måndag 24 november 2014

Helgen...

Ifredags var jag o dottern och åt lunch. Hon är så otroligt uttråkad & rastlös nu när hon går hemma sjukskriven... Så det blev en sväng till vårt köpcenter och lite lunch :-)
På kvällen åt vi pizza och slöade vid tv,n 
Lördagen vaknade vi till SOL ☀️ & lite frost... underbart! 
Efter morgonpromenad, frukost och fix åkte vi till svärmor & svärfar en sväng. 
Var där i någon dryg timme. 
Sen åkte vi hem & tog Zingo en promenad i solgasset ☀️ i skogen där han fick springa lös 
Rätt som det var så fick han spår på något o stack ifrån grusvägen och in i skogen. Det spelade ingen till hur mycket vi ropade på honom eller lockade och pockade med glada rop o godis... Nej det han hittat var bättre än allt annat :-(
Maken fick hävt sig in i skogen o där stod Zingo med nosen i ett kadaver efter vad maken tror var ett rådjur. Vi vet inte om, vad eller hur mycket han ätit.. Men hua vad ÄCKLIGT!! Zingo är avmaskad nu iaf... 
På eftermiddagen handlade vi, passade på att köpa köttfärs till julkorven nu. Man sålde för 35kr/kg storpack. När vi var på Rusta & köpte en julklapp träffade vi våra kompisar J & P och de undrade om vi ville följa med och äta något. Vi kände att vi ville unna oss en middag. Vi åt på en restaurang på shoppingcentret som har riktigt fin mat. Jag, maken & P åt fläskfile, potatisgratäng & kantarellsås. J åt lax med potatismoskaka.
Allt var jättegott och vi hade en riktigt trevlig stund och det känner iaf jag att vi behöver nu. Är så mycket som dränerar energi runt oss... Så det gjorde gott att tanka positiv energi med vänner... ❤️

På kvällen efter så mycket bättre, såg ni det? Jag tyckte Orups tolkning var så bra :-) http://youtu.be/-5oMMYNkr6Y
Efter programmet så letade vi upp en Stand up show med Johan Glans på Yotube http://youtu.be/wtxLBmleNYM
En timmes show o jäklar vad vi skrattade :-D Att rekommendera om man vill skratta en stund :-D 

På söndagen tittade "vi" på golf samtidigt som vi putsade fönster och gjorde rent så att jag kan plocka fram adventssakerna i slutet på veckan. 
Sen satte vi upp en grangirlang med ljusslinga på balkongräcket. 
Hälsade på svärmor& svärfar en stund. Fullt med familjemedlemmar som hälsade på så när några åkte hem kom nästa gäng... 
På kvällen när jag fixade mat var maken och dottern hos svärmor och svärfar en sväng... 
Idag ska jag tvätta o precis just nu kom solen på besök ☀️ Härligt!

Ha en fin måndag! ❤️☀️


14 kommentarer:

  1. Ja ni kan behöva distraktion hela familjen nu när det är tufft. Gott att inte laga mat och äta ute och träffa vänner. Mina fönster är nog i behov av puts men jag ignorerar det allt vad jag kan :). Men lördagens sol gjorde gott. Igår var det mulet men nu börjar det bli blått på himlen igen. Härligt. Må gott

    SvaraRadera
  2. Visst var Orups tolkning av Främling superbra!!!
    Jag satt här och grät för mej själv.....

    Kram

    SvaraRadera
  3. Den underbara solen när den kommer fram. Idag kikade den in en sväng här hemma.
    Härligt när hundarna kan springa fritt en stund...men man vet ju inte vad dom hittar.
    kram på dig

    SvaraRadera
  4. Mat på restaurang ska man unna sig då och då.
    Ja. jag såg "Så mycket bättre", och ja jag tyckte Orup gjorde en fin tolkning av Främling. Men jag är gillar inte Carola. Visst,hon är en bra sångerska men har aldrig varit min typ av musik.
    Mysig bild på Zingo.
    Ha en fin tisdag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Du hinner otroligt mycket med tanke på omständigheterna......längtar ner till Bohuslän.....bara sex månader kvar....

    SvaraRadera
  6. Det är rätt, man ska unna sig och njuta! Det tycker jag att ni verkar vara bra på!

    Sv; Jag vet inte vad jag blev allergisk av..Konstigt var det. Jag brukar bli det på jobbet lite då och då men denna gång kunde jag inte alls förstå vad som utlöste det. Det var jobbigt.

    Kram kram! ♥

    SvaraRadera
  7. Jo unna Er allt ni kan, de behöver man när livet tar så mycket energi som för Er nu. Man måste kosta på sig och unna sig saker ibland. oh en middag på stan kostar ju inte en förmögenhet, värre vore om man skulle köpa en Mercedes varje månad :)

    Förstår dottern är rastlös.....det blir jobbigt när man tvingas bort från jobbet o bara bära sjukdom...trist trist, hoppas hon är på G snart igen o kommer tillbaka till jobbet.

    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Mmmm... Rådjur som är så gott ;-)

    Häftig bild där med Zingo som springer i solen :-)

    SvaraRadera
  9. Gott med sol. Här var det sol i morse men det har mulnat på nu, trist. Vad kul med spontant restaurangbesök med vänner, sånt är ju alltid roligt, speciellt när det är jobbigt runtomkring en. Vilken buse han är Zingo, ett kadaver i skogen måste ju ha varit jättespännande. Och äckligt! Blä!
    Kramar från mig! ♥

    SvaraRadera
  10. Förstår det att hon måste vara uttråkad, det är ju inte roligt att gå hemma. Tur att hon har dig. Kram

    SvaraRadera
  11. Nämen uuuurkkk...säger jag bara, ja till hunden då alltså. Tummen upp för den andra läsningen ;-)

    Kram/carina

    SvaraRadera
  12. Uäh! Förstår att Zingo tyckte det var mumsigt. Och att ni inte tyckte det. =)

    SvaraRadera
  13. En STOR KRAM vill jag ge över cybern i denna jobbiga tid. Beklagar sorgen och tänker på Er.

    SvaraRadera
  14. Skickar en stor varm innerlig kram till dig och de dina!
    <3
    Fia

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis