måndag 15 september 2014

Ja det är måndag morgon...

Det är måndag morgon... Dagen efter att Sverige har röstat... 
SKRÄMMANDE många röstar på SD... Fattar ni att SD är Sveriges 3-e största parti... Det finns ett stort missnöje i stugorna hur Sverige har bedrivit sin politik & detta är "vårt" sätt att protestera... Uppenbarligen....

Som långtidssjukskriven och en gång utförsäkrad i Allianskarusellen med allt lidande som det inneburit för mig och människor i liknande situation, så är jag inte främmande för ett regeringsskifte... 

Jag hoppas på en humanare politik där man vill hjälpa människor som av olika skäl hamnat i utanförskap. Det finns faktiskt människor i Sverige idag 2014 som inte har mat på bordet, inte råd med sina mediciner mm Visst sjutton ska de med fina dyra bilar, båtar, hus, stugor, utlandsresor mm kunna dra ner på sin standard lite så att ex. ensamstående sjuka Anna med 2 barn kan servera frukost, lunch & middag varje dag, skicka med barnen frukt till rasten i skolan... Förstår ni vilket UTANFÖRSKAP dessa barn känner? Det finns minst 232000 barn i Sverige där familjens inkomst inte räcker till det NÖDVÄNDIGA kostnaderna... Då pratar jag mat, kläder som värmer, mediciner och inte senaste smartphonen....
Det finns barn som alltid "får bli sjuka" när det krävs matsäck på utflykter...
Barn som INTE får ha ngn fritidsaktivitet... 
VILKET LIDANDE !! VILKEN SORG!!
VILKEN KÄNSLA AV UTANFÖRSKAP!!
Dessa barn har blivit allt fler... 

Vi behöver en Robin Hood helt enkelt ;-)

Nej usch politik ska man ju helst inte diskutera så jag avslutar mig själv här och nu... 

Helgen har varit ok men lite uppochner.. Makens pappa är kvar på lasarettet där man försöker få ordning på blodsockret. 

I lördags satt jag ensam hela kvällen. Maken var så trött efter natten på sjukhuset så han lade sig vid 19-tiden & sov hela natten... Jag stekte kantareller och åt med västerbottenostpajen. Gott! 


Jag tittade på tv. Såg filmen Älska mig igen på 4.an. Den var riktigt bra tycker jag. Handlade om det mycket kära gifta paret som var med om en trafikolycka där hon skadades allvarlig och fick minnesförlust. Hur detta påverkade deras liv.. Filmen är baserad på en sann historia.

Natten till söndag var Bella orolig så vi var ute med henne 5ggr. Han var lite orolig i magen och kissenödig... Blev ännu en natt med lite för lite sömn... 
På söndagen roade vi oss med att rösta... Sen grillade vi. Jag o dottern fick chilimarinerad kyckling o maken flankstek. Till det åt vi potatisgratäng & en hemgjord tomat/lök/paprika sallad/salsa det var riktigt gott! :-) 
Det var ngr veckor sedan vi grillade så nu var det extra gott :-)

På kvällen kom P&J & hämtade lilla Bella. Sen dess har Zingo sovit ;-)
Är så mycket att hålla ordning på när Bella är här och hälsar på ;-) 

Dottern jobbar. Men skulle bara ta lättare saker idag. Inte "hålla skift" & inte jobba full dag... Chefen ringde igår och de enades om detta. Dottern är blåslagen efter att hon svimmade förra veckan... 

Ett av alla blåmärken... 

Nu ska jag ta tag i måndagen. Ska se om  det finns ngn tvättid idag... 

Ha en fin fin måndag! ❤️☀️




5 kommentarer:

  1. Jag är inte så intresserad av politik men jag förstår ju att detta val var annorlunda.
    Håller med dig ang. det du skriver.

    Hoppas din svärfar fått ordning på blodsockret.


    Vad söt bild på Zingo och Bella.
    Ingen trevlig bild på dotterns blåmärken. Ajaj!

    Jag såg också den filmen. Tyckte den var ok.

    Ha en fin måndag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Håller med dig. Helt sinnessjukt att SD blev så stora. På hat, rädsla och odemokratiska tankar...

    Jösses vilket blåmärke!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig i det du skriver om politiken och kommenterar därför inte mer. Du har ju även läst det jag har skrivit på min blogg.

    Tråkigt att svärfar fortfarande är kvar på sjukhuset. Jag hoppas att de får ordning på blodsockret.

    Oj vilka blåmärken dottern fick efter att hon svimmade och föll.

    Tror jag det att Zingo är trött efter att ha haft en kompis hemma hela helgen :-)

    Ha en fin dag...solen skiner iaf även om det är lite kyligt ute :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  4. Hej, kikade in till dig av en slump och har surfat runt lite. Många tänkvärda tankar finns det här och jag känner och tycker mycket som du . Det här med valet har jag bloggat mycket om och jag är precis som du upprörd över hur SD kunde få så många röster. Jag tror att många av de som lagt sin röst inte riktigt förstår vad det är för parti som dom lagt sin röst på. Kanske är det i ren protest, kanske är det bara i ren okunskap, kanske är det för att de håller med till viss del.
    Jag vet inte, men jag vet att det är fruktansvärt att de fick så många röster. Men precis som du säger så ska man inte diskutera politik...egentligen. Men jag tillhör en av de människor som vill göra min röst hörd när det händer saker. Jag bloggar om sånt som är relevant för mig och som sagt när jag vill skriva av mig. Kika gärna in till mig!
    Tjingeling från Skåneland

    SvaraRadera
  5. Nu såhär efter valet med ett gott resultat känner jag mig allt lite lurad...kanske i okunskap kan jag inte riktigt acceptera allt detta tjafs.
    Men jag hoppas verkligen inte på omval för då kommer SD att bli ännu större för det finns ju en "orsak" till alla dessa anhängare.
    Den filmen har jag inspelad och ska se den en myskväll.

    Kraaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis