tisdag 2 december 2014

Det bästa jag vet... Enligt Zingo

Vid lunchtid igår var maken, hans syskon & mamma på kyrkogården. Efter detta valde maken att vara ledig resten av dagen.
Vi tog med varma kläder och Zingo och åkte ut till stugan för att titta till allt och vattna citrusväxterna som står i vinterförvaring. Mina föräldrar är i Portugal o njuter... 

Strålande solsken ☀️ någon minusgrad, bitande kallt i vinden...
Zingo blev som valp på nytt när vi släppte ut honom ur bilen vid stugan... 
Åhhhh stugan det bästa jag vet ❤️


Han springer ngr varv och sedan ska det fram en vattenskål och favvoleksaken i stugan en hamburgare som piper 
Det bästa jag vet ❤️ 

När vattningen var avklarad och vi busat en stund tog vi en promenad... 
Åhhhh promenad i stugan det bästa jag vet... :-

Vi gick ner till bryggan & Zingo hade nog gärna badat men det lät vi inte honom göra.. 

En härlig men kylig eftermiddag :-) 

Idag är det grått. Ingen sol och ett par plusgrader. 
Imorgon ska jag och dottern åka till Göteborg. Hon har fått tid till en ögonklinik där, kallelsen kom i fredags och besöket är i morgon, Som ett del i den stora utredning de gör nu. Hon ska vara där tidigt på morgonen och det ligger centralt så vi tänkte ta tåget ner till Göteborg. 

Ha en fin tisdag ❤️



11 kommentarer:

  1. Mysigt för Zingo att få komma dit ut och rusa runt :-)

    Hade det inte varit för att alla löv är borta hade det kunnat vara sommarbilder. Jösses vad GRÖN gräsmattan är!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Att hämta kraft när livet gungar är det bästa man kan göra. Det ser ut som ert paradis är härligt även under andra tider än sommaren. Man säger att var årstid har sin tjusning men visst är ändå så att vi har våra favoriter. Så skönt att utredningen kommer igång på riktigt
    Varma kramar från mig här uppe i norr

    SvaraRadera
  3. Ni har en oas där vid havet - jättemysigt även denna årstid - kan ni bo där även när det är kallt? Förstår att maken behöver få bara vara för det har ju varit mycket och jobbigt där för honom och landa i allt är ju som sagt inte helt enkelt och då är det ju skönt att kunna åka till havet. Håller tummarna för att tågen ska gå som dom ska och att ni får en bra dag i stora staden. Må Gott

    SvaraRadera
  4. Han ser verkligen överlycklig ut Zingo :-) Är det den där ögonkliniken som ligger nära operan och läppstiftet? Där har min mamma op sina ögon, de är jättebra där. Jag fick kallelse till hudkliniken nu idag, skall dit på onsdag nästa vecka redan, här går det undan. Skickar goa kramar till er! ♥

    SvaraRadera
  5. Ser nästan ut som vår ju! =)

    SvaraRadera
  6. Nu har jag kommit hem från sol och värme till kalla sverige. Kram ♡

    helenesdagbok.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Man riktigt ser på Zingo vad lycklig han är över att få vara i stugan :-)

    Fina bilder du lagt upp.

    Hoppas allt går bra hos ögonläkaren idag.

    Kramis

    SvaraRadera
  8. Härligt att få det Zingobäst��
    Lycka lycka lycka till i Göteborg!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  9. Ser härligt ut!
    Men hallå! INTE bada? Det är ju isfritt... ;)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Förstår hab gillar de där, inget är ju som naturen och frihet för både människa o hund. Den ligger så vackert Er stuga, kan tänka mig att somrarna där är underbara.
    Här är svinkallt idag - 8 ...grrrrr...fast betydligt bättre än fukt.

    Kramiz

    SvaraRadera
  11. hittade hit via helena , mysig blogg du har !!!
    Vad härligt och vilken otroligt söt hund :)
    här hemma är det frost idag.. men vackert..
    Ha en mysig torsdag
    Sanna

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis