torsdag 1 januari 2015

Gott nytt år!


Välkommen 2015
Hoppas du kommer med mer glädje och friskhet  än 2014 ❤️ 

På lunch på nyårsafton landade sonen, sambon & Memphis här hemma hos oss. De fixade varma mackor till lunch o jag dammsög, tvättade golv o sen förberedde jag & maken förrätten och efterrätten till nyårsaftonen 
Blev räkcoctail med champangelök & avokado.
Till efterrätt penslade vi egna muffinsformar med choklad och fyllde dessa med en chokladmousse med mintkrokant.
Gott!

Sonen & Co åkte till en kompis på middag o firande. Dottern åkte med sina kompisar på fest. 

Jag o maken tog Zingo en sista promenad kl.15
Sen var det kört för hans del...  Det smällde för mycket så han tillbringade största delen av nyårsafton i badrummet..
Memphis reagerade inte alls på raketerna... 

Vid 18-tiden kom makens tvillingbror och hans sambo. Vi lagade varmrätten tillsammans. Per Moberg släng dig i väggen ;-) 
Rödtunga med en sås gjord på egen hummerfond & en blomkålspuré som gratinerades med parmesanost samt bönor. Delikat! 






Vi hade en trevlig kväll tillsammans.
Från kl 01 försökte jag gå Zingo att kissa..:.. Lyckades på 4.e försöket kl.02.40 Då hade han hållt sig i 10 timmar.... 
Stackars djur... 
Tillråga på allt så småsmälls det idag oxå... Vet ju hur roligt ungdomar o vuxna tycker att det är med raketer.. Men ja tycker ändå de kunde nöja sig med EN dag o inte under 10-dagar.... 

Idag tar vi det lugnt. Har ätit mat tillsammans allihop, Herrmans & pizzasallad och nu kikar vi på tv. 
Sonen & Co åker hem vid 20-tiden ikväll :-) 

Ha en finfin kväll! ❤️



12 kommentarer:

  1. Låter som att ni hade en fin kväll, maten ser jättegod ut. :) God fortsättning! Kram

    SvaraRadera
  2. Mmm…vilken nyårsmiddag!:-)

    Håller med dig om raketerna. Finns så många djur som lider av allt smällande. Onödigt tycker jag!

    God fortsättning till dig också:-)

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  3. Ja fy vad jobbigt för alla skotträdda.... Men ni verkar ha haft en helt underbar nyårsafton :-)

    SvaraRadera
  4. Jag blir bara helt gaaalen på detta smällandet. Har en rädd katt och ett barnbarn som blir skrämd vid okända ljud.
    Ni hade det ju verkligen finfint...förutom Zingo <3 Vilken meny! MUMS!
    Skönt med nyårsdagsskappande!

    Kraam & God fortsättning 2015
    & med ett bättre mående!!
    Susan

    SvaraRadera
  5. Ja vad duktigt av honom att hålla sig så länge. Men visst äre fel att skuta raketer. Det skulle totalförbjudas eller bara skutas klockan tolv.
    Jisses så mysigt ni haft. Ätit gott och fint dukat som sig bör på en nyårsafton.
    Festligt och fint.
    Här blåser det somsatan i dag. Man får hålla i hatten.
    Ha en jättefin dag och du...vilket fint kort på dig. Du ser så fräsch och snygg ut.
    Kramelikram från mig!

    SvaraRadera
  6. Vad trevligt ni har haft det på nyårsafton. Maten ser jättegod ut.
    Stackars Zingo som hade det jobbigt. Ludde han brydde sig inte så mycket, han skällde och ville upp i famnen för att kolla ut genom fönstret. Han är mera rädd för såna raketer som piper, inte de större som smäller.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  7. Vilken mat! Jag blir hungrig trots att jag nyss ätit en god middag... ;)

    Jag lider så med alla djur som är rädda för raketer.

    Kram

    SvaraRadera
  8. God fortsättning på 2015, precis som du önskar jag oxå ett betydligt bättre år i år, o jag har bestämt mig för att de ska bli så!!
    Ni hade en trevlig nyårsnatt kan jag se. De hade vi oxå, lugn o skön o allt för djuren.
    Kramiz

    SvaraRadera

  9. God fortsättning finaste ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Stackars lille Zingo. Tänkte på honom på nyårsafton. Kan man inte sätta hörselkåpor på hundar? Eller peta in öronproppar kanske? Tycker gott man kan förbjuda smällandet helt och hållet, vad för nytta gör det egentligen? Det släpper ut en fruktansvärt massa miljöfarliga ämnen dessutom. Vad gott ni ätit, smaskens! Ha det gott! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  11. God fortsättning!
    Ja vi får väl hoppas att 2015 blir ett bättre år än 2014 och i ert fall ett friskare år.
    Stackars lilla Zingo med alla dessa smällare. Tycker det är vansinne att folk inte kan hålla sig till enbart tolvslaget med att smälla raketer.
    Memphis verkade ta det lugnt ändå. Det var samma med min Simba. Han brydde sig inte ett skit, han låg och sov i godan ro.

    Kramis

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas också på ett friskare 2015!
    Vad gott det såg ut!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis