fredag 24 oktober 2014

Fredag... Veckans bästa?

Gråväder, regn, ruggigt & ogästvänligt ja så har vi det här idag.... Men jag och Zingo klarade oss ganska bra på de två promenader vi gjort hittills idag :-)

Igår var jag flitig. Jag var på VCT på fm & hämtade dotterns läkarintyg, jag dammade, dammsög, tvättade golv, pyntade lite, tvättade, walkade Zingo x flera & gjorde heta räkor till middag. Blev jättegott & t.om godkänt av dottern ;-)
Det går så himla snabbt att göra oxå "tummen upp"

På morgonen när jag skulle till vårdcentralen så fick jag mig ett gott skratt :-D
Jag kliver in i hissen vid vårdcentralen. Det står redan 2 män i hissen och den ena säger till mig.. Jaha du ska till våning 3 (det är på vån3 VCT ligger) Jag svarar "Ja syntes det så väl på mig?" Varpå mannen snabbt svarar lite skamset "nej nej nej absolut inte jag bara...
Jag skrattar glatt åt honom 
När de kliver ur hissen på vån2 lämnar de kvar en ihoprullad matta. Jag säger: "ni glömde mattan" 
Varpå de ena mannen raskt svarar "den får stå kvar han tycker det är så roligt att åka hiss" hahahaha

Idag har jag handlat lite. Blir räkor ikväll :-) 
Lunch bjöd dottern på. Jag åt schnitzel stekt potatis o en kall dragonsås. Hon en toast med kyckling o klyftpotatis. Gott! 
Kikade lite i affärer innan vi åkte hem igen :-) 
Igår hade en gamal klasskamrat till mig lagt ut skolfoto från åk7 
Såhär såg man ut då :-D 

Ha en fin fredagskväll! 



15 kommentarer:

  1. Vad söt du var på skolfotot.
    Vad fint du har pyntat på brickan.
    Ha en trevlig kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Å så mysigt foto på dig. Du är dig lik :)
    God mat och mysigt!
    Nu skall jag ut i köket och fixa mat...ute är det rusk.
    God helg på dig från Maria

    SvaraRadera
  3. Här vankas det räkor också! Fredagsräkor :-)
    Så sockersöt du var! Nu är du sockervacker!

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Din Zingo har det bra! Här blev det ingen promenad idag - det regnade tvärsledes och blåste halv storm. Men de kan ju roa sig bra själva... ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  5. Det var lite roliga gubbar det ! Ha ha !
    God lunch ni käkade, nästan så jag blev sugen själv.
    Ha en mysig fredagskväll !
    kram

    SvaraRadera
  6. Hihi. Så roligt man kan ha i en hiss haha.
    Vad du är duktig och fixa. Nu har du helgfint.
    Di är jättelik mig i åk 7.
    Ha en JÄTTEFIN lördag nu med allt gott och så.
    Kramelikraaam.

    SvaraRadera
  7. Så härligt ! :-)

    Älskar dina glas... såååå fina! :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  8. Jättesöt var du och är!! Själv vill jag inte komma ihåg vissa av fotografierna - tycker inte om att se mig själv på bild oftast. Heta räkor och ännu mer räkor - gottegris. Länge sen jag åt heta räkor, så det blir att skriva upp på listan för det är gott och så behöver man lite hetta i maten när vädret är som det är fast idag har det på em varit uppehåll varje gång jag varit ut. Och hoppas att det också nu kan få bli lite sol igen också. Behövs ju. Och - kula gubbar i hissen :D MÅ GOtt

    SvaraRadera
  9. Vad söt du var där på bilden :-)

    Räkorna och pastan såg himlarns gott ut! Jag försöker ju undvika kolhydrater så pasta blir det inte så ofta. Undrar om inte denna dag ska få bli en undantagsdag? Jag blev sååå sugen! :-)

    SvaraRadera
  10. Åh vad gott ni smaskat i er :-) Vilken söt liten tonåring på kortet :-) Och den där brickan har du fixat till riktigt fint! Hoppas du har en bra söndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  11. Vilka fina brickor - redigt mys❤
    Man ser att det är du på bilden, du har inte förändrats så mycket, bara blivit några år äldre och lite längre :) men visst är de kul att se gamla foto på sig själv ibland. Lite vemodigt också ju äldre man blir.

    Ja de var kul de där med hiss killen, en liten solskenshistoria ❤
    Go söndagskväll på sig o go start på kommande vecka

    Kramiz

    SvaraRadera
  12. Mmm…så gott allting låter!

    Nog känner man igen dig, även om det var några år sedan! Fin då, fin nu!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  13. Allt låter såå gott :) Vad fin du är både då o nu!
    Ha en härlig tisdag!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Dottern och du är rätt lika va? Tycker jag iaf på den bilden du la ut på dig. =)

    Allt med pasta är gott! Och pasta och räkor verkar vara en perfekt kombo.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis