tisdag 30 december 2014

Gott slut ❤️

I år firas nyår tsm med makens tvillingbror & hans sambo. Vår gamla nyårsgäng, de vi firat med i 10-år har upplöst...
R&G gick isär för 3 år sedan men vi firade trots det men utan G. När så S&P med buller och bång gick isär ibörjan av förra året så får vi inte längre till det. 
Så tråkigt & vi är alla ledsna för det... Men efter velande hit o dit så har vi nu bestämt att C&R kommer hit. Vi ska fixa med lite mat ihop. 
Det kommer bli en räkcoctail med champangelök till förrätt (repris från ifjol)
http://www.ica.se/recept/rakcocktail-med-champagnelok-714485/

Den är att rekommendera :-) 
Sen blir det fisk rödtunga veronic med blomkålspuré och till efterrätt en chokladmousse med mintkrokant o Marianne. Testade den förut o den blev god :-) 




Jag o dottern fixade dukningen förut :-) 
Använde min grangirlang o en ljusslinga med vita bollar samt glas med snöbollar (julgranskulor) i. Kommer bli mysigt. Dukningen går i vitt svart o silver :-) 

Idag har vi och många fler knött på systemet för att få det godaste att dricka i glasen på nyår.
Sem blev det en blixtvisit på VCT o ännu en antibiotika kur för dottern. Uvin hon fick innan jul gick inte bort... Nu håller bi tummarna att det blir ok... 

Sen handlade jag o maken mat.
Väl hemma igen har vi förberett lite och gjort en riktigt god räksallad till middag samt skålat i ett glas champane. Idag har vi nämligen varit förlovade i 25-år ❤️

Önskar er alla ett gott slut en fin nyårsafton!
gott nytt år ❤️

11 kommentarer:

  1. Tack snälla för alla fina inlägg du haft detta år i din blogg. Kraaam och ....

    Gott Nytt År

    SvaraRadera
  2. Grattis till 25 år och allt ser fint ut inför kvällen, Gott Nytt År!!

    SvaraRadera
  3. Mysigt det såg ut - vacker dukning. Ja det är nog något som de flesta numera får erfarenhet av att vänner delar på sig och så blir det inte alls som förr. Vet precis hur det är. Det kommer bli bra ändå. Gott slut och gott nytt

    SvaraRadera
  4. Grattis till er silverförlovning :-)

    Ha nu en riktigt fin nyårsafton och ett Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis och GOTT NYTT ÅR!
    Kram <3

    SvaraRadera
  6. Så där är de tyvärr, par går isär o traditioner bryts. Vi har firat alltid (har gjort för 8:onde året nu, nyår hemma o oftast själva. De gör vi för vår Goldentjejs skull, hon är så rädd, så orolig och vi skulle aldrig ha hjärta att lämna henne själv här eller ta med henne bort denna natt. Nej festa de kan vi göra de 364 övriga dagarna på året :) Vi myser, äter lite gott o skålar in året med något gott i glasen.
    Vad fint ni dukat, det är kul att duka fint tycker jag. De e liksom halva bjudningen. Sa just till min väninna igår, vi får snart festa till de så jag får duka med mina nya servettringar som jag köpte i höstas :) Tar nog o dukar lite fint till mig och älsklingen oxå i afton.
    Ha nu ett redigt gott slut på 2014 och Gott Nytt År. Vi ses nästa år.
    Kramiz ❤

    SvaraRadera
  7. Önskar dig en trevlig nyårsafton och ett GOTT NYTT ÅR!
    GRATTIS på er 25-åriga förlovningsdag♥
    Så söta ni är på bilden.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Så fint ni dukat och fått till det. Hoppas ni får en supertrevlig kväll...
    Jag önskar er ett riktigt
    Gott Nytt År♥**

    SvaraRadera
  9. Grattis & ett riktigt Gott Nytt År ♡ ...
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  10. Låter jättegott! Är inne i en "fiskperiod" nu.

    SvaraRadera
  11. Grattis till er 25-åriga förlovning <3
    Visst är det tråkigt när ett nyårsfirande som man har haft under många år helt plötsligt upplöst. Men ni lyckades iaf få några att fira med och du hade iaf inte behövt sitta själv då du har din make.
    Min nyår var ju allt annat är rolig som du vet. Att sitta helt ensam är verkligen ingen höjdare.

    Hoppas dotterns UVI har gett med sig.

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis