söndag 30 november 2014

En annorlunda helg...


I fredags förmiddag när maken, hans syskon & mamma var på ärenden, handlade jag mat o sen åkte jag & dottern & hämtade sonen på jvstn. Gemensamt åkte vi till svärmor och fikade. Var där ngr timmar. 
Väl hemma igen fanns det lite att pyssla med. Maken sov ngr timmar. 
På kvällen kom sonens sambo & Memphis the Cat. 
Finns det hjärterum så finns det stjärterum... ;-)
Kattfamiljen har varit här hela helgen och det har varit trevligt och bra. 
Vi har varit hos svärmor en stund varje dag. 
Idag åkte kattfamiljen hem och Zingo kunde pusta ut. Det är mycket att hålla koll på när Memphis är här.. 
Vi grillierade en skinka i lördags och åt på smörgås till lunch igår. Sååå gott! 

Har varit en hektisk lite jobbig men bra helg. 
Nu försöker vi landa i allt detta som är nu... 

Ha en fin 1.a adventskväll! ❤️

11 kommentarer:

  1. Så skönt zingo kunde koppla av. Jobbigt hålla sig på sin vakt hihi .
    Så mysigt ni haft det.
    Skinka så gott.
    Önskar dig en fortsatt jättefin kväll.

    Adventskram från mig.

    SvaraRadera
  2. Förstår att ni har det jobbigt. Men skönt att ha familjen omkring sig för er alla och speciellt för din svärmor.

    Ser gott ut med julskinkan.
    Fin adventsljusstake.

    Kramar ♥

    SvaraRadera
  3. Omtumlande dagar för er, men så skönt att kunna få vara tillsammans.
    Den där skinkan nygrilljerad och läcker hade jag gärna smakat på..**
    Kramiz**

    SvaraRadera
  4. Åh ja...visst blir det annorlunda...nästan helt "tvärtomliv" ett tag...men det måste få vara så det med.

    "Dåtiden är ett främmande land. De gör saker annorlunda där."//L.P Hartley

    *kram* till er alla stora som små!/carina

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är mycket känslor mm ...
    ♡-e Kram på Er alla!

    SvaraRadera
  6. Sorgligt när en nära och kär lämnar livet.

    Nu blev jag sugen på julskinka! Ska nog köpa mig en liten i veckan :-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Ja det är mycket att ordna med när sånt här händer och man ska landa i saker och ting också. Inte helt lätt. Vi har köpt skivad julskinka i flera omgångar och äter med senap och det är så gott men det är ju tunna skivor så jag längtar efter den där tjocka man skär själv. Och i år ska jag inte köpa färdig kokt utan ska steka från grunden i ugnen och känna doften. Men har också gillat att slippa stöket. Må så fortsatt gott ni kan.

    SvaraRadera
  8. Min pappa gick bort för ett par år sedan, det är en märklig tid som följer. Att livet bara fortsätter att rulla på, när man själv är mitt i en märklig bubbla av sorg, kaos, vemod, ledsamhet, att vara rationell för att det, livet, måste fortsätta.... Så småningom, sakta men säkert så tonar sorgen ut och man kan tänka på, prata om, den som man saknar så väldigt.... Första året tyckte jag var jobbigt. Närmande skylla göra allt för första gången ensama, utan pappa, midsommar, jul, hans födelsedag, våra födelsedagar, vi är tre systrar, hans barnbarns födelsedagar. När sen min dotter fick barn så tänkte man ju att det hade varit roligt om han hade fått träffa Vilmer. Min känsla är ju att han på något sett är med oss och ser vad vi gör, och det tycker jag känns bra.

    Skinka är gott, vi gjorde faktiskt i ordning en i söndags, det har aldrig hänt att vi har haft skinka 1a advent utan det har nog mer lutat åt 4de advent, om inte kvällen innan julafton😊

    Kram till dig och de dina❤️

    SvaraRadera
  9. Ja när sånt här händer blir allt annorlunda o konstigt o alla försöker få ordning på det. Tungt men så kommer också gemenskapen o pratet, minnerna o sammankomsterna. Allt ska ordnas och allt ska tas in. En plats är tom. Tyngs är de naturligtvis för din svärmor som förlorat den som stått vid hennes sida under lång, lång tid.
    Skönt ni trots allt fick en fin helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  10. Livet blir sig aldrig riktigt likt...................hoppas ni kan finna ro och tröst tillsammans

    SvaraRadera
  11. Förstår om det varit en annorlunda och omtumlande helg. Det är aldrig lätt när någon närstående går bort. Och det tar ett tag att landa i allt det som hänt.
    Skönt ändå att ni hade familjen samlad och att även svärmor känner att det är så och att ni finns där för henne.
    Svärfar må vara borta från det här livet men jag är helt säker på att han kommer att finnas omkring er ändå.

    Den där skinkan såg god ut :-)

    Åh Memphis the Cat är ju bara för söt :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis