tisdag 28 oktober 2014

Från regn ☔️ till sol ☀️

Igår var det regn o blåst precis hela dagen... Blev mörkt tidigt och man fick tända inne mitt på dagen. Trist.. Vaknade till gråväder idag oxå men frampå dagen kom solen ☀️ Var riktigt skönt på eftermiddagspromenaden :-) 

Igår när maken kom från jobbet och vi ätit åkte han till sina föräldrar och fixade ngr grejer inne så det funkar bättre nu när svärfar kommit hem. 
Han hade fått fribiljetter till en fotbollsmatch så det gick han på. Jag o dottern åkte en sväng till Torp & till IKEA. Det sög tydligen i shoppingtarmen ;-) 
Jag köpte endast ngr ljus. Hon köpte tallrikar & kaffemuggar & möblerade sen om i köksskåpet så hennes grejer fick plats :-D 
Hela resan präglades av att vi båda i kör sjöng som Carola "sing halleluja & prisa Gud" med tonartshöjningar hej vilt hahaha http://youtu.be/s2MmriwK-Cc

Testade en kycklingryta med curry idag till middag. Var helt ok, men hade önskat lite mer styrka i curryn... 

Nu har jag fixat naglarna.
För er som vill ha tips på ett superbra nagellack så är Loreals duo nagellack med ett färgat lack & ett gelelack. Sitter väldigt bra! 
Finns i många olika färger. Jag & dottern har 3 olika :-)

Har varit ngr tuffa värkdagar med allt för lite sömn på nätterna. Men det beror nog på ruskväder o vind 
Nu lovar man SOL imorgon ☀️☀️☀️

Nu blir det soffläge 
Ha en fin kväll! ❤️

12 kommentarer:

  1. God afton :)
    Ikea kan ju aldrig bli fel. Den senaste tiden har jag varit oräkneliga gånger på Ikea med yngsta dottern som flyttar till en större lgh om några veckor, man behöver tydligen mer prylar då oxå..;)
    Ska testa nagellacket, just nu är jag riktigt trött på att fixa mina med gele, det tar ju sån tid…

    Ha en god eftermiddag i höststormen <3

    SvaraRadera
  2. Det är riktigt skönt väder trots blåsten, och ikväll kom solen äntligen.Ni verkar ha det så mysigt tillsammans du och dottern, imorgon ska jag hämta min gravida dotter och vi ska tillbringa eftermiddagen tillsammans. Det blir roligt...
    Vad det gäller nagellack så använder jag mest ofärgat nu på hösten vintern. På sommaren däremot är det roligt med lite mer färg.
    *Jag mår bättre,men är fruktansvärt trött.. troligen medicinen som gör det..*
    Kramiz**

    SvaraRadera
  3. Regn..men då, vi hade kanontint igår, rena sommaren. Var oxå på Ikea o hade för mycket kläder på...pust. Hängde med en väninna men handlade naturligtvis lite själv med, svårt att undvika de..de finns ju ljus o sånt o de går ju välsignat åt nu:)

    de där lacket får man nog testa, jag målar sällan naglarna längre, mer än med glans. Har snöat in lite på naturliga naglar :) men ibland så blir de illröda ....

    Skönt din svärfar ska få komma hem.
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Var ett tag sedan jag kommenterade. Drivkraften är dålig men nu är jag här. Måste fråga : Vad är ett gelelack? Här hemma älskar vi curry och använder det lite då och då. tyvärr så har det blivit si och så med matlagning sista tiden måste skärpa mig. Spännande med inköp av tallrikar. Kan det vara en flytt på gång framöver. Kommer ihäg när sista barnet flyttade ut. var en konstig känsla av sorg och rädsla över hur det skulle bli att bo bara Janne och jag. Som tur är så kommer mina hem titt som tätt och hälsar på så det känns riktigt bra Ha en fin dag Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas du har din sol idag då - här är den i alla fall på alerten :-)

    SvaraRadera
  6. Ja det är tuffa dagar för kroppen nu när det är ruskväder. Det där nagellacket får jag nog ta och prova. Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Undrar också vad gelelack är, har inte riktigt grepp om det.... Jaha, så nu har dottern alldeles eget porslin att äta på då? :-)
    Hoppas du fick sova gott inatt, och att du även kommande natt får sova gott! Och att värken inte är så hemsk idag när solen skiner. Puss & kram! ♥

    SvaraRadera
  8. Här har det blåst , men varit sol. tyvärr kommer jag troligtvis hamna på Ikea snart med hoppas att det blir efter julen.

    SvaraRadera
  9. Har också haft värkdagar :( skyller på vädret jag med.
    Mina naglar är vrak just nu och funderar på att bygga naglar men det kostar ju...lite väl mycket.
    Det var längesen Ikea fick ett besök. Det får jag råda bot på ;-)

    Kraaaam och tummar hålls för sol!

    SvaraRadera
  10. Jag som gillar fina naglar måste absolut testa det lacket!
    Tack för tipset.

    Kram

    SvaraRadera
  11. Känner detsamma i min kropp. Hoppas att det snart blir bättre.
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  12. Kan man åka till Ikea utan att köpa ljus? Jag tror aldrig har jag har klarat det iaf. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis