torsdag 9 oktober 2014

Alldeles för lite sömn denna vecka....

Denna vecka har jag haft det kämpigt med sömnen...
Har varit chaufför åt en kvällsarbetande & städande dotter, men har ju möjlighet att sova ut på morgonen. Men NÄ klockan sju har det varit omöjligt att somna om & den sömnen jag har fått har varit orolig, full av drömmar & har vaknat med ångestkänslor.. INTE KUL alls!! :-(
Har varit sliten hela veckan...

I tisdags eftermiddag var vi & hälsade på svärfar på sjukhuset... Han uppskattade det :-)
Men ett omtumlande besök.... 
Jag skickade med svärmor ännu en matlåda. Man får försöka underlätta med det man kan...

I onsdags var jag med dottern hos doktorn (igen) Den handen som hon fick kortisonsprutan i kärvar. Men som jag redan visste kan man inte göra ngt åt det just nu utan är säkert efter sprutan. Men hon fick en remiss till en arbetsterapeut som ska göra en ny ortos åt henne.
Grejade lite här hemma, bytte lakan & tvättade & tog sköna promenader med Zingo :-)
Var chaufför igen på natten.. Men inatt var de klara redan kl 01....

Idag har jag ätit lunch med dottern. Handlat lite & så. Maken jobbade över & dottern jobbar kväll så jag & Zingo har myst en del :-)

Ikväll slutar dottern jobba redan 23.00 ;-) 
"Tummen upp"

Imorgon är det fredag & sen är det slut på körandet för denna vecka.... SKÖNT!!
Får hoppas jag kan få tillbaka lite lugn skön sömn oxå :-)

Ha en fin kväll!






15 kommentarer:

  1. På något vis klara man sig med lite sömn en tid, fast visst är man trött :) tror att man har någon inombords stress som gör att man sover dåligt och drömmer hemskt i perioder när det är någon särskilt på G, som nu när du är nattchaffis. Själv har jag sovit som ens stock sista veckan på nätterna. Jag går ju alltid upp med mannen vid 5 för att mysa lite innan han far, oh nej jag går inte o lägger mig igen :)

    Din stackars dotter, tänk om man bara kunde öppna handen och blåsa iväg massa energi och friskceller så hon blev helt frisk .....jag blåser o blåser....
    Men stark verkar hon vara o tur är ju de.

    Gott när man kan o orkar finnas till och hjälpa sina anhöriga när livet blir tungt. Din svärmor ser säkert guld i de du hjälper till med och bidrar med, för att göra deras tillvaro lite lättare. ❤
    Önskar Dig en redigt skön o fin helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ja den där sömnen är viktig och får man då inte sova ordentligt på flera nätter så blir det knas.
    Hoppas du få den sömnen du behöver nu när hämta-dottern-sent-veckan är avklarad.

    Ha en skön fredag!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja det är inte kul att inte kunna sova! Jag hoppas på att jag ska få sova ut i helgen. Har ju hållit på o skjutsat ungdomar till bussen då det regnat så. I början av veckan hade jag jättemycket...hoppas på att nästa vecka blir lugnare....Dottern C kommer på torsdag o är en hel vecka hemma :) Skönt med helg nu :)
    Ha en bra fredag o helg!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du får en lugn kommande helg, låter som att du behöver det. Gillar bilden på dig och Zingo, fin frisyr du har :) Kram

    SvaraRadera
  5. Vad jobbigt att du sover så lite - hoppas du kan ta igen det i helgen!

    Trevlig helg!
    :-)

    SvaraRadera
  6. Lilla damen har inte funderat på att ta körkort? Min äldsta håller på för fullt, i början av november är det dags för uppkörning! Spännande :-) Tråkigt att du är så sliten vännen. Gillas inte. Men som du säger själv: Tummen upp för att dotra slutar tidigt ikväll :-) Hoppas du får en fin fredag. Puss & kramis! ♥♥♥

    SvaraRadera
  7. Jaa,du ZzZZzz är det inte gott om ....
    Ljuvlig bild på dig & Zingo ♡

    /Kram & fint att du finns hos de nära!

    SvaraRadera
  8. Ja, ett elände när sömnen tjorvar. I natt sov jag lite bättre, men måste upp och gå på toa 1-3 ggr på natten p.g.a vätskedrivande medicin. Plus denna värk som är extra jobbig nu när det är så kallt och blåsigt. Sen har vi en dotter som är nattuggla och det "stör" ju också ;)
    Ha en trevlig fredag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  9. Du som jag älskar ju familjelivet som tur är. Vilket schema du har. Tycker inte att det är så konstigt att du känner lite ångest. Det gäller ju att räcka till för alla. Sen måste man ju tanka egen energi också och den är inte alltid så lätt att hitta. Tur du har dina promenader i skogen Kram

    SvaraRadera
  10. ja den här taxiverksamheten tar på krafterna absolut men vad gör man inte - man vill ju ställa upp och hjälpa med det man kan och i den mån man kan och så får man själv lida lite. Blev lite förvånad när du skrev att du inte ätit dillkött - denna husmanskost - då måste du prova om man nu gillar dill förstås men man kan ju också ta pepparrot om man vill istället fast det har jag aldrig gjort men det förekom hemma när jag var liten ibland. Dillsåsen är ju lite sötsur med ättika i. Dottern frågade om vi skulle äta detta idag och mitt svar var ju ja och då sa hon - då äter jag hemma och inte med vännerna :D Må Gott

    SvaraRadera
  11. Jag tycker så synd om dej som har svårt att sova... jag har absolut inga problem med det, tvärt om; jag somnar så fort jag känner att jag måste ta mej en tupplur.

    Sv. apropå att separera vekhållaren från värmeljusen: vekhållaren är gjord av järn, medan själva koppen är av aluminium. Om vekhållaren inte lossas innan den läggs i återvinningen fastnar hela koppen i magneten, där järn sorteras bort. Aluminiumet brinner då upp i smältverket istället för att kunna återvinnas till nytt material.
    *läst på Spor.nu*

    Kram

    SvaraRadera
  12. Då är vi åtminstone två som haft det svårt med sömnen under veckan. inget vidare men vi får hoppas att nästa vecka blir bättre.

    SvaraRadera
  13. Ha en skön helg där nere på kusten.............

    SvaraRadera
  14. Du har verkligen mycket att stå i.
    Tur att alla i dessa skilda åldrar har dig som underlättar för dem. Du är snällheten själv!
    Hinner du vara snäll mot dig själv också? Det måste du, så du orkar.
    ta hand om dig!

    Kraaam

    SvaraRadera
  15. Så segt när man inte får sova! Hoppas på att dottern får körkort snart. =)
    Underlättar lite iaf.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis