söndag 2 november 2014

Fin helg

I fredags handlade jag lite helgmat. Sen förberedda jag efterrätt till lördagen. Créme brule samt pyntade lite.
Vi käkade broccoli&ädelospaj o tittade på tv på kvällen. 

I lördags var vi hos svärföräldrarna en sväng, svärfar sov, men vi pratade med svärmor en stund sen körde vi dottern så hon fick handla till kvällen då hon skulle ha ngr tjejer här på lite Hallowenförfest. Fixade lunch och städade av lite lätt. 

Sen åkte vi till våra kompisar J&P dottern F på lite mat o prat :-) 
De har 5 hundar. 4 bichon frise damer o en chiwawa/pratzky. Vi hade med Zingo oxå och han hade fullt upp med att vara omsvärmad speciellt av Bella som var i slutet av löpet & väldigt intresserad... Nu är Zingo kastrerad som tur är.. Men han gjorde sitt bästa ;-) 
Vi fick jättegod mat. En kycklinggratäng o ris samt sallad samt vår smarriga efterrätt. Vi spelade sällskapsspel Alias, tittade på Så mycket bättre och sen spelade vi lite mer spel. Det var jättetrevligt & kul :-D

Vi åkte hem vid 23.30, jag körde & jäklar vad det regnade... Himlen öppnade sig och det åskade. Vågar inte köra fort i oväder.. Man ser ju inget... Dottern sa att det varit världens oväder hemma, det var väl det vädret vi mötte på hemvägen.. 

Idag tog vi sovmorgon. Maken dammsög o jag torkade golvet. Tjejerna här hemma hade använt typ 100kg glitterspray till Halloween utstyrslarna så hela golvet glittrade.. Festligt kanske, men nu är det borta iaf :-D
I övrigt var det rent & fint!



Tog en rejäl långpromenad i skogen förut i solen med maken och Zingo. 
Varmt och skönt 
Det är 2.e november och vi plockade några hallon 
Ganska fantastiskt.... 

Har ätit lammstek idag, potatisgratäng & tzatziki. Mums! 
Nu kikar jag på Robert Gustavsson 25år 
Det är en kul föreställning!

Ha en fin kväll! ❤️


9 kommentarer:

  1. Häftigt att plocka hallon! Vilken höst alltså! Kollade också Robert Gustavsson. Han är ju helt galen..haha.
    sov gott
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  2. Skönt med en något så när varm höst. Min förhoppning är att vi ska slippa snö och kyla. Kram <3

    SvaraRadera
  3. Hallon i november - jag hörde att det inte varit så här varmt i november på 40 år eller om det var lite mer. Konstigt men skönt samtidigt fast jag hoppas det nu inte förskjuts så att vi får vintern långt fram i vår. Må Gott

    SvaraRadera
  4. Vilken fin dekoration du gjort! Och smaskigt har ni ätit också :-) Klart att tjejerna skulle glittra extra mycket en sådan helg :-) Det är verkligen inte klokt det här med utetemperaturen, hoppas det håller i sig hela vintern! :-D Fast förra vintern var ju rätt mild, jag gick i sommarjackan hela vintern, det vill jag göra den här vintern med :-) Hoppas du har en fin måndag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Börjar med att svara dig om sprutan. Gick hur bra som helst och kände ingenting efteråt. Tydligen är den extra viktig i år för man väntar tre olika influensor och sprutan ger skydd mot alla. Jag pyntade inget i år för vi var bara hemma vi två i år helt ensamma. Lustigt att det åskar den här årstiden. Här väntar vi snö i morgon. tur att janne satt på vinterdäcken. Ha en fin vecka Kram

    SvaraRadera
  6. Trevligt trevligt, goda vänner, god mat och kuligt!!!
    Åska nu? ja de var väl högst ovanligt denna årstid, men de är ju lite konstigt väder över lag, här vaknade vi till 11 grader varmt idag. Man blir nästan lite orolig....faktiskt.

    Kramiz

    SvaraRadera
  7. Så ljuvligt & vackra foton ♡ ...
    Oj,oj Smultron i Novem,ber hihi mummsigt dé/Kram

    SvaraRadera
  8. Åska? Ja jag läste om detta men hörde själv ingen (kan beror på att jag var på minikonsert) regnet däremot gick inte att undvika.

    Trevligt att vi hade en bra och trevlig kväll hos vännerna. Kan tänka mig att Zingo hade fullt upp med alla tjejer omkring sig ;-)

    Helt otroligt att hitta hallon i november. Men så verkar ju inget vara som det har varit.

    Kramis

    SvaraRadera
  9. Oj oj...vad tankarna går till min plan att ha en bichon frise när pensionen är ett faktum...eller tidigare om kroppen inte håller för så här mycket jobb. Jag troooor det kommer att bli så. Vill inte dö utan den underbara ingrediensen i livet :-)

    Kraaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis