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis