tisdag 21 oktober 2014

Fint väder

Igår på dagen var det jättefint väder. Sol o varmt. Tog en långpromenad med Zingo  i det härliga vädret. 
Till middag blev det köttfärslimpa potatis morötter brunsås & lingonsylt. Gott! 

På eftermiddagen åkte jag med maken till hans föräldrar. Han skulle måla ngr brädor åt dem, jag hade med en matlåda åt svärmor som hon kunde äta på kvällen, efter sjukhusbesöket. När maken målade tog jag & Zingo en längre promenad. Skönt. 
Vi svängde in på Coop för stödhandling. Då ringde makens syster och det var lite panik hos dem då deras toastol gått sönder... Vi åkte dit en sväng så maken fick mäta & fixa lite så att en ny toastol kan beställas. Jag o Zingo umgicks med 13-åringen o 3-åringen. Vi pusslade både ett fruktpussel och Alfons Åberg, mest aktade vi oss för farliga Zingo som tillslut nosade 3-åringen i örat o hon sa "vad gjorde han" han pussade dig sa jag Då sprang hon snabbt till sin pappa o ropade glatt "Signe pussade på mig" sen skrattade hon glatt :-D
Han är inte så farlig efter en stund Signe aka Zingo ;-) 

Idag har jag pulat lite här hemma. Zingo har varit jättetrött idag.. Är jobbigt att hålla ordning på 3-åringar ;-) 
Jag gjorde en fiskgratäng till middag & dottern som inte gillar det fick stekt torsk & potatismos. Grannen ringde på em & undrade om vi kunde gå en promenad ihop tillsammans med hundarna. Alltid trevligt med lite sällskap på Zingowalken :-)

Ha en fin kväll! 

8 kommentarer:

  1. Mysiga möten med både småfolk och vuxenfolk :-)
    God mat bjuds det också på.

    Kraaaam

    SvaraRadera
  2. Hihi Liten söt treåring ♡ ...
    Så gottit med fisktgratäng - nu blev jag ju sugen fniss

    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  3. Gott med köttfärslimpa, det var länge sen jag gjorde det.
    Trevligt umgås med en liten tre-åring, men förstår att du blev trött. Det var ju ett tag sen du hade en tre-åring hemma :)
    Ler :) åt "Signe". Kanske han också var lite trött efter leken.
    Ha en fin onsdag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Ser gott ut. Förstår att du behöver bastant mat efter all lek med 3-åringen. ;-)

    SvaraRadera
  5. Får nog ta och göra en köttfärslimpa snart - det är ju gott! Och Zingo blev en Signe - ja allt kan ju hända även i hundarnas värld - en hen där med :) Sött. Må gott

    SvaraRadera
  6. Köttfärslimpa! Sååå gott! Senast jag fick det var faktiskt i USA hos Ruth i Virginia. Hemlagad är alltid bäst :-)

    SvaraRadera
  7. Köttfärslimpa är bland det godaste som finns!
    Det behöver man i magen om man har 3-åringar runt sig under dagen. Det har jag, hela dagarna, hela veckan... ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  8. Den där köttfärslimpan ser god ut :) Mumma då!
    Jodå, budgivningen är igång och det kommer fler som skall titta ikväll.

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis