torsdag 20 november 2014

Nyklippt!

Fick med mig en ny både piggare o vackrare hund hem igårkväll efter frisörbesöket :-) 
Före:
Efter:

Igår på dagen handlade jag mat. På eftermiddagspromenaden mötte vi världens sötaste lilla tjej och hennes mamma& pappa. Hon var kanske 1,5år och hade en fluffig pälsoverall med luva som det var 2 små söta öron på. Hon hade stora bruna ögon och långa ögonfransar och när hon fick syn på Zingo spred sig ett stort leende o hon gick fram till honom med utsträckta händer... Mamman frågade om det var ok att hälsa och det var det ju såklart. Zingo han står bara där och väntar på att barnet ska bli klar... ;-) 

Grannarna har bytt till julgardiner och ljusstakar och stjärnor har de tagit fram. 
I föregår upptäckte jag att de klätt granen  och den blinkar... De måste verkligen vara sugna på jul :-D

I posten kom remissbekräftelsen till ortopeden och tid inom vårdgarantin (3mån). Jag tycker 3 månade är enormt länge...& nu när jag ringde dit för att säga att vi kan komma med kort varsel sa hon att de haft 5mån väntetid!!  Men så ser det ut i dagens Sverige. Nu har dottern iaf fått en tid till käkkirurgen i början av december. Skönt för henne att få bli av med den infektionen hon gått med nu i flera månader pga visdomstanden. Dessa väntetider... 

Igårkväll när Zingo kom hem efter klippningen så busade han en stund med nya leksaken. Sista 2åren har han fått en leksak efter klippningen varje gång. För vid ett tillfälle för ca.2 år sedan stod han med en leksak i munnen när jag skulle betala och då kände jag att jag var tvungen att köpa den. Efter det går han till leksakslådorna efter varje klipp :-P
Smart kille! Haha 
Välkommen herr gris ;-) 
När jag skulle lägga mig igår kom Zingo på att han ville leka... Men jag hade ingen större lust att leka mitt i natten... Besvikelsen var stor!! Han satt nedanför min säng och skrek med nya leksaken i munnen :-D 

Nu är middagen avklarad. Stekt lax med Potäter eller bulgur. Kokt broccoli o morot o en kall sås

Ha en fin kväll! ❤️



18 kommentarer:

  1. Vad fin han är Zingo. Så skönt med kortare päls.
    Gullig leksak han fick. Ludde är rädd för pipleksaker, han gillar bäst sina runda ben att gnaga på.
    Visst är det segt att gå och vänta på läkartider, min äldre dotter Hanna går och väntar på ett ortopedbesök för sin onda axel. Hoppas din dotter blir bra efter sitt besök hos käk-kirurgen.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Hahahaha så gulligt ;-D

    Önskar dig en skön helg och en snäll kropp!
    Kram/carina

    SvaraRadera
  3. Såå fin han blev Zingo :)
    HA en bra fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad fin han blev Zingo! Och smart är han också :-)

    SvaraRadera
  5. Naw...Finaste Zingo ♡ ...
    Nospuss

    SvaraRadera
  6. Va! Har du samma grannar som mig. Med julgran och allt. Tomtar som lyser i trädgården och blinkande lampor. Lite tidigt och lite för mycket. Ja dom är allt smarta våra husdjur. Och roligt att han väljer själv. Håller tummarna för att väntetiden blir kort och ett återbud kommer snart som hon kan ta istället. Må gott och Trevlig helg.

    SvaraRadera
  7. Han är bra tokig lille Zingo, och smart :-) Fin blev han också! :-)
    Dessa förbaskade väntetider!
    Hoppas du får en fin fredag! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  8. Fina Zingo, skönt att få bort lite av pälsen.Lättare att sköta sen i det här skitvädret.Bamse ska ju snart iväg också.
    Den där grisen skulle Bamse också gilla,hehe...
    Väntetiderna är som dom är. Min första ryggoperation fick jag vänta på i över ett år. Ortopeden är inte rolig,och snart kommer alla halkolyckor, då brukar det bli kaos ett tag...
    Nu tar vi helg,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  9. Oh, så fina bilder... Gillar nya frisyren. Såååå fin. :-)

    SvaraRadera
  10. Dem lilla sötnosen. Kul med liten leksak efter frisören 👍😘 kram

    SvaraRadera
  11. Vilken söt liten gris:-) Ja, Zingo med för den delen!

    Trist med väntetider. Kanske kommer det in något återbud som hon kan ta? Får hålla tummarna för det!

    Önskar dig en skön helg!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  12. Så fin Zingo blev och smart är han ju oxå :-)
    Ja dessa väntetider inom vården. Men oavsett så hoppas jag att hon får den hjälp hon behöver när hon väl är där och att det hon besväras av går att rätta till.
    Hoppas även att hon blir av med sin infektion efter käk-kirurgbesöket.

    Att redan ha satt upp julsaker inkl. julgran tycker jag allt är i tidigaste laget men alla är vi olika. Det räcker gott och väl med den tiden som man har det uppe och inte en dag längre :-)

    Ha en fin lördag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  13. Hahahaha! De lär sig snabbt!
    Så fin han blev.

    Kram

    SvaraRadera
  14. Så fin zingo är. Vov Vov Vov.
    Jag tänkte börja lite smått med advent idag. Lite tjuvstart. Jobbar i veckan så då är man trött när man kommer hem.

    Kram till dig.

    SvaraRadera
  15. Söt Zingo innan Söt Zingo efter <3
    Väntetider kan bli sååå långa. Jag förstår att det blir så tungt.

    Kraaam

    SvaraRadera
  16. Så fin Zingo är, en riktig liten sötnos! Gulligt med den lilla tjejen som ville hälsa :)

    Gott för dottern att hon fått en tid, men jag tycker det är galet att det ska behöva vara så lång väntetid inom vården... Undrar hur de ska komma tilrätta med det ...

    Hoppas du har en skön söndagkväll!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  17. Måste ju bara gilla dina grannar! Skarpt! Inte ens jag kör julgran än. =)

    Vad fin Zingo är! Och dessutom tålig med barn - ett extra plus!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis