torsdag 16 oktober 2014

Torsdag o regnet öser ner...

Grå grå grå är himlen & regnet öser ner... Ogästvänligt o trist faktiskt...
Igår var det oxå gråväder men inte hällregn hela dagen iaf... 

I måndags var jag & Zingo på Knorren på promenad. Härligt!

På eftermiddagen putsade jag fönstren i vardagsrummet. Tog det försiktigt o ryggen höll :-) 
På em var dottern iväg på arbetsterapin och fick en ny ortos till "onda handen" den ska hon ha i 2v den är likvärdig med ett gips. Efter 2v ska hon få en enklare ortos. Arbetsterapeuten ansåg att hon var tvungen att vara sjukskriven nu för handen behöver vila. Jobbar man under tiden så läker det inte. Så det var bara att lyda ;-) 

I tisdags roade jag mig med tvätt, agerade chaufför åt svärmor 
Bakade en brownie med fudgetäcke på kvällen.
Har lagt in receptet i receptbloggen. Är godaste kakan jag ätit :-) 


Igår bakade jag oxå. Havrekakor o frukostbröd med bakpulver. Bröden blev torra o tråkiga.
På eftermiddagen var maken hos sin pappa o jag körde dottern till köpcentrat. Så hon fick köpa en födelsedagspresent till sin pappa som fyller år på söndag. 

Idag vaknade vi tidigt. 3.e provtagningen för dottern är gjordes i morse. Ena provet var tvungen att tas före kl.8.00

Nu är det dags att försöka Lea igång kroppen... 
Känner mig ur form... Vädret gör verkligen inte kroppen humöret o orken bättre.... 

Ha en fin regnig torsdag ❤️

9 kommentarer:

  1. Håller med, vädret är inget bra för oss. Man mår ju skit. Igår ösregnade det hela dagen, det har fortsatt och det regnar fortfarande. Sååå himla grått och trist och humöret är verkligen inte på topp. Vad tråkigt det här med dottern, jäkla hand! Hoppas det läker nu. Var det sista vändan med blodprover? Vilka godsaker du gör! Jag får nog ta tåget upp och komma och fika snart :-) Måste ju testa dina bakverk :-)
    Hoppas du lyckas lea upp dig och att du får en bra torsdag. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  2. Inget regn här idag, först på söndag sägs det. Kyligt har vi, var o gå med Blondi o hade vinterjacka på mej...!
    Har städat o snart blir det en välbehövlig dusch! Dottern C kommer hem halv 6 tiden ikväll :)
    Ha en fortsatt bra dag!

    Kram

    SvaraRadera
  3. För dom som inte gillar det här gråa och regniga vädret , har nog de sista två veckorna varit jobbiga nu . Själv älskar jag höstrusk och busväder.

    Kramkram från mig.

    SvaraRadera
  4. Jösses vad god den där kakan såg ut! Älskar både choklad och fudge. Ska INTE kolla in receptet - det blir bara fel när jag bakar och då blir jag sur och grinig. Det känns ju onödigt såhär på en fredag... :-)

    PS: Här är himlen blå, blå, blå... :-)

    SvaraRadera
  5. Peppar,peppar så har vi inte haft så mycket regn är än, men det kommer väl. Men syd Sverige och västkusten har fått på tok för mycket regn. Varför kan det inte vara mer jämt fördelat?
    Vad duktig du är som bakar och står i, här sitter jag och degar,haha...måste skärpa mig..
    Kram vännen och ha en fin fredag♥

    SvaraRadera
  6. Ja du med det vädret som ni har kan det kännas som om man gärna kryper under täcket. Det är tur att vi har våra familjer du och jag att pyssla om. Trots att jag älskar att vara med dem och finnas för dom så är det ibland som om jag skulle vilja rymma. Syns jag eller syns jag inte är frågan vissa daga. Kom jag på någonstans att rymma så hör jag av mig skulle vara kul om du ville följa med.
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hade jag gillat kakor och sötsaker skulle jag velat ha denna kaka! Den såg urgod ut! Men nu är jag inte så mycket för sötsaker...

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ser smaskigt ut..här har första snöflingorna fallit.......

    SvaraRadera
  9. Oj vad flitig du har varit. Kakan ser väldigt smarrig ut och i min smak. Är egentligen inget kakmonster och föredrar faktiskt det enkla som kanelbullar och sockerkaka när det gäller bakverk. Men brownies kan jag allt sätta tänderna i ;-)

    Vad bra att du tog det försiktigt med fönsterputsningen. Jag som inte är en värkperson får väldigt ont i nacke, axlar och rygg i flera dagar efteråt men trots detta så blir det alla fönster på en gång så är det gjort och jag får ta smällen med värk i några dagar.

    Ajdå...tråkigt att dottern behövde sjukskriva sig men är det doktorns ordination för att det ska läka så får det ju bli så. Jag hoppas att läkningen ska gå fint och att det blir bra sen.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis