lördag 10 januari 2015

Lördag-snö o stormvarning

Vaknade ganska tidigt idag & tog Zingo en sväng. Det har snöat inatt och man varnar för storm.
Fåglarna har fått lite mat o kvittrar glatt på altanen 

Sitter framför morgon-tv och lider med de drabbade i Paris... 

I torsdags var jag och dottern iväg o handlade mat. På kvällen var hon på "presentationsmiddag" hos "kodnamn Ibizas pappa" Det hade varit trevligt :-) 
De hade gjort sig till med festlig mat, rödvin & god efterrätt.
Nu hoppas vi Kodnamn Ibiza vågar sig hit på middag inom kort... Vad tror ni om blodpudding eller körv med bröd eller en hamburgermeny från BK :-D 

Igår var jag, maken och Zingo hos makens syster på kvällen. 
Maken skulle hjälpa dem med att byta en trasig kran i köket. 

Vi åt pizza o jag o minstingen på 3,5 år spelade spel och myste tillsammans 
Vi åkte hem efter att vi åkt tåg... Ja efter på spåret ;-) 

Avslutade kvällen med att kolla på film med dottern. En sorglig men fin film. "If i stay". Ikväll ska vi se senaste Beckfilmen "familjen" som igår kom ut på swefilmer.com. 
Förra veckan såg vi rum 302-Beck.  Den var bra! Såg att även senaste Hobbit filmen fanns där. Perfekt sätt att se gratis film :-)

Ha en fin lördag ❤️


11 kommentarer:

  1. Riktig hederlig gammeldags husmanskost skulle kanske uppskattas enormt - som blodpudding och stekt fläsk med rårörda lingon :D - gottigott gott. med vitkålssallad och lingondricka! Här är det inte trevigt väder nu heller. blåser, regnar, har snöat lite - tror inte vovven vill gå ut idag - han vägrade gå ut i trädgården. Trevligt med filmer om man hade orkat - såg att det gick en ny deckare på 1:an igår - baserad på Ann Cleeves - får se den på play. Ha en bra helg. Må Gott

    SvaraRadera
  2. Ja idag varnar de igen, men ja sist blev de inte så mycket med den där stormen. Tyckte gubben min sa att de utfärdas klass 1 här. Vi har just kommit in från snölekar för snö gick över regn - trist. Vi hann göra en snögubbe.

    Ja vi får hoppas den hemliga kommer på mat till Er snart. Så spännande. Kanske den blivande svärsonen :)

    Bra med alla kanale man kan se Tv o film o serier o allt möjligt på. Men gratis...njä de e det väl ändå inte även om man bor i lägenhet kostar de väl en slant va??

    Ha nu en redigt skön helg.
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Jättefin bild på slutet av söta tjejer.
    Blodpudding är gott. Husmanskost är gott.
    Busväder väntas och det gillar jag inte.inte storm .......det känns så olustigt då.

    Ha en fin lördag nu fina du.
    Kramar från mig.

    SvaraRadera
  4. Kodnamn Mufflo fick en hel del att läsa i kapp...........ha en skön helg

    SvaraRadera
  5. Vi roade oss också med filmer igår kväll. Ganska bra, men jag har ingen aning om vad dom hette :-)

    SvaraRadera
  6. Ingen storm här än åtminstone. Kallt har vi o kallare ska det bli!
    Har skjutsat dottern C till tåget o nu blir det nog en vilostund!
    Ha en bra fortsättning på söndagen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hobbit såg vi på bio. Blodpudding är supermegagott :) Stormen tog i här som mest igår kväll och jag trodde att taket skulle ryka ;) Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken rin bild på er tre:-)!

    Jag och min äldsta dotter håller på att titta igenom alla avsnitt av Greys Anathomy och har nu snart sett färdigt säsong 8. Ett trevligt nöje att se på film tillsammans:-)

    Ha det gott!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  9. Ja nu är det på tiden att ni får träffa Mr Ibiza :-)

    I det här busvädret kan man gott sitta inne med en bra film...eller två.

    Sötingar du visar på bilden <3

    Kraaaam

    SvaraRadera
  10. Ja, körv med brö tycker jag ni skall bjuda Ibizagrabben på :-D
    Hobbitfilmen kan jag rekommendera, den är jättebra, bäst av de 3. Kram! ♥

    SvaraRadera
  11. Ja storm blev det verkligen denna gången.

    Nu börjar det närma sig att ni kanske får träffa Kodnamn Ibiza och självklart ska ni bjuda på en smarrig meny som du föreslog. Stekt fläsk med löksås är oxå ett alternativ ;-)

    Ja det är superbra att man kan kolla på serier och nya filmer via swefilmer. Kollar på Skilda världar för tillfället och senaste Beck-filmen "Familjen" blev det i söndags kväll. Däremot så tycker jag att sidan har krånglat en del det sista. Får ofta upp att sidan är "error" för att efter en stund (ibland flera timmar) funka igen.

    Vilket fint foto på er :-)

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis