söndag 25 januari 2015

Jag - Bloggerska?

Sorry alla bloggvänner för en mycket dålig uppdatering här på bloggen & att jag inte hälsat på hos er... 
Får minus poäng som Bloggerska....

Vi har det ok iaf :-)
Dottern är fortfarande sängliggande men mår så sakteliga bättre. Hon har blivit mer pratsam, äter lite bättre dock med tesked/tårtgaffel än för det är svårt att gapa stort. Men det går så sakta åt rätt håll & hamsterkinden minskar. 
Tror det är antibiotikan som hjälper hemne hålla detta i shack :-) 
Vi, jag o dottern har ett nytt nöje.. Vi umgås via Twitter :-D

Hon har dock ont än, huvudvärk, lite feberkänsla men det är helt ok :-)
Idag ska jag tvinga upp henne i duschen o så ska vi bädda rent så känns det nog ännu bättre sen :-) 
Vi skämmer bort henne lite med sånt som hon gillar som isthe, nutella, melon, mango, ugnspannkaka, youghurt, omelett, mosat ägg, spagetti i pyttelbitar osv 
Nu har jag skriftligt på att man är uppskattad/bäst 
 I fredags körde jag maken till jobbet o så var jag och klippte mig. Sist gång jag klippte mig var 19-e september "snacka om ekonomiklipp" ;-)  Då snaggade man mig totalt o det tog 5 v innan jag ens kunde kamma mig....
Denna gång tog man lite mer lagom mycket på håret ;-) 
I fredagskväll tittade vi på The Novemberman via swefilmer.

Igår vaknade jag och kände mig lite febrig men 36,6" är ju ingen feber o så hade jag ont i sidan långt ner i magen/rygg. 
Men idag är det nästan bra igen :-) 
Maken hjälpte sin systers sambo några timmar igår med lite grejer hemma. Jag var en sväng på vårt köpcenter. Köpte en födelsedagspresent till dottern och ett par fina ljuslyktor 
Maken verkar dock inte förstå att vi hade behov av dessa... Men ljuslyktor kan man väl aldrig få för mycket av? Jag har letat efter ngr lyktor i kopparfärg o dessa var nästan gratis på Nille :-) 
Vi unnade oss kinamat igår. Ruskigt gott när man äter det så sällan som vi gör :-) 
Dottern petade i sig rejält av nudlar, kyckling i currysås o lite ris. Just kycklingen i denna rätt smälter i munnen...  Kul att mat börjar smaka :-) 

Dags att sparka igång söndagen & njuta av snön för imorgon lovar man regn :-(
Ha en fin dag! ❤️


16 kommentarer:

  1. Ibland är det så för mig också, inläggen kommer lite då och då. Men det gör inget, bara du inte slutar blogga!!
    Skönt att din söta "hamster" mår bättre och kan börja äta bättre. Gör säkert ont i munnen på henne.
    Fin lykta du köpt.
    Ser att det fastnar snö på Zingo, det är jobbigt när det är tösnö. Bättre med lite minusgrader så det inte fastnar i pälsen.
    Här har vi ca -15 grader nu, har haft ner mot -25 vissa dagar tidigare i veckan.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Haha nä inte blev håret så kort va?! Fem veckor innan du kunde kamma dig? :)) 19 september??? Om du visste hur många gånger jag hunnit klippa mig på den tiden. Var femte vecka 410 kr liksom! Svindyrt och helt klart måste det vara nåt fel på mitt hår som växer så kopiöst snabbt...

    Stackars hon som ska ha det så jobbigt :( Tur det går framåt. Men lik en hamster är hon väl inte eller? :))

    Ljuslyktor kan man inte få för många av säger jag. Köp så många du vill. Jag lovar dig.

    Ha en bra vecka! ♥

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Här är det en till bloggerska som är urusel på uppdatering och besök på andra bloggar för tillfället, men så får det bli ibland... Kul dock med uppdatering hos dig :)

    Gott att dottern så sakteliga blir bättre, hoppas det bättrar på sig fort!!

    Tror din dotter är mer än tacksam över hur du alltid ställer upp för henne, mamma är alltid mamma och man är så tacksam när man har någon som alltid finns där och ställer upp oavsett ålder :)

    Ta hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du hade en fin söndag!
    Här är det blåsigt o mulet idag, måndag!
    Ha en bra måndag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Om jag blir sjuk nån gång så ska jag ta in hos er, tror jag ;-)

    Hoppas att dottern är lite mindre hamsterlik nu :-)

    SvaraRadera
  6. Låter ju bra att ni har det Ok iallefall ♡ ...
    Sååå söt han är Zingo i snön/Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  7. Vi umgås via chatten på fb jag och framförallt dottern. Perfekt när man inte orkar öppna dörren in till hennes rum vice versa :D och för många lyktor - näe det kan man väl inte få även om jag också nu ibland inte riktigt vet vart jag ska ställa några ibland men för många - aldrig - får gömma i skåp och byta ut då och då. Bra att hon börjar piggna på sig och återfår krafter och ätförmågan. Kan tänka mig att man längtar att få hugga i sig något rejält. Må Gott

    SvaraRadera
  8. Vilken kul konversation:-)
    Hoppas hon kryar på sig nu

    Jag har köpt burken med dulce de leche har jag köpt i en ICA butik i Lund. Är nog olika för olika ICAbutiker. Denna hette Pamas Deli och var/är supergod och bra att ha till hands i kylen. Annars får det bra med karamelliserad mjölk, som finns att köpa i matbutiken.

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Tack för kommentaren hos mig. Och hen - känner jag väldigt väl och vi har exakt samma uppväxt - det är min bror nämligen :D men vi har 6 års ålderskillnad och har olika upplevelser av uppväxten men jag har bara väntat på att det skulle komma, kanske skulle han ha märkt lite tidigare eller rättare accepterat tidigare vart det var på väg men man härdar ut och vill vara stark men han är klok och har bra stöttning på jobbet och han har tagit stort ansvar för alla andra än sig själv allt för länge men han har nu själv insett hur det är. Har bara ett orosmoment och det är hur han blir stöttad av vår gemensamma mor. Hon är inte så bra på det. :D

    SvaraRadera
  10. För många lyktor kan man väl inte få?! Men lite svårt med plats för dom kanske? Men du vet...en del gillar lyktor andra golf ;D
    Kram <3

    SvaraRadera
  11. Lyktor är så mysigt.
    Klart ni ska skämma bort fina tjejen. Vad gör man inte för de man älskar.
    Oj.....har du inte klippt dig sen september. Men du..........så ekonomiskt. Själv klipper jag mig var 5:e vecka nuförtiden och på onsdag Äre dags igen.

    Kraaaam till fina dig. Ha en underbar ny vecka❤

    SvaraRadera
  12. Hahahaha! Ja, det gäller att vara en stöttande förälder.

    SvaraRadera
  13. Nä, för många lyktor kan man aldrig få :)
    Vad skönt att dottern är på bättringsvägen!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vad skönt att det är över, hoppas att hon nu blir bättre och bättre. Kram

    SvaraRadera
  15. För många lyktor? Nä, hur menar du då?! ;) ;)
    Kul att dottern börjar må bättre.

    Kram

    SvaraRadera
  16. Det går väl i vågor det där med att blogga och läsa bloggar. Själv så tillhör jag just nu den skaran som skriver egna inlägg men är väldigt dålig på att läsa och kommentera hos andra.
    Jag hoppas bara att du inte slutar blogga (för jag tycker om att läsa din blogg), och att du dyker upp hos mig lite då och då :-)

    Va skönt att det går framåt med dottern iaf :-)

    Vilken snygg lykta! Och lyktor kan man väl aldrig få för många av. Man måste ju ha dom i flera färger och former :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis