måndag 22 december 2014

Kontroll

Ja nu känns det dom vi är på banan igen... Paketen inhandlade o inslagna, vi har städat o pyntat. Skinkan är grillierad o provsmakad :-)
Sirapsbrödet är bakat enligt mormors recept

Imorgon ska vi göra 2 ärenden o sen hem fixa lite till o göra lite mat till uppesittarkvällen som vi firar tsm mina föräldrar, maken, dottern, sonen, sonens sambo, Memphis the Cat & the one and only Zingo ❤️

Grannen var här uppe i 2 omgången förut först för att låna en lök o sen lagerblad  o han tyckte granen var otroligt fin :-D

Idag åkte jag o dottern ner till köpcentrat utrustade med vassa armbågar och ett relativt stort tålamående.... 
Efter ngr inköp till julklappsleken åkte vi till stan. Dotten köpte ett paket till mig.. Hon sa att hon köpt det på Apoteket... Men det stod JV store på påsen ;-)
Efter dessa inköp åkte vi tbx t köpcenter o knödde in oss vid ett bord på restaurangen och åt en dagens lunch. Dottern hade stämplar o 10.e stämpeln ger en fri portion så det blev en fri lunch :-D
Mätta o belåtna besökte vi ännu en butik o sedan mellanlandade vi hemma. Tog en Zingowalk sen handlade vi mat. Gick smidigt med självscanningen :-)
Var på dotterns jobb o hämtade hennes julklapp o sen kraschade jag här hemma... Dottern har städat sitt rum idag och jag har pyntat o småplockat lite... 

Dags att sova!

Önskar er alla en lugn fin rolig och god jul ❤️


4 kommentarer:

  1. Haha! Vilken härlig bild :-)

    Ja, det låter verkligen som ni har kontroll på julen - God Jul!
    :-)

    SvaraRadera
  2. Naw...Zingo är ju bara sötaste Tomten ♡ hihi
    GOD JUL på Er/Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är långt ifrån ikapp som du märker. =) Ska läsa på så gott jag kan nu!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis