söndag 28 december 2014

God fortsättning!

Vi har haft en bra jul ❤️

Julafton åt vi brunch hos svärmor med julgröt, smörgås & julskinka. Gott och trevligt.
Efter lite umgänge åkte alla vidare till sitt. Vi åkte hem,  tittade på Kalle Anka & sen pressade vi in oss 5, samt Zingo o alla julklappar och åkte ner till mina föräldrar. 
Där blev det julmat tills magen stod i 7 hörn... 
Efter avplockning och diskning åt vi ris a'la Malta och sedan delades julklapparna ut och öppnades. 
Jag fick fina och bra grejer. En jättefin topp, en skylt, görsnygga lyktor, hudcreme, en burk till hundgodis & så fick jag & maken tsm en soda stream & en popcornmaskin. 


Vi hade en jättetrevlig kväll tillsammans alla 7.

På juldagen åkte sonen o sambon vidare till hennes föräldrar för att fira jul.
Vi firar alltid juldagen hos svärmor. Hela tjocka släkten.... I år var vi 23 personer 
Det är härlig högljudd kaos. 
Iår var det makens syster som höll i jul. Hon hade gjort pannbiff, potatis, sås och grönsaker. För denna familj är pannbiffen "helig". Min svärmor gör nämligen världens godaste pannbiff o alla älskar dem. När vi träffas så vill barnbarnen (& barnen) ha "farmors pannbiffar" 
För att reta min son, som inte var med o fick äta favvomaten så skickade vi, ja iaf 18 av oss varsitt mms på våra portioner till honom hahaha 
Jubel!! Han har fått mottaga mms i flera dagar nu :-P 
Kalaset avslutades med julklappsleken. Organiserat kaos. Jag fick en vindrutevärmare till bilen :-D
Blev en glad och trevlig juldag trots att svärfar saknades... 

Annandagen tog vi det lugnt. Det enda "vettiga" vi gjorde var att frosta av frysen. Var välbehövligt och vi passade på när det var frost.
På kvällen kom snön, så mysigt!
Så nu ligger det ett fräscht vitt lager av snö på marken. Ljus och fint! 

Sonen hämtade hem Memphis igår.
Det har gått hur bra som helst att ha honom här denna julen. Han har inte ens försökt hoppa i granen och inte tömt ur vattnet ur julgransfoten. Han har skött sig ypperligt! (Tur för honom :-P)

Igår gjorde vi smarriga pizzor på pizzastenen i ugnen. Blev superduper goda! 

Dags att ta tag i söndagen!
Ha en fin dag!



8 kommentarer:

  1. Naw....Underbart allt ett riktigt ✫ inlägg hihi ....
    Gott slut på 2014 önskar jag dig & de dina/Nospussar & Kramar!

    SvaraRadera
  2. Mysiga julbilder du visar!
    En sån skylt/tavla hade jag också velat ha, så bra citat!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilket julfirande, stackars sonen som inte fick vara med och äta pannbiff..;-)
    Det där ned att frosta av frysen står högt upp på min måste-göra-lista men jag har ju så många andra roliga "måsten" som tar tid...<3

    Kram till dig och god fortsättning :-)

    SvaraRadera
  4. Ni verkar ha haft en toppenjul, och fullt upp. Här har det varit lugnt. Bara jag och barnen här hemma på julafton. På annandagen åkte jag, Anders och tjejerna till mamma och pappa, det var bara vi där. Så det har verkligen gått lugnt till. Skönt.
    Vilken smarrig pizza.Skönt att ni fick ha kvar granen över julen :-) Och fina julklappar har du fått, det har jag med :-) Vad söt han är Zingo när han lufsar fram där i snön :-) God fortsättning! Och Gott nytt år! Kraaaam! ♥

    SvaraRadera
  5. Härligt jul mys. Önskar dig ett gott slut och ett Gott Nytt år. Nu har jag lagt in dig i min länklista, trodde inte jag kunde komma in på din blogg längre men så upptäckte jag när du kommenterat hos mig att det nog var en gammal blogg eller något låst inlägg jag sparat. Kram åse

    SvaraRadera
  6. Haha! Dom där pannbiffarna har du skrivit om förut väl? Tycker synd om dom som missade... :-)

    SvaraRadera
  7. Åh så fint ni har med snön, här kommer det lite nu, men eftersom det har blivit betydligt mildare så återstår att se om det kommer ligga kvar.
    En riktigt mysig jul har ni haft, mycket firande med nära och kära, precis som det ska vara om det bara går....
    En god fortsättning till dig
    Kram o Gott Nytt År**

    SvaraRadera
  8. Mysigt!
    Jag har missat ris a la Malta denna julen.. Men det är ju inte försent än.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis