söndag 28 september 2014

Mat mat mat - restaurangmat

I fredags när maken kom från jobbet åkte vi till Coop och handlade. Planerade helgens middagar mm
Efter handling o uppackning gick vi upp till sjukhuset och hälsade på svärfar. Svärmor var där och när vi suttit där en stund kom en av mina svågrar. Efter sjukhusbesöket köpte vi med oss indisk mat hem. Maken hade ett presentkort som vi nyttjade. Vi köpte en portion med Murg tikka masala & en portion med chef's Lamm Curry. Starkt smakrikt och gott. Lammet hade juliga kryddsmaker. 

På kvällen tittade vi på tv. Doobidoo var riktigt roligt :-) 
Zingo bänkade sig mellan/på mig o maken i soffan ❤️


På lördagen tog vi en lugn förmiddag. Sen åkte vi en sväng till Torp köpcenter för dottern ville absolut dit. Hon lockade med mat på restaurang Briggen om vi körde henne så det fick bli en shopping tur :-)
Maken köpte en mössa, jag en topp på rea o youghurt, måste bara göra reklam för godaste youghurten ever. Lindahls Grekiska citron youghurt..
dottern köpte en görsnygg rock, smink & lite annat smått och gott & så åt vi middag :-)

Blev en lugn filmkväll hemma, jag o maken. Dottern var på krogen med tjejkompisarna :-)
På söndagen åkte maken iväg & spelade golf. Jag hade bestämt träff med min kompis J. Jag fick ett presentkort av henne o hennes man när jag fyllde år. Nagelförlängning/manikyr & lunch. Blev fina naglar, god thailunch, mycket prat o koll i affärer. Jättemysigt! ❤️

  • Har blivit alldeles för mycket 
  • restaurangmat i helgen så nu får det bli 
  • husmanskost, hemlagad på menyn. 
Söndagskvällen bestod av tvätt, matlagning och bakning. Har bakat underbara brownies med chokladtryffel. En med apelsinkrokant, beställningsjobb till svärmor och en med mintkrokant :-) 

Provsmak imorgon :-) 
Nu är John Blund äntligen här med sömnsanden 

Sovgott! ❤️



12 kommentarer:

  1. Oppss de där blev en redigt restaurang mats helg ju :) gott ibland o framför allt sköt att slippa laga käk. Här var de gubben som fick stå för lördagsmiddagen, med grill. Gott i gott. Oh jag vill oxå ha så där fina naglar, min egna längd (jag har bra naglar) men lite bättre glans o glamour, En väldigt bra present att få!!!

    De där att umgås med väninna o slarva bort en dag på roliga saker o bara vara - de är verkligen kul o faktiskt lite nödvändigt ibland, egentid :) förstår ni hade hur mysigt o kul som helst o mätt blev du med :)

    Nu kör vi ny veckan. Önskar Dig en god sådan.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Oj så mycket restaurangmat det blivit. Efter en sådan helg kan det vara väldigt gott att äta vanlig hemlagad husmanskost.

    Roligt att du har fått använda dig av din present i helgen. Alltid kul att bli lite ompysslad och ha en dag med en väninna.

    De där kakorna ser farligt goda ut (och jag antar att de är det oxå) ;-)

    Ha en fin dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Det här med att ligga av sig med bloggen känner jag igen. Får se om jag stänger ner den snart. Man använder facebook och instagram så mycket mer nu. Så härligt att äta restaurang mat men jag är som dig. Efter att ha ätir en eller två gånger vill jag ha hemlagat. Vi åt ju också indisk mat i helgen. Jag var tveksam men dottern gav sig inte så det blev utemat den dagen. Mycket gott att välja på där. Jag har som plan att baka i veckan. Inget jag gör ofta men är så less på matbrödet man köper. Det såg gott ut med kakan men just nu ligger vi lågt med socker här hemma. Sambon gränsar till att ha för höga sockervärden och finns det hemma någon kaka eller gott så har han svårt att stå emot. Hoppas att ni har det bra trots sjukdomar runt er
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj vilken god helg du haft! :-) Smaskigt värre ju :-) Kul med en shoppingtur också. Jag har också ätit gott i helgen. Ha en fin måndag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Mums vilka goda brownies :)

    SvaraRadera
  6. Låter som en skön helg. Kakorna ser ju himla goda ut.
    Ha en fin vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst ska man unna sig god restaurangmat då och då. Om man blir bjuden är det ju toppen ;)
    Kakan du bakat ser jättegod ut. Tyvärr har jag varit tvungen att sluta med allt sött. Mina diabetesvärden hade blivit dåliga i när jag var till läkaren i början på juni, så efter det har jag varit ordentlig med kosten (slarvade mycket innan). På köpet har midjemåttet minskat lite och några kilon försunnit :) Och värdena ligger bra nu.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Jag älskar god mat!! Herregud man blir ju helt salig av det :)) Men det är klart det får väl vara en balans och husmanskost är otroligt gott! Och den kakan.. suck vad jag är svag för sånt där också. Sitter här invirad i en filt. Har försökt läsa några bloggar men börjar gäspa och längtar till sängen. Den här blåsten, mörkret och kylan tröttar ut mig. Fast jag har ju jobbat hela dagen också. Ska ut med hundarna strax. En av hundarna snarkar högt och brukar sällan tycka att det är kul att gå ut på kvällarna. Han o jag vill helst bara försöka hålla oss varma och invirade :)) Kanske sambon går ut med dom istället fast då är jag rädd att han ska trampa ner i nån grop på vägen (helt svart ute) och göra illa sig i ryggen än mer. Du vet, stela onda sneda ryggar och så knakar det till bara :( Fast jag vill inte vara överbeskyddande men jag ser ju hur det är ställt för stackarn. Nåja de går nog bra ändå.

    Kram, sov gott fina du.

    SvaraRadera
  9. Hej. Låter som en toppen helg tycker jag. Den där yoghurten måste jag testa. Ska nu kolla lite bakåt här i din blogg. Ha nu en bra början på denna nya vecka.
    Hej svejs.

    SvaraRadera
  10. Restaurangmat i all ära, men det är gott med hemlagat också, och dina brownies ser toppengoda ut.
    Som sagt det är tur vi har hundarna,mycket härlig frisk luft och motionen får vi på köpet..
    Kramiz**

    SvaraRadera
  11. Naw,sötaste Zingo & så gottia Brownies ♡...
    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  12. Ibland är det gott med restaurangmat men visst är det godare men hemmamat?!

    Jag satt och väntade på en bild på dina nya naglar...

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis