tisdag 9 september 2014

Tisdag...

Helgen har varit omtumlande...
Både kall & varm....
En helg med glädje & skratt men oxå kantad av oro & sorg... 
Fick ett ledsamt besked i fredags. Om det kan man läsa i min låsta blogg.. 

I fredags eftermiddag tog jag maken & Zingo en härlig promenad i skogen i det fina vädret. ☀️ 

Väl hemma igen grillade vi & sen försökte vi ha en bra kväll. På kvällen var dottern på kräftskiva. 
På lördagen åkte maken till golfbanan. Jag körde dottern till jobbet & fixade här hemma lite. Förberedde en lunch som vi skulle äta tillsammans med makens äldste bror. 
Brodern kom & vi åt & pratade. Sen ringde makens telefon & det var vår son som frågade om han kunde komma hem ett dygn. Om vi kunde hämta på tågstation. Klart vi kunde :-)
Så efter lunchen tog vi en sväng på knorren m Zingo 

Hämtade hem sonen & satt & pratade med honom. Kvällen tillbringades tillsammans med båda barnen ❤️ Det är inte så ofta man har den möjligheten längre så det var extra trevligt. Vi gjorde tacos tillsammans & åt på kvällen. 

På söndagen jobbade dottern, sonen åkte tillbaka till Göteborg, maken var hos sina föräldrar, jag & Zingo blev hänvisade till varandra :-)

Igår hade dottern tandläkartid. Tandläkaren vågade inte göra ngt i dotterns mun innan hon konsulterat käkkirurgen. De ska lägga upp en plan hur man på bästa sätt kan hjälpa dottern med de problemet hon har, en inflammerad tand, en besvärlig visdomstand... så att det inte blir samma reaktion som sist med hög feber & inläggning. Hon frågade dottern en miljon frågor & skrev ner allt i journalen. Känns bra att hon tar dottern & allt detta på allvar & är mycket noggrann!

Igår fixade jag här hemma, Promenerade Zingo, tvättade, Käkade lunch med dottern på vårt köpcenter :-) 
Jag åt en pastasås med bacon och paprika. God! Så jag härmade det receptet & serverade maken samma rätt när han kom från jobbet :-) 

Fick ett jättefint armband på posten som Pisan gjort. Finns att beställa om man vill ha ngt liknande. Jag är jätteglad för mitt ❤️

På kvällen stödhandlade vi lite färskvaror. Fortsatte tvätta & tog en lugn tv-kväll

Idag är det gråväder. 
Vet inte riktigt vad som står på schemat idag. Men vet att det alltid finns att saker att göra... Ikväll är jag chaufför då dottern jobbar sent... 

Ha en fin tisdag! 







13 kommentarer:

  1. Åh,så ljuvliga foto & vilka fina armband ♡ ...
    Tänker på dig/er & ger många varma styrkekramar!

    SvaraRadera
  2. Förstår att något sorgligt har hänt...tänker på dig och skickar styrkekramar via cybern/c

    SvaraRadera
  3. Fint armband.
    Härliga bilder på Zingo.
    Många styrkekramar till dig och familjen ♥

    SvaraRadera
  4. Usch då…trista besked påverkar en alltid. Hoppas det löser sig.
    Vilket härligt bildcollage! Tur att det finns ljuspunkter i tillvaron också!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  5. Mysigt att ha båda barnen hemma samtidigt :-)

    De där båtarna så häftiga ut. Får jag ta och kolla om affären har.

    Vilket fint armband du fått :-)

    Kramis

    SvaraRadera
  6. Han är ingen badkruka direkt, Zingo... :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig promenad, man ser så mycket grönt ännu och det är så jag vill ha det ett tag till. Kram

    SvaraRadera
  8. Härligt att ha barnen hemma på samma gång ! Det hade vi också i helgen :)
    Vi har mulet väder här just nu.....jag har så ont i ryggen för tillfället usch ja

    Kram

    SvaraRadera
  9. Visste inte du hade fler bloggar men oavsett, så önskar jag att det inte är något allvarligt som tillstött. <3
    Stor kram
    Fia

    SvaraRadera
  10. Godkväll vännen.
    Det enda jag kan tänka på i ditt inlägg är att nåt tråkigt har hänt. Jag vet inte vad, men sänder dig positiv energi och styrkekramar.
    Kram på dig.

    SvaraRadera
  11. Så ledsamt med trista besked. Utan att veta önskar jag att det ordnar sig.
    Visst är det kul när barnen dimper ner samtidigt. Alltid feststämning :)

    Kraaam

    SvaraRadera
  12. Kram till dig!! Du är toppen! ♥

    SvaraRadera
  13. Å vilket fint armband!
    Skulle bli jätteglad om nåt sånt damp ner i min brevlåda :)
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis