fredag 30 januari 2015

Fredag :-)

Så var det fredag :-)
När jag slog upp ögonen var hela världen vit :-)
Mycket trevligare med snö än med regn :-)

Blev en härlig förmiddagspromenad med Zingo 

I onsdags var jag med dottern hos ortopeden. Jag var lite tveksam när jag såg läkarens namn som antydde att han var av utländsk härkomst. Jag såg framför mig att det blev språkproblem och svårt att förklara samt få hjälp MEN det behövde jag inte oroa mig för. Han kunde bra svenska och var otroligt noggrann. Vi var på ortopeden i2,5h o han röntgade samt gjorde otaliga tester och kunde konstatera att felet INTE kommer från tummen utan högre upp i underarmen.
Efter alla undersökningar ville han konsultera överläkaren och dottern fick en ny tid för att träffa båda läkarna nästa vecka :-)
Känns jättebra!
På eftermiddagen gjordes ett ultraljud på hennes hjärta och det är friskt ❤️

Min mage/cysta är där och irriterar hela tiden. Men bara vetskapen om vad det är som är fel känns bra :-)


Ikväll kommer sonen, sambon o Memphis hit. De ska stanna över natten. Ville fira dottern lite i förväg. Hon blir 21år nästa vecka :-)
Tänkte bjuda på tacos :-)
Har bakat en kaka till kaffet oxå 
En brownie med apelsinkrokant fudge 

Har även bakat en kaka som jag ska ta med när vi ska till våra kompisar J&P på lördag :-) 
Samma kaka men med annan topping då inte J tål nötter :-)
Det är en brownie. Receptet finns i min receptblogg. Som topping på den sista kakan gjorde jag en frosting m florsocker, smör, Philadelphiaost o rivet apelsinskal. Strödde skal och krokant på. Den var mycket god :-)

Ha en riktigt fin fredag! ❤️

8 kommentarer:

  1. Frestare där - kakan ser otroligt god ut och det låter den andra som den är också. Ja man kan ju lätt få en fördom när man ser utländskt namn men erfarenheten säger också att det kan mycket väl bli rejält språkproblem. Och vilken tur att han också var noggrann och så håller jag tummarna för nästa veckas besök. Ja här är det ju också som du säkert sett massa snö men Taro är inte lika lycklig trots att jag försökt få igång honom i trädgården med bus men nope. Då är katten tuffare med att gå ut. Ha en trevlig helg och hälsa födelsedagsbarnet också. MÅ Gott

    SvaraRadera
  2. Frestande gott! Själv har jag bakat en äpplepaj idag. Är ett tag sedan jag hade lust att baka. Det är ett rent lotteri med läkare. Här har vi fortfarande en grön vinter. Jag längtar efter sol! Ha en skön helg! Kram ❤️

    SvaraRadera
  3. Här håller vi på att drunkna i snö!
    Vilka mumsiga kakor du bakat. Kul att ni får besök av sonen och hans lilla "familj".
    Ha en trevlig kväll.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Nog var hela världen vit, jag såg snöandet hela natten igenom då jag jobbade. Hoppas att ni får en fin helg, själv så kommer jag att få hit äldsta dottern i hela 2 dygn :) *kram*

    SvaraRadera
  5. Oh fy vad mycket goa bakverk du presentera jämt, jag blir ju så sugen, men jag vet ju "de e inte gott" :) Ja vi har oxå fått massa snö o nog är de bättre än regn. Vi har fått så där lagom mycket, så nu räcker de.
    *Aj aj inte ha förutfattade meningar..:) tänkte på läkaren där. Men så skönt hon fick redig hjälp och lite svar. Gott gott.
    21 år - de var ett tag sedan...min yngste blir 28 i år. Men jag är ju lite yngre än dig, eller vänta nu, de var ju du som var lite yngre :)
    Ha en fortsatt go helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  6. Toppen att träffa en noggrann läkare, och gärna en som tar sig tid att prata...
    Härligt med besök av son ,sambo och kissemiss. Och så gott det lät med tacos,och den där kakan ser verkligen mumsig ut, ja båda förresten.Jag tror jag får kika på recepten..**
    Ha det gott i det vintervita
    Kramar♥

    SvaraRadera
  7. Härligt med en noggrann läkare, och som åxo förstår utan språkproblem.
    Grattis åxo till födelsedagsbarnet nästa vecka.
    Så mycket gott du visar oss. Jag blir riktigt sugen känner jag. Ska kolla in recepten i din receptblogg.
    Bättre med lite snö än regn. Så fina bilder du visar och sååå en gla vovve.
    Voff voff och en JÄTTESKÖN söndag till fina dig!
    Kramelikraaaam

    SvaraRadera
  8. Tummen upp på att det gick bra hos ortopeden och att de fortsätter utreda vad felet kan vara. Skönt även att hennes hjärta är friskt :-)

    Men vad du bakar...den ena smarriga kakan efter den andra.

    Ja visst var det vackert ute i fredags med all den vita snön. Synd bara att det blev mildgrader senare på dagen. Men det har ju kommit mer snö nu :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis