tisdag 16 december 2014

Graninköp

Idag på fm ringde min pappa o frågade om jag ville följa med honom o köpa gran till dem och till oss. 
Jag nappade på det erbjudandet för utöver trevligt sällskap så har han släpkärra så det är lätt att frakta hem granen :-)
Lagom tills vi skulle ur bilen så började det regna... 
Efter flera varv bland granarna hittade pappa 2 st. Jag letade & letade och granförsäljaren visade upp en hel del granar, den ena fulare än den andra. Jag vill ha en liten nätt gran med kraftiga grenar o i rätt form... Hur svårt kan det vara? Tillslut så tröttnade han på mig o sa denna då? Den är fin om jag hugger av den en bit... Det gjorde han och då blev alla nöjda o glada.. :-D
Jag vet en katt som kommer bli överlycklig över granen... Ifjol tömde Memphis hela julgransfoten på vatten genom att skvätta ut det... Efter att vi fått en sjö på vardagsrumsgolvet så åkte granen ut... Iår tänkte jag slänga ut katten :-D 
Memphis o C/o kommer den 23.e så fram tills dess får vi njuta av granen ;-) 

Väl hemma igen fick jag vara "bilförsäljare..." Fården har gjort sitt nu... 14-år i vår ägo.. Både sorgligt o skönt på samma gång... 
Sorgligt att skiljas från "en trogen vän" men skönt att slippa laga den gamla fården... 

Kom nyligen in från en promenad m Zingo. Ena stunden sken solen o sen fick vi uppleva både hagel o snöblandat regn... Zingo var nöjd med promenaden trots vädret, för han fick leka med Zelda, en labrador & en av hans hundkompisar. 
Bästa hundkompisen Ozzy träffade vi på förmiddagspromenaden så Zingo har haft en bra dag :-D 


Ha en fin kväll! ❤️

10 kommentarer:

  1. Min dotter Hanna och svärsonen Jonas har skaffat en tredje katt för en månad sen, och den är så busig. Så hon sa att dom törs nog inte ha gran i år.
    Tur vi har hundar ;) dom bryr sig inte om granen. Nu har vi ju plastgran så den är ju inget spännande.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Detta med gran är inte lätt hihi ...Känner riktigt doften av nyhuggen gran - Så ljuvligt!
    Skönt att alla blev glada & nöjda ♡

    /Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vill också gå på stan och handla gran med min pappa. Låter så mysigt. Tyvärr har jag min en bit härifrån så det vardagliga bestyren gör vi var för sig. Nu när det är helger snart blir det extra kännbart eftersom vi syskon bor på olika håll blir det mamma och pappa som får dela upp sig. Har en fundering på om jag och Janne ska åka upp till dem över nyår. Skrattar när du beskriver hur katten beter sig. Skulle vilja se dig kasta ut katten. Anar att du är för stor djurvän för det. När vi hade vår gokatt Tigger rensade han alltid ut julgranskulorna Minns en natt när vi vaknade av ett brak. han hade klättarat upp i granen och med det så välte den över honom. Jisses vad rädd vi blev alla även katten. Ha det så fin t kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad kräsen du är när det gäller granar ;-) Det finns plastgranar om man vill ha en perfekt ;-)
    Själv väljer jag att strunta helt i gran i år...känns bara meningslöst. Fast i år hade jag iof fått haft granen i fred och inte behövt leta efter julgranskulorna som Simba tyckte var väldigt roliga leksaker.

    Ha en fin dag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  5. Ja, det är bra, släng ut katten! Ha ha! :-D Ni har inte funderat på fuskgran? Är helnöjd med vår fuskgran, den är jättefin och så slipper man alla förbaskade barr.
    Ha en fin onsdag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  6. Jag har sen flera år bakåt kört med plastgran - tröttnade på att ha barr fram till midsommar och betala dyra pengar för något som knappt höll ljusen på plats för att grenen föll neråt och föll av gjorde julpyntet också. Min pappa letade upp granar för framtiden när han var ute i sin skog och kom alltid hem med den perfekta så jag är bortskämd där. Skulle jag ha riktig gran igen så har jag sett en som jag vill ha - en perfekt Kalle Anka gran som står ensam på gärdet hemma och jag hoppas den får stå kvar. Lite orolig den här tiden varje år att någon ska sätta yxan i den en mörk natt. Sen är plastgranen nättare vilket jag har plats till. Men katten gillar kulorna så det blir ömtåligt längst ner men varje år vaknar jag av lek men än har den inte vält i alla fall :D Här skiner solen idag! Frost och halt. Men mer uppiggande än det gråa i alla fall. Må gott

    SvaraRadera
  7. Jag hittade en perfekt gran....uppe på vinden ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Tycker också att gran måste få gå före katt:-))
    Ajälv har jag köpt en pyttegran som jag planterat ner i en kruka! Blev jättesöt. Tog mig ungefär fem minuter att välja ut:-) Men den var tät och fin i formen så jag är mer 'än nöjd.

    I dag har vi skolavsutning:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. En katt jag hade en gång satt under granen, spanade in en kula, putte ner den på golvet (ibland gick de sönder), spanade in en ny kula, putte ner den. Osv. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis