fredag 16 januari 2015

Det blåser i träna idag.. Håhåjaja...

Nu blåser det som f@n igen... Dagen bjuder även på regn.... Vaknar såklart med huvudvärk :-(  igen... Denna blåst o mitt huvud är inte kompisar o inte kroppen o blåst heller... 

Igår somnade jag om efter maken åkt till jobbet o vaknade hyfsat pigg o utan huvudvärk för 1.a ggn denna vecka... 
Fixade mig, promenerade med Zingo o fick sällskap av Asta o hennes husse.  När vi kom in från ruskvädret, Det snöade o regnade om vartannat igår. Så tände jag värmeljus i köket o så gjorde jag lemoncurd. (Receptet finns i min receptblogg)

Mitt största beroende just nu är Grekisk youghurt med ngr tsk lemoncurd i. Supergott till frukost :-) #braberoende

Blev sugen på att baka ngt. Så gjorde för första gången citronpaj med marängtäcke. Sött & gott men mäktigt 

På eftermiddagen gjorde jag o dottern mat tillsammans. Gjorde en helstekt fläskfile som vi fyllde med kryddor o fetaost o lindade in den i lufttorkad skinka. Till det gjorde dottern en sallad med bulgur som blev riktigt god. Blandade ihop en kall sås med fetaost cremefraich o vitlök o hade till. Riktigt gott blev det.. Kalasmat en torsdag :-)

Idag körde jag maken till jobbet. Sonen var hemma i onsdags och sålde sin bil (MIN shoppingbil) så nu får vi samsas om en bil :-) 
Idag har jag roat mig med att handla lite & städa lite. 
Planen är att göra egen pizza till middag ikväll :-)

Ha en fin fredag ❤️

6 kommentarer:

  1. Jag brukar klutta ned lite hallonsylt i min frukostyoghurt. Supergott även det :-)

    SvaraRadera
  2. Här blev det nog så att M kom med o handla maten, som tur :)
    Har ätit gott o nu sitter jag här med ett öga på tv:n o ett på datorn ;)
    Ikväll blir det bara lugnt här....däremot imorgon kv ska vi på Midvinterfest :) Får ju sovmorgon imorgon o det behövs ju...kännt mej lite off o ledsen idag...
    Ha en fin fredagskväll!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tänk om man kunde somna om, själv vaknar jag supertidigt om morgonen när jag är ledig. Hoppas att du får en fin helg, passar på att ta en bit av kakan innan jag skickar iväg kommentaren :) Kram

    SvaraRadera
  4. Ja fy sjutton sicket skitväder vi har. Och inte är det bättre väder idag heller. Jag blir så trött på det. Vill ha sol (och värme).
    Det måste vara jobbigt att känna av vädret i både kropp och huvud :-( Tack o lov har jag inte de problemen, tycker det räcker med att jag blir låg pga det gråa, mörka vädret.

    Pajen SER god ut men jag vet att jag inte skulle sätta tänderna i den då jag inte är speciellt förtjust i frukt och bärpajer.
    Däremot lät middagen väldigt smarrig, helt i min smak :-)

    Att ha lemon curd i yoghurten känns friskt och är ett alternativ om man vill smaksätta sin yoghurt. Själv så smaksätter jag min yoghurt med färsk frukt eller bär. Allt för att undvika det tillsatta sockret.

    Ha en fin lördag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  5. Mums vad allt lät gott. Och pajen....mumma!
    Blåsten är det värsta vädret!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Blåst är det sämsta tänkbara för mina onda leder också. Nu längtar jag efter värme och framför allt sol.

    Kraaam

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis