onsdag 1 oktober 2014

långa läkarbesök

Vilket fantastiskt väder vi har nu :-)
Strålande solsken, blå himmel & klar skön höstluft ☀️
I måndags mötte vi Ozzy, en av Zingos hundfavoriter, så vi slog följe med honom & hans trevliga matte på vår promenad.
På eftermiddagen överlämnade jag de nybakade kakorna & en matlåda till svärmor. Hon var tacksam & sa att detta kommer jag inte glömma... Jag vet ju hur jobbigt det är att sitta timvis på lasarettet & hur trist & jobbigt det känns att laga mat när man kommer hem. Ännu tråkigare såklart när man ska äta maten i ensamhet.
Kakorna blev gudomligt goda.. Gjorde en sats med apelsinkrokant tryffel & en med minkrokant tryffel. Svärmor fick hälften & vi hälften av kakorna.

Igår vad dottern inbokad för en xylocain provokation kl 8.30
Vi var där i tid & hon fick träffa läkaren, man satte nål, tog prover & startade provokationen. Dottern uppfattade det som om hon fick svullen tunga & kli i halsen. Hon blev lite hes & trött men det syntes inget i hals eller tunga.
Man avslutade provokationen med att hon fick 2 allergitabletter & då gick symtomen tillbaka. Efter pratade vi med läkaren som anser att man kan använda "tandläkarbedövning" om man ska ta en biopsi, OM utslagen/vaskuliten hon hade på benen kommer tillbaka. Men var lite mer tveksam till ett ingrepp i munnen där större dos skulle behövas, men som hon sa man får testa sig fram & ta allergitabletter före en behandling. Men fortfarande osäkert hur reaktionen kan bli. Hon är dock inte allergisk men kan ha en överkänslighet för läkemedlet. Så det får bli käkkirurgen som hjälper henne med visdomstanden & den framförvarande infekterade tanden. Hon satt kvar på mottagningen och väntade på att allergitabletterna skulle verka, jag gick hem & tog Zingo på en promenad, vi gick förbi sjukhuset & slöt upp med dottern. Var hemma vid 12-tiden. Vi gjorde varsin nachos tallrik till lunch & sen sov dottern i 3 timmar...

Susanne så här fina är dem nu naglarna ;-)


Dags att ta tag i dagen ☀️
Ha en fin onsdag! 



11 kommentarer:

  1. Förstår att hon blir glad över din omtänksamhet och att det är en jobbig tid och man kan då lätt glömma bort att äta. Kakorna - har du receptet där? Det ser ju väldigt smarrigt ut. Må gott

    SvaraRadera
  2. Kakan ser jättegod ut.
    Vackra dina naglar blev.
    Ha en fin kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Men åh så fina naglar!!! Jag är SÅ svag för långa välvårdade naglar eftersom jag har har spröda naglar som sällan blir långa. Periodvis så kan jag ha långa fina naglar men ibland så fuskar jag... bara för att det är så snyggt! ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den kakan ser god ut och jättefina naglar blev det.
    Ha en underbar torsdag nu.
    Kramkram

    SvaraRadera
  5. Gotti kaka & wow...vackra naglar ♡
    Ha en fin dag/Kram

    SvaraRadera
  6. En matlåda måste ju vara en av världens bästa presenter. Och så kakor också! Vilken lycka!

    SvaraRadera
  7. Vad bra att man nu gjort den här provokationen. Skönt. Klart svärmor blir glad över såna godsaker :-) Ser ju hur smaskigt ut som helst. Åh vad fina naglar du har! Mina är så spröda att de aldrig blir särskilt långa...
    Hoppas du har en fin torsdag! Kramisar! ♥♥♥

    SvaraRadera
  8. Så mycket jobbigheter din dotter måste utsätta sig för. Stackare!
    Snygga naglar!
    Någon gång i livet ska jag också fixa sådana fina klor :-)

    Kraaaam

    SvaraRadera
  9. Tror jag det att din svärmor blir glad över matlåda och kakor för att sitta på ett sjukhus tar på krafterna och då blir det nog tyvärr att det är maten som blir lidande när man kommer hem. Och mat behöver hon ju.

    Jobbigt för dottern med alla dessa tester. Men det är ju bra att hon gör det. Håller tummarna att allt går bra hos käkkirurgen sen när det är dags.

    Åh vilka fina naglar :-) En gång i tiden hade jag oxå sådana (helt egna och inget fusk) men pga de jobben jag har haft så har naglarna blivit sämre i kvaliteten.

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  10. Härligt väder ja..men just nu är det dimmigt därute! Hoppas på fint väder i helgen Dottern C är hemma i helgen :) Och dottern J är hemma från skolan med hosta o ont i halsen. Sonen A i skolan...
    Ha en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Men vilken kaka.. Mumma då :)
    Hoppas att din dotter skall slippa allt och få ordning på sig hälsa. Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis