tisdag 27 januari 2015

Maj Gadd

Maj Gadd vilken dag... 
Jag steg upp tidigt o körde maken till jobbet för att kunna ha bilen hemma... 
Väckte dottern o sen ringde jag VCT för att få en läkartid. Fick ju ont i sidan, ljumsktrakten/ryggen i helgen. Det har gått lite upp o lite ner i helgen men nu tänkte jag efter påtryckning av dottern att detta måste kollas upp.. 

Fick tid hos en för mig ny läkare som faktiskt i princip ignorerade mig... Han sa efter en mycket sparsam undersökning utan resultat "ähhhh det är nog ett ljumskbråck" sånt är vanligt... Fast jag sa du tror inte detta kan vara ngt gynekologiskt problem. Nä svarade han, men är du orolig får du väl ringa gyn... 
Han nonchalerade mig totalt.... 
Gyn hade inga teletider, men jag skickade iväg ett mail till dem o de ringde upp och jag fick en återbudstid hos dem idag... 
Efter att jag o dottern promenerat Zingo i solgasset "vårkänslor denna tisdag" ☀️o ätit god lunch åkte jag till gyn. Fick träffa en kanontrevlig läkare... Man hittade en 4cm stor cysta på äggstocken...det förklarade all smärta... 
Nu avvaktar man o hoppas den försvinner av sig själv så jag slipper op... Jag har en ny tid hos dem för kontroll om 6v... 

Efter besöket handlade vi lite jag o dottern. Nu suger det i shoppingtarmen... och sedan gjorde hon middag till oss alla medan jag hämtade maken på jobbet. Det blev Cajunkryddad kyckling o en smarrig bulgursallad :-)
Nu är hon oförskämt pigg igen :-D

Ikväll har jag bakat en kaka, en brownie med apelsinkrokantsfudge. 
Nu har jag ngt att bjuda på när sonen, sambon o Memphis the Cat kommer hem fred-lörd.
Sonen ringde igår och aviserade att vi ska få besök :-)

Imorgon förmiddag ska dottern äntligen få träffa ortopeden med handen :-)
Hoppas hon kan få hjälp med den nu :-)
På eftermiddagen ska hon få göra ett ultraljud på hjärtat ❤️
Så det blir ännu en dag på sjukhuset... Tur vi bor nära :-) 

Dags för sängen... Gäsp
Sov gott ❤️

5 kommentarer:

  1. Jädra läkare! Varför bli man läkare när man ignorerar sin patient. Du borde sticka upp diagnosen i ansiktet på honom eller så får du kontakta hans chef för så där kan man inte få gå fri ifrån. Men jag blir också avis - du hade sol igår!!! Det pratade dom om här på radion hela dagen att vi skulle få men jag såg inte en skymt av den :( Och ni har verkligen fullt upp med att besöka vården - nu får ni ge er snart :) Må gott och trevligt med besöket i helgen.

    SvaraRadera
  2. Såna läkare klarar man sig utan. Lätt!

    Hade också en cysta för ett tag sen. Fick några tabletter som jag åt och sen var den borta. Tack och lov.

    SvaraRadera
  3. Jäkla läkare!! Kan du låta bli att spydigt informera honom om din GYN-åkomma?? Det hade inte jag, tror jag
    Jag hoppas det blir bra utan operation. Det är betydligt snällare.
    Smarrig kaka!!

    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Hallå här är jag - ÄNTLIGEN har nätet kommit åter. Försöker vänja mig :) de lär ta tid innan jag kommit ifatt i bloggvärlden.
    Uch aj, du nochiga läkare är mindre kul, skönt du fick tid på gyn o hoppas de går bort av sig själv. Jag har flera cystor i njurarna och binjuren säger de, men de ska vara helt ofarligt så de hoppas jag stämmer.
    Kramiz o återkommer :)

    SvaraRadera
  5. Sicken jäkla läkare. Så där får man bara inte vara då har man valt fel yrke.
    Vad bra att du fick en tid till gyn snabbt så du fick kolla upp detta.
    Hoppas cystan försvinner av sig själv så du slipper op.

    Den där kakan såg ju jättesmarrig ut! Mums!

    Kramis

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis