söndag 14 december 2014

Veckan som gått...

I onsdags gjorde jag ngr ärenden på fm o på handlade jag o dottern lite t begravningen. På kvällen hjälpte vi svärmor fixa ordning o få kontroll inför torsdagens begravning. 
På torsdagen hämtade vi sonen o hans sambo på jvstn o sen åkte vi allihopa till kyrkan. Det bar en jättefin begravningsgudstjänst. En jobbig men fin stund.... 

Efter begravningen släppte jag fam hos svärmor. Åkte hem o tog Zingo en sväng. Sen slöt jag upp hos svärmor. Vi var 38 pers på plats o allt flöt på bästa sätt. Bra teamwork. 
Vi åkte hem ngr timmar o sen tillbaka o ordnade med det sista...

Fredagen var jag trött & sliten som väntat... Handlade lite mat på eftermiddagen. Vi åt tillsammans på kvällen innan dottern lämnade oss för lite roligheter o jag o maken landade i soffan.. Blev en tidig kväll... 

Igår fixade vi med lite grejer till mina föräldrar som på kvällen kom hem från 4v i Portugal. Vi busade med Zingo i deras trädgård o gick en promenad där. 
Maken hämtade mina föräldrar på Landvetter på kvällen o Zingo han blev så himla glad när de mellanlandade här och fick med en pastagratäng hem. 

I eftermiddag ska vi se om vi kan få köpt ngr julklappar... Det tar på "dagarna" nu... 

Ha en fin 3.e advent ❤️

9 kommentarer:

  1. Jobbigt med begravningar tycker jag.
    Ja nu går det undan, och ska man köpa klappar är det bäst vara ute i tid.
    Zingo sååå fiiin.
    Ha nu det jättegott och KRAM från mig!

    SvaraRadera
  2. Vad bra att ni fick en fin stund, begravningar är alltid jobbiga...
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ha en skön vecka i alla fall...............

    SvaraRadera
  4. Tufft o sorgligt, mycket tanka och tårar. Mycket energi går åt.
    Hoppas du får vila lite nu och att ni trots allt får en fin jul.
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. Att det är och har varit mycket är ju naturligt efter dom omständigheterna. Hoppas ni nu kan landa och inte känna av julstressen allt för mycket. Och det är konstigt att man kan säga att en begravning är fin men det kan den absolut vara även om det är en otroligt jobbig tillställning också. Kommer ihåg att kaffet efteråt var rätt skönt när min pappa gick bort - man kunde få prata minnen och skratta lite också utan att det kändes fel. Hoppas ni får en relativt lugn vecka. Må gott

    SvaraRadera
  6. Hej Mickis
    det är precis Kortisol jag äter…
    Kändes så konstigt men skönt när ngn visste vad det var.. och gått igenom liknande,,
    Såg att du har fibromylagi, är det ngt som uppkommit pga allt det andra ??
    Jag hoppas att du mår bäst och skönt att begravningen var bra…alltid lika hemskt men att den är bra fin gör mycket !
    Var rädd om dig och vila massor !
    Stor energikram
    Sanna

    SvaraRadera
  7. Förstår att det var jobbigt men skönt att läsa att det var en fin begravning, nu kan ni blicka tillbaka till de goda stunderna. Kram

    SvaraRadera
  8. Ja begravningar är något jobbigt men skönt att det var en fin begravning iaf. Det tar nog ett tag att landa i allt det här men livet går vidare och ni får tänka på alla fina minnen som finns.

    Inget konstigt alls att du känner dig trött och slutkörd. Det har varit mycket den senaste tiden.

    Kram <3

    SvaraRadera
  9. Begravningar är ju alltid jobbigt... Skönt ändå att den var fin så ni fick ett fint sista minne.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis