söndag 19 oktober 2014

en 45-åring

Idag har "äntligen" mannen min blivit jämngammal med mig.. Alltså 45år :-)
Han har blivit firad med en rakapparat, en tröja, pengar & blommor.


I fredags var jag tvungen att åka till vct igen med urinvägsinfektion & blodig urin. Man ska gå vidare & undersöka detta,...  Efter läkarbesöket handlade jag & hämtade ut antibiotika på apoteket. På kvällen gjorde vi en Hermans frestelse till middag & pizzasallad.

Det var riktigt gott. Vi kikade på Dobidoo & på Hellenius Hörna där vår prins Carl-Philip var gäst.
Jag älskar David Hellenius humor & sätt att bemöta sina gäster. Prinsen visade sig från sin allra bästa sida & jag tror att fler än jag tyckte att man fick en positivare bild av honom :-)

På lördagen spelade maken golf tsm med ngr jobbarkompisar. Jag tog en välbehövlig sovmorgon & en lugn start på dagen...
När maken kom hem hade han fått migrän. Så han la sig ngr timmar & tog sedan en imigran & piggnade till :-)
Jag körde dottern & 2 av tjejerna i "tjejligan" på HATTFEST. Det var ca 15 tjejer som skulle träffas att fira födelsedagar, äta mat & dricka gott & alla skulle ha hatt. Dottern hade köpt en silvrig hatt på Partaj.

Jag & maken åt rester från fredagen till middag & tittade på "Så mycket bättre". Jag tror det kommer bli en bra säsong. Fick en mycket positiv bild av Ola Salo.

Idag sjöng jag för maken på morgonen "Ja må han leva" & Zingo han blir helt överlycklig! Helt tokig blir han när man sjunger födelsedagssången. :-D

Efter frukost & fix åkte vi & hälsade på svärfar på sjukhuset. Han blev glad att vi kom :-)
Väl hemma igen så kom min pappa en sväng, grattade maken från honom & mamma & vi fikade tillsammans.
Till middag blev det en ädelostsås med strimlad biff & broccoli samt pasta. Inte dumt alls.

Nu kikar jag på Hypnotisören med Persbrandt, det är paus nu, den verkar riktigt bra.. För att inte säga rysligt bra....

Ha en finfin kväll!

9 kommentarer:

  1. Grattis till mannen din, så han är ifatt dig nu i ålder och får känna sig vuxen..**
    Vilken mysig helg ni har haft, lite smått och gott att äta och umgås, inte dumt alls.
    Hypnotisören var riktigt bra,och toppenbra skådisar också..
    Kramar**

    SvaraRadera
  2. Mycket roliga saker på samma helg! =)

    Tack för tipset på hund (kön osv).

    SvaraRadera
  3. Mysig helg ni haft :) Ett försenat Grattis till mannen din!
    Här har det regnat o jag mår ju sämre då o är trött...
    Idag troligen en tripp till Kokkola ( Karleby) med dottern!
    Ha en bra måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Grattis till maken och mysig helg ni har haft och hoppas nu att du får bli bra också i urinvägarna. Såg också hypnositören - men som alltid - boken var bättre. Men det var sevärt absolut. Fast nog har jag en annan bild av Linna - min är blond :D. Må gott

    SvaraRadera
  5. Jag gillar verkligen också David Hellenius snabba humor och prinsen var ju bara för gullig och naturlig!
    Hypnotisören spelade jag in så jag kan njuta av den en annan kväll.
    Hoppas du snart mår bättre!

    Kraaam

    SvaraRadera
  6. Ni har haft fullt upp ser jag :-) Jag spelade in Hypnotisören, var för trött för att kolla på den igår. Men att du lyckats få UVI igen! Vad knepigt. Hoppas man snart kan komma fram till varför. Tittade också på Hellenius och prinsen, han verkar ju helmysig lille Calle :-) Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  7. En mysig helg med god mat och dryck ! <3
    Hoppas du får hjälp som du behöver från vct !

    Och ett grattis till gubben din !
    kram

    SvaraRadera
  8. Usch då UVI igen. Inte kul alls. Och att det är blod i urinen är väl inte så kul men behöver inte betyda att det är något annat fel. Men bra att de går vidare med detta. jag hade oxå lite blod i urinen i samband med en vad jag trodde var UVI men det var blåskatarr jag hade och enl läkaren är det ganska så vanligt att det kan vara lite blod i urinen då.

    Hypnotisören tror jag inte att jag har sett. Kanske ska ta och kolla upp detta. Gillar ju Persbrandt ;-)
    Håller med att Hellenius hörna är ett bra program och jag gillar det. Fick även en annan syn på vår prins efter att han var med i programmet.

    För övrigt så låter det som om det har varit en mysig helg med god mat (som alltid) och lite firande av maken.

    Ha en fin tisdag och krya på dig!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. 45 år. Det var tider då man var så ung. Fast man är inte äldre än vad man känner sig. Själv är jag en 25 - åring i en 57 snart 58 års kropp. Så det fungerar väl inte som man tror säger mina döttrar :-))!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis