tisdag 2 september 2014

solsken :-)

Idag skiner solen, himlen är blå med små ulliga sommarmoln :-)
HÄRLIGT!!
Kanske kan locka med mig Zingo på en långpromenad :-)

I söndags tog vi en riktigt skön skogspromenad. Han gick lös hela promenaden. Det är ganska blött i skogen nu & lerigt & medan jag försökte balansera mig fram för att inte bli allt för geggig sprang Zingo rakt igenom lerpölarna så det skvätte ;-)



Igår var jag hos mina föräldrar & vattnade & sen åkte jag till mataffären & köpte lite förnödenheter. Väl hemma igen hann jag prata lite med dottern innan hon skulle iväg till jobbet. Hon fick en kallelse att göra den där zylocainprovokationen i slutet av september. Då kan vi få klarhet i om hon tål tandläkare bedövning. Det vore bra, för då kan man om hon får tillbaka dessa hemska utslag på benen (vaskulit) ta en biopsi på dem. Det var snabba bud iaf & det är vi glada för, för vi trodde detta skulle ske i samband med nästa läkarbesök om 6 månader.

Till middag igår gjorde vi Pasta Rigatoni. Receptet har jag fått av min mormor. Detta var en av sonens favoriträtter när han var barn/ungdom. Så när jag lagt upp min portion på tallriken så skickade jag ett mms till honom... 
Han blev avis :-P

Efter maten åkte jag & maken för att köpa ngr saker som jag missat. & leta efter en kapsel hållare till kaffekapslar. Det märket vi har Dolce Gusto var inte lätt att hitta ngt till... Så vi får leta vidare...

Dottern jobbade kväll igår & det gör hon idag oxå. Så det tar en stund att varva ner efter man hämtat henne på kvällen. Men i gengäld så sov jag till 9 i morse :-)

I morse hade paketet från Buzzador kommit. Jag är uttagen att testa den nya Stand n Stuff från Old el Paso. Så inom de närmaste dagarna får det bli tacos hos oss :-)
Det ser ut som små mjuka "båtar", typ tortillas. Ser käcka ut :-)

Nu ska jag hoppa i kläderna & ta Zingo en sväng.... :-)

Jo & ang kräkskivan ;-) Visst vet jag att de alkoholhaltiga drycker man inmundigar vid dessa tillfällen kan ge de symtom jag fick. Men eftersom jag var så otroligt måttlig denna kväll så är jag helt övertygad om att det var ngt som jag ätit som gjorde detta.. Annars hade jag nog mått som en potta skit dagen efter oxå & det gjorde jag inte :-)

Ha en finfin tisdag!



9 kommentarer:

  1. Såna där båtar såg jag på mitt ena ica sist - spännande om det är något att köpa. Och lera - du ska vara glad att du inte som en hund på mina promenader gör i lera - rullar sig men sen älskar hon att bada. Kom ut i skogen igår och det var himla skönt ute. Hoppas vädret nu håller i sig läääänge. Må gott

    SvaraRadera
  2. Underbara Zingo ♡ ...
    Så ljuvligt med solen/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken sötnos den där Zingo ;-D pälsen ser jättemjuk ut!
    Efter allt ditt "matprat" blev jag hungrig ;-) får nog gå och ta mig en macka.
    Tjillevip/c

    SvaraRadera
  4. Ett alldeles underbart väder, vaknade till sol och det ser ut att bli bättre och bättre, passar mig bra nu när jag är ledig till Fredag :) Vad kul att du kom med kampanjen, jag tycker det har varit så snålt med kampanjer det sista. Kanske startar igen nu till hösten. Kram

    SvaraRadera
  5. Lät som en himla härlig dag så här i början på den första höstmånaden :-)

    SvaraRadera
  6. De där smånosarna har förkärlek för dynga,,,HOppas dottern nu får ordning på det där. Jag tål inte tandläkarebedövning alls.Ilband när jag ätit skaldjur och inte alls druckit några mängder vin och absolut inte sprit, har samma hänt med mig. Jag har tänkt att det blir för mycket jod. Vi som har åt sköldkörteln tål inte lika bra det. Bara en tanke.
    Det var nog inte ens 15 grader i vattnet.Brrrrr Men idag ska det bli finväder fast badvattnet är nog kallt resten av året. Ha så gott idag. kram Fia

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Här har jag en hund av varje sort, den ena avskyr att bli blöt o smutsig, stora fina Peppe, medan Bamse plöjer genom vatten och gegga helt bekymmerslös. Det är ju tur att han finner sig väl i att bli duschad sen...
    Blev sonen frestad nu när han såg sin favorit maträtt,hehe?... Det såg väldigt gott ut så nu blev jag hungrig som inte har ätit lunch än...
    Man brukar ju säga att det är inte kräftorna man blir dålig av utan kräftspadet,haha....nej men skämt åt sido. Jag mår inte heller bra av att äta varken räkor eller kräftor längre, och det är tråkigt eftersom det är så gott. Men sitta på toa med oliiidlig magknip sen då avstår jag hellre....
    Nu har solen kommit fram här också och det är toppenskönt väder, bara att njuta,
    Kramar♥

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis