söndag 12 oktober 2014

Grå himmel men inga grå hår....

Idag är himlen grå & det kommer ngr regnskurar då & då... På min Zingos, Wilmas & M,s promenad visade sig solen en stund :-)
Wilma löper nu & trots att Zingo är kastrerad är det en doft som triggar igång honom...  Skönt iaf att han blir lugn efter promenaden, att driften inte finns kvar... Förr satt han inomhus & ylade om det fanns ngn löptik inom en mils radie... ;-)
Nu har jag just sköljt ur håret efter att ha tagit bort de grå... Blev helt ok.. :-)

I fredags på förmiddagen tog jag Zingo med mig i sonens bil & åkte till Knorren för en promenad i det härliga vädret :-)



på eftermiddagen var maken & hälsade på sin pappa & agerade chaufför åt svärmor så hon kom hem på kvällen. Jag & dottern gjorde en lov till Systembolaget. När vi stod i kön så står det en mamma & hennes ca.10-åriga son några personer bakom oss i kön.. De pratar lite smått & rätt som det är utbrister sonen förbluffat & med mycket hög röst: "VA HAR ESTRELLA GJORT EN NY BÄRS!!!" Mamman säger snabbt, väldigt snabbt.. Det är inte samma som gör chipsen... Alla ler & jag kan bara inte låta bli att skratta... hahaha Underbart!!!


Maken är hemma vid 19.30 tiden. Då har jag & dottern (läs jag) fixat ugnsgratinerat potatismos med vitlök/örter samt fläskfile & en kantarellstuvning. Mumma för magen :-)

Vi äter, maken tar Zingo en sväng & sen dimper vi ner i soffan alla 3 med lite godis & kollar på Doobidoo :-)
Såg ni inte dobidoo ifredags så gör det. Finns på svtplay Det var så underhållande, vi skrattade högt åt dem. Lasse Kronér har en underbar humor tycker jag :-)
Maken la sig tidigt, jag & dottern kollade klart på Idol sen åkte hon till "kodnamn Ibiza/Las Vegas/hanmedstortH"
Märkte ganska snart efter att jag lagt mig att ska jag få sova så kan jag iaf inte ligga kvar ihop med maken som både snarkade, gnisslade tänder/tuggade & pustade i sömnen.. Tog täcke & kudde & la mig i gästrummet :-) Sen sov jag gott :-)


Igår spelade maken golf, jag handlade lite, nu har julmusten kommit ;-)
 & sen gjorde jag Pulled Pork från grunden för första men inte sista gången. Det sköter sig nästan själv, men tar 4h :-)
Jag följde Leila Lindholms recept men uteslöt kummin & använde chilifläkes istället för chilipulver. En doft av jul spred sig i köket när kryddorna kanel&ingefära mf gottade sig i ugnen :-)

Vi åt köttet tillsammans med coldslaw, grönsaker, pitabröd & vitlöksdipp. Gott!
På kvällen var dottern iväg med kompisar på krogen, jag & maken tog en lugn lördagskväll.

Idag jobbar maken. De är mycket på jobbet just nu, då det ska besiktigas på onsdag. Så han jobbar idag. I eftermiddag ska vi hälsa på svärfar en sväng. Dottern ska följa med.

Ha en riktigt fin söndag!



12 kommentarer:

  1. Underbara Höstfoton ♡ ...
    Hihi här är det grått väder & mörkt hår ;)

    /Kram & Tack för ditt Bud hos mig!

    SvaraRadera
  2. Tänk att julmusten kommit, alldeles för tidigt i min smak. Båda mina hundar är kastrerade, Peppe är superlugn och bryr sig aldrig om löptikar. Bamse är den som står för det busiga och är full fart på. Han tycker tjejer och löptikar är väldigt intressanta och vill gärna nosa igenom dom ordentligt.Inte alltid det uppskattas,haha....
    Pulled Pork har vi ätit hela helgen, med lite variation. Jag använder lergrytan och det blir jättebra..
    Idag har vädret varit raka motsatsen från i går, men man får mysa inne,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  3. Åh så mycket rolig läsning och fina bilder du bjuder på idag. Här har varit ljust idag men de gråa håren måste snart "målas om" ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som du har haft trevliga dagar.
    Jag har bara ätit pulled pork en gång men det var en sån färdig som man värmer i ugnen. Det var väl inte så gott, säkert godare med egengjord.
    Härligt det ser ut på er höstpromenad.
    Jag var nyss på Coop med Sara. Där hade dom börjat plocka fram julsakerna. Musten fanns också.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Ja, julmusten har ju kommit redan...julpynt finns det ju redan också..
    Soliga dagar jo, men jag har en sämre period just nu..försöker i alla fall vara ute o gå med Blondi..
    Ha en fin början av veckan!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Haha! Jag tror faktiskt att det ÄR Estrella som gör den där ölen också - passar ju bra ihop, liksom :-D

    Julmust... Lite tidigt kanske - men gott!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Gott det såg ut med den gratinerade moset - måste göra mer av det och så smart att ha det i små formar. Min helg har ju varit helt kass men idag blev det en härlig höstpromenad istället. Må gott

    SvaraRadera
  8. Vilka fina höstbilder :-)

    Hahaha...vilken härlig kommentar av pojken på systembolaget. Det är ju inte lätt att veta att det inte är samma Estrella ;-)

    Pulled pork har jag bara ätit en gång och jag tyckte inte det var så där väldans gott. Visserligen så åt jag detta när jag var på Kentkonserten på Ullevi och det köptes i ett sånt där matstånd. Kanske var det sån där färdig det bjöds på.
    Får kanske testa riktigt hemmagjord någon gång.

    Ja julmusten har kommit. Kan tycka att det är lite väl tidigt faktiskt. Tycker det räcker att den kommer ut i affärerna nån vecka innan första advent. Men det är ju jag det.
    Är väl inte överförtjust i julmust. Tycker oftast det första glaset på en nyöppnad flaska är godast...sen försvinner kolsyran så fort när man väl öppnat den. Och avslagen julmust är ingen höjdare ;-)

    Har aldrig testat gratinerat mos. Inte ens mos med någon annan smak än den vanliga. Enkelt att göra?

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder från dina dagar. Ha en fin vecka. Kram Åse

    SvaraRadera
  10. Vilka smaskiga grejer ni ätit! Man dreglar ju... Julmust har de haft på Willys här i flera veckor redan och nu har tomteskummet kommit också. Helt sjukt. Hoppas du fått sova gott nu de senaste nätterna. Kramis! ♥♥♥

    SvaraRadera
  11. Hejsan!
    För ett tag sedan när jag var ute med hunden så tänkte jag att jag skulle gå en bloggpromenad en kväll då jag inte hade annat för mig. Ikväll blev den av och jag har vandrat från en blogg till en annan, ibland har jag fått gå tillbaka igen för att bloggen antingen var nerlagd eller att det inte fanns några kommentarer att jag kunde vandra vidare på. Tanken från början var att jag skulle ta mig 10 bloggar framåt men du blev nummer 15 eftersom det ibland blev stopp. Så hamnade jag hos dig och din trevliga blogg :-) Mycket trevligt har jag haft under min promenad.

    Ha en fortsatt fin kväll!

    :-)

    SvaraRadera
  12. Maken är inne på att köpa (ny) hund. Jag är lite tveksam men okejar en tik. Han vill absolut ha en hane. Vi har haft hanar förr. Men hur funkar det med "skvättandet och märka in revir" när de är kastrerade? Det vore ju en lösning isf.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis