onsdag 3 september 2014

☀️☀️det är höst ☀️☀️

Igår var det ganska fint väder dock molnigt men uppehåll. På förmiddagen gick jag & Zingo en promenad & sen väntade vi in elektronikgubbarma som drar in fiber till tv o bredband. Blev 1,5h oväsen & stökigt men nu är grejerna på plats. Dottern åkte till jobbet & jag fixade lite mat till mig & maken. När han kom hem så åt vi & sen åkte han till golfbanan. 
Jag & Zingo valde att ta en rejäl långpromenad & sen åkte jag till Rusta & inhandlade ljus, servetter & en chokladbit... 

Blev uppesittarkväll kan man säga. Brukar hämta dottern strax innan midnatt när hon jobbar kväll, men igår föll det på hennes lott att städa & göra ismaskinen så kl 02.00 hämtade jag inatt... Somnade gott vid 3-tiden & vaknade vid 9. Då kände jag mig överkörd av en ångvält så idag har jag tagit det lite lugnt.. Dottern var allt annat än glad idag för hon blev väckt av telefonen & fick åka in & jobba flera timmar innan utsatt tid.... 
Jag har promenerat Zingo, tagit disk & på spisen står en gryta med kalops och kokar. 
Men annars har jag legat på solsängen i minst 1,5h & njutit av solen ☀️☀️☀️ Ljuvligt väder idag 20" varmt i skuggan :-)
 

Då får man passa på. Det verkar som de närmaste dagarna ska bli ganska fina... ☀️⛅️ Det tackar man ju för :-) 
Dottern hävdar bestämt att det är höst & det har hon ju rätt i... Men man måste ta tillvara på de fina dagarna... Hon kör med långbyxor o tunnare jacka.. Tycker jag är knäpp som körde linne & leggings på promenaden... ;-) 

Ha en riktigt fin onsdag! 



12 kommentarer:

  1. Jo de e väl höst enligt de som vet o bestämmer :) men i luften är det sommar fortfarande, varmt, soligt och gott - de e bara att njuta så länge de varar. Igår när jag skulle till stan visst jag inte redigt vad jag skulle ta på mig, här var jättevarmt men i stan vet jag att de alltid blåser o är kallare så de blev jeans o de kändes rätt när jag kom in.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Så härligt det ser ut att ligga i solsängen och njuta - gör du rätt i. Hade funderingar på att gå ut och sätta mig och äta på jobbet men det blev inte av men ska njuta lite hemma för jag ska sluta inom kort. September är ju höstmånad och kyligt på kvällen och morgonen men såna här dagar tackar man inte nej till och det ska ju hålla i sig flera dagar till och ett hösttecken är ju grytor, soppor och lite tyngre mat. Och nu tycker man det är så gott vilket man inte gör i juni, juli. Må gott

    SvaraRadera
  3. Härligt att värmen kom tillbaka!
    Det gäller verkligen att ta tillvara på dessa dagar. Snart viner stormvindarna utanför fönstren...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Klart du ska ha linne och leggings..!!! Min mamma badade idag när vi var ner på Ellös och handlade, det är 18,9 grader i vattnet, så än är det sommar 😊

    Kram

    SvaraRadera
  5. Här har vi haft runt 20 grader hela veckan och det ska fortsätta veckan ut såg jag. Så höst vill jag nog inte säga än :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Här är det shorts och linne som gäller. Varmt som bara den, och fuktigt...
    Låter som du har det bättre :-)

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Jag har börjat blogga igen. Kika gärna in på min blogg om du har lust :)
    Vad härligt ni har det du och Zingo. Ser ut som sommar ännu.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Bra att ta det lite lugnt, vi smärtisar får ju lyssna lite (mycket) extra på kroppen. Gött med solbruna ben! Idag har jag varit inne för här är lite kyligare ;-(
    Kram/c

    SvaraRadera
  9. Ja,det är ju Höstmånad men jisses vilken högsommar :)
    Ser ljuvligt ut att ligga i solen så & lille Zingo är ju bara fööör söt/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  10. Så länge det är varmt så kan man sola :)
    I går var det ju som en fin sommardag. Det verkar bli lika fint idag men idag ska jag jobba. Och lika så hela helgen :(
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Jag njuter i fulla drag de här dagarna!

    Vad skönt det kommer bli när dottern tar körkort? =)

    SvaraRadera
  12. Visst är det skönt att solen dykt upp igen och att det faktiskt är okej värme. Men jag får nog hålla med dottern, hösten är här och långbyxorna har kommit fram.

    Dessutom så hade jag inte förmånen att kunna vara ute i solen och gotta mig då jag jobbade...som alltid när det är fint väder. Men jag hoppas iaf att det fortsätter att vara mer sol än regn denna hösten :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis