fredag 19 december 2014

Godis godis o ännu mer godis...

Granen står på plats i rummet o vi väntar på julgransplundringen ;-)
Haha 
Nä den granen är inte min.. Men denna lilla söta är det..

Igår bjöd dottern mig på lunch på vårt köpcenter och efter var vi på Coop o köpte många ingredienser för att hon skulle kunna göra julgodis... 
Hon har gjort smörkola, snöbollar, ngr bollar med kaffechoklad, cornflakes o chokladbitar, kardemummakakor, Rocky road , ngr cocosbitar med karamelliserad mjölk & så avslutade vi med att göra skumtomtefudge & skumbananfudge, det du "pappa"... ;-) 
Nu hoppas jag verkligen inte hon kommer på ngr fler recept ;-) 


Igårkväll gjorde hon i ordning en stor kruka med godis och tog med till "kodnamn Ibiza" Tror han fick en sockerchock :-P


Maken var ute med jobbet igår på go-cart o mat. Idag ska de sista klapparna köpas tänkte jag och så ska vi handla mat, idag eller i morgon. 

I föregår var jag i djuraffären, där Zingo klipper sig o köpte en julklapp till Memphis o en till Zingo. De lades sen i stora IKEA påsen för inslagning... Zingo har dock redan hittat sin julklapp... Han kände på lukten bar jag varit... Han höll på att driva mig till vansinne... Han hittade julklappen, en pipleksak o sen satt han med den och gnydde i flera timmar.. Vi lekte med den men inget var riktigt bra... Något försökte han säga till mig, men jag vet inte vad... 
Nu har han iaf slutat stt gnälla och det är tur för honom... Annars hade jag sålt honom på blocket ❤️

Fick positivt besked på posten i onsdags. Käkkirurgen tänker behandla dottern utan narkos redan 20/1 så skönt att det blir gjort :-D

Dags att ta tag i dagen...
Ha en fin fredag!

11 kommentarer:

  1. Söta Zingo - var det något fel på presenten - eller insåg han att han inte skulle ha fått den förrän om en vecka :D. Vi ska iväg och köpa julklapp idag. Och vilken massa godis - jösses - men tror nog ni kan hitta lite fler recept - wienernougat tex - jättegott. Knäck? Må Gott

    SvaraRadera
  2. Här hemma hålls det på för fullt med julgodis o julmat. Ska åka ut en sväng till stugan med lite saker inför helgen så inte bilen blir så full med packning på tisdagskvällen.

    SvaraRadera
  3. Åh den julgransplundringen vill jag vara med på :P

    Oj oj oj vad godis dottern gjort! Ja en sockerchock kan det nog bli för kodnamn Ibiza ;-)

    Som vanligt så kommer jag vara ute i sista stund med inhandling av mat och julklappar, dvs den 22 dec. Ser inte fram emot det men att jag är ute i sista stund det har sina orsaker och det är som det är. Bara gilla läget.

    Ha en fin lördag!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Jösses vad med godis! :-)

    Haha! En söt lien gnällspik :-)

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker gran ni har!
    Duktig dotter som fixar julgodiset. Här blir det bara ischoklad som jag gjort, plus köpesgodis.
    Gulliga Zingo!
    Ha en fin fjärde advent.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Hoppas du får en mysig jul med familjen!
    Här blir vi hela familjen också :) Härligt, härligt! Och snö har vi så det räcker o slipper över :)
    Kramar

    SvaraRadera
  7. Se där ja, nu har ni julgodis så ni kan bjuda hela grannskapet på godis.
    Skönt de löser sig för dottern i januari med.
    Jag har tagit julledigt från bloggen nu, mamma har anlänt o nu ska vi mysa och förbereda för julafton när alla andra kommer. fullt hus ska de blir. Så härligt.
    Ha nu en redigt God Jul
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Oj vad mycket julgodis :-) Önskar er en god jul! Julkramar från mig ♥

    SvaraRadera
  9. oj vad godis… kan få komma hit och forsätta ;)
    Vi har inte ens gjort knäck i år….
    granen var jättefin.. och granen av flaskor var ju hur cool som helst… ;)
    Ta hand om dig
    Kram

    SvaraRadera
  10. Hii...Gillar er söta gram mest ;)

    .._██_*。*./ \ .˛* .˛.*.★* *★ 。*
    ˛. (´• ̮•)*˛°*/.♫.♫\*˛.* ˛_Π_____. * ˛*
    .°( . • . ) ˛°./• '♫ ' •\.˛*./______/~\ *. ˛*.。˛* ˛. *。
    *(...'•'.. ) *˛╬╬╬╬╬˛°.|田田 |門|╬╬╬╬ .
    ¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•♥•°*"˜¯` ´¯˜"*°´¯˜"*°•♥•°*"˜¯`´¯˜"*°•
    Jag önskar er en riktig föröjdefull Jul och Ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  11. Det blev bara knäck här. Förra året gjorde jag massa godis men det blev bara massa över.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis