tisdag 18 november 2014

Livstecken....

Hej på er!
Jodå jag finns allt kvar och min ambition är att blogga och hälsa på hos er men jag får be om ursäkt för jag har verkligen misslyckats med detta... 

Det är mycket nu eller ja kanske inte så mycket som jag gör men mycket som stjäl energi... 

I lördags blev vi utslängda jag o maken o Zingo. Eller vi blev inte utslängda utan valde att tillbringa kvällen o natten i mina föräldrars hus som de lämnat för sol & lite värme ☀️
Dottern ville ha ngr tjejer hemma på tapas kväll och det fick hon ;-)
Allt för husfriden ;-)
Det gick ingen nöd på mig o maken vi åt gott o kikade på tv. Jag satt i soffan o maken samt Zingo!!! I varsin fotölj :-D 

På söndagen på fm åkte vi hem. Fick provsmaka rester på tjejernas tapas. Det fanns enchiladas med tacokyckling, spett med chorizo paprika o ost, snittar med avokade/vitlöksröra med rödlök o räkor, calamares, heta räkor, soppa tunnbrödsrullar med salam o ost mm
De hade verkgen ansträngt sig :-)
Maken var hos sin pappa en stund, är där flera ggr/dag nu...lämnade en låda med mat till sin mamma som beh energi och styrka och sen slappade han med lite golf på plattan

I måndags var vi hos svärfar och svärmor och ännu en matlåda levererades till svärmor som hon blev tacksam för :-)  dottern var på Strandgatan o fikade på kvällen. När hon kom hem fick hon enrejäl  allergisk reaktion. Hostade väste o hackande. Det blev tjockt i halsen fick inhalerat  och undertiden hon kämpade för att svälja tre loratadin så smälte jag upp 12 betapred och sen fick hon sitta vid den öppnade balkongdörren. Vi fck ordning på henne & dagen efter fick vi alla ingredienser i kakan hon ätit o det var inget konstigt...

Idag var det läkarbesök pga viktminskning. Hon har tappat 6-7kg under sommaren men nu lyckats gå upp ett eller kanske 2 med skräpmat fettrikt o godis. Men så onyttigt kan  man inte hålla på att äta i längden.., hon ska gå träffa en dietist o pågrund av provsvar som man fått har man kanske kommit närmare  ett genombrott vad det gäller en sekundär sjukdom ( en sjukdom man får pga en primärsjukdom som oftast är en autoimmunsjukdom som ex. Struma diabetes, reumatiska sjukdomar mm)
Vi får se... Hittar man en sekundär sjukdom så MÅSTE man ju hitta en primär oxå " så är det i min värld iaf" Kaske klarnar det, hon snart ska tll allergiläkaren i början av dec

Imorgon ska Zingo ämtligen klippa sig  Blir skönt 
Ha en fin kväll!
Kram o tack för all omtanke ❤️❤️❤️

9 kommentarer:

  1. Bloggar gör man när ork, lust och tid finns....vi är ju alltid här i blogglandia för varandra <3

    Önskar dig en fin onsdag min bloggvän!

    Kram/carina

    SvaraRadera
  2. Skickar en stor, energifylld styrkekram <3

    SvaraRadera
  3. Man bloggar när man orkar! För mej är bloggen en ventil :)
    Ha en fin onsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Inte ska du be om ursäkt, vännen! Ibland så försvinner blogglusten. Det finns så mycket som tar av den lilla energi som man har. Kram <3

    SvaraRadera
  5. Förstår att det är mycket runt dej och familjen nu.
    Skickar en styrkekram <3

    SvaraRadera
  6. Jag har också varit dålig på att blogga........och energin är låg.
    Vad mysigt det ser ut hos dina föräldrar.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Låter som ni har haft det riktigt mysigt.
    Blogga gör man när man har tid och lust.
    Hoppas att ni får ordning på allt med dottern.
    Hon är en riktig fighter.
    Kram och ha en bra onsdagskväll !

    SvaraRadera
  8. Be inte om ursäkt fina du...Det behövs verkligen inte/Kram ♡

    SvaraRadera
  9. Hahahaha! Inte lätt att bli utslängd. Tur ni hade alternativt ställe att vara på.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis