onsdag 5 november 2014

Im tired

Trött blir man i detta höstgråvädret... 
Det blir ju alla... Men att på det få svårt att sova gör inte att man blir piggare precis... Svårt att somna och när jag väl somnar drömmer jag enormt mycket, vaknar stressad och tidigt... 
så ser det ut hos mig just nu... Mycket tankar, oro och alldeles för många bollar i luften och frågor utan svar... 
Många saker man själv inte kan påverka... 
Men det brukar ju lösa sig och det gör det på ett eller annat sätt nu oxå...  Det vet jag ju... Men det är synd att allt kommer på en gång... 

I måndags var jag med dottern på ett inför läkarbesöket på mage/tarmmottagningen. 10 rör med blod och grejer för provtagning hemma och massa information... 
På eftermiddagen körde jag henne till arbetsterapeuten för byte av ortos. Men då var hon sjuk och ingen hade meddelat oss det. Lite påtryckning fick det bli för en ny tid eftersom man inte fick ha det stora skyddet likvärdigt m ett gips mer än 3v. 
Idag har ny tum/handledsortos provats ut och ett provisoriskt, lite för stort följt med hem. Lagom stort skydd kommer nästa V.
Efter besöket på arbetsterapin blev nästa stopp VCT. Nytt läkarintyg, remiss till ortoped och remiss till röntgen. För arbetsterapeuten tyckte det var nödvändigt och läkaren höll med. Handen blev ju sämre efter att hon svimmade på jobbet så man får kika så att det inte är ngn spricka el liknande... Bättre sent än aldrig ;-) 
Sen behöver en ortoped titta noggrannare på handen och se vad och om  man kan göra något åt den. 
Röntgen av handen blir i imorgon fm, Jag orkade inte med ett dropp in besök i Uddevalla under eftermiddagen idag. 

Igårkväll när jag tog Zingo på en promenad hade det flyttat in nya grannar i ett av husen och de hade satt upp adventsljusstakar i alla fönster... Känns väldigt tidigt... 

Dottern testade att göra egen sushi igår. Jag är inte så förtjust. Men dessa var riktigt goda :-) 

Nu ska jag ta kväll... Tända ljus o mysa i soffan ❤️
Ha en fin kväll! 


14 kommentarer:

  1. Är man stressad och känner oro blir sömnen väldigt påverkad .
    Trist det med din dotter.
    Adventstakar NU?? Nä nog väntar man till det är dags allt.
    Söta söta zingo.

    Varm kram till fina dig.

    SvaraRadera
  2. Ja mycket runt omkring gör ju att man blir stressad, sover dåligt och drömmer mycket. Känner igen det. Och man undrar ju varför allt ska komma på en gång även om man vet att saker och ting kommer att lösa sig på något sätt. Men det är påfrestande för kropp och själ.

    Tråkigt med dottern, tråkigt att det alltid ska vara något som inte är bra. Tycker väl att det borde räcka för hennes del nu med jobbigheter.

    Adventsljusstakar!! Redan!!? Nä det var allt lite väl tidigt tycker jag. Räcker gott och väl att sätta upp sådant lagom till första advent.

    Jag har försökt att äta sushi i omgångar men nä...jag klarar inte av det, tycker inte det är gott. Sen tycker jag att det SER gott ut men ögat kan inte lura smaken.

    Sköt om dig!
    Massa kramar <<3

    SvaraRadera
  3. Jobbigt när sömnen blir störd,då startar en ond cirkel som man får snurra runt i ett tag. Överhuvudtaget mår man sämre när man inte känner sig pigg. Men det där har en tendens att gå upp o ner som allt annat.
    Så mycket strul och problem för dottern, tur hon har dig som stöttar och tar tag i saker,ibland orkar man inte riktigt själv. Men inte konstigt då att du mår som du gör...
    Adventstakar känns tidigt. Däremot har jag satt upp min ledkrans och hjärtat, inte alltför juligt,men sprider ett mysigt sken som man behöver nu när det blir mörkt så fort.
    Kram till dig och en nospuss till fina Zingo♥♥

    SvaraRadera
  4. Läser att du är mitt i livet. jag tycker inte att det är konstigt att du sover lite si och så. Tyvärr så går ju hjärnan på högvarv dygnet runt när mycket hänger i luften. Lova bara att du säker hjälp själv om det blir alltför lång tid utan sömn. Du som jag är ju navet och klippan i våra familjer så det gäller att hålla sig på benen
    Många kramar till dig från mig

    SvaraRadera
  5. Hoppas det ordnar sig!

    Att plocka fram julen nu är helt klart en rejäl tjuvstart! Men dom kanske inte visste var dom skulle göra av julkartongerna... :-)

    SvaraRadera
  6. Jobbigt när man inte får sova! Jag har sovit dåligt p.g.a värk i höften!
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Ja har man för mycket omkring sig så blir sömnen lidande. De beror nog på att hjärnan inte kan koppla av redigt. Jag sover som en stock för tillfället o de e skönt. Hoppas du får ordning på din sömn.
    Ja vad säger man, tycker så otroligt synd om din dotter o de vet du. De verkar som allt drabbar henne - stackas tjej, hon måste ha en enorm styrka o även ni andra i familjen som hela tiden finns till hands. Tänker på dig o saknar dig när de är tyst här.

    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  8. det är inte undra på att du känner dig mer under isen med så mycket utanför den egna kroppen som oroar och har sig. Då är det ju så lätt att ligga och låta tankarna snurra runt och få till en egen negativ spiral. Dottern har ju mycket omkring sig och det är ju självklart att du oroar dig där - inget konstigt alls. Och så är det som sagt också grått, eländigt och man saknar sol och värme. Men kanske var det lite så nya grannarna kände - när dom packade upp och plockade fram ljusstakarna. Även om jag inte själv hade gjort det så kan man ju inte låta bli att bli lite julsugen när man ser allt som finns i butikerna nu. Köper man något nytt vill man upp med det på en gång. Hoppas ni får en fin, skön helg. Må gott

    SvaraRadera
  9. Snart dyker julen upp här hos oss :)
    Har nu bloggaddress nu o den behåller jag ju :)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Mums för hemmagjord sushi!
    Jag förstår att sömnbrist är helt knäckande! Jag tar mirtazapin som hjälper mig att sova skapligt. Hade inte klarat mig utan!
    Adventspynt redan??? Neej inte förrän helgen 1:a advent - om jag får be ;-)
    Jag håller tummarna för bättring för dotterns alla trubbel och att sjukvården sköter sig!
    Kraaam

    SvaraRadera
  11. Ha en skön vecka önskar vi i snön............

    SvaraRadera
  12. Hej...har inte orkat kommentera. Men jag läser din blogg. Känner samma som dig. Det är trögt just nu. Mörkt och grått och kallt. Ha en mysig kväll. Kram Helene.
    helenesdagbok.blogg.se

    SvaraRadera
  13. Man blir trött av det här gråa som är hela tiden, men igår kikade solen fram lite, kändes jättekonstigt.... Fast då orkade jag mig inte ut, inte idag heller :-( Hoppas du mår hyfsat. Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  14. Jag blir tvärtom; när jag har mycket omkring mej som snurrar så sover jag, enormt mycket!

    Sushi och isterband är nog det enda i matväg som jag aldrig ätit. Annars har jag nog testat det mesta!
    Det såg onekligen gott ut!

    Kram

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis