tisdag 6 januari 2015

Nu blev det vår... Ja snart iaf ;-)

Igår städade vi ut det sista av julen o plockade in våren istället... Ja eller vintern efter jul.... 
Lila mysigt som det är att plocka fram julmyset lika skönt är det när man tar bort det :-)
När man kastar ut granen så brukar det bli en stor hög av barr men årets gran har knappt barrat alls o inte heller nu när vi slängde ut den... 

I söndags var vi hos R och fikade. R är en av de vi brukade fira nyår med. Vi har inte setts på länge så det var jättekul att hon hörde av sig :-) 
Det var lika trevligt som vanligt :-) 

Igår handlade vi lite. Var en sväng hos svärmor o träffade minsta syskonbarnet som var där över dagen 

På eftermiddagen tog vi en långpromenad med Zingo i skogen 
Härligt! 

På kvällen kikade vi på tv och tog det lilla lugna :-) 

Nu har har dottern ÄNTLIGEN fått tid till ortopeden med tummen. La lite extra tyngd vid telefonkontakten jag hade med sjuksköterskan igår. Så 28/1 ska hon äntligen få komma dit... 

Ha en fin trettondedag ❤️

7 kommentarer:

  1. Åh vad skönt att få ut julen. Tänkte få bort den nu till helgen när jag är ledig. Har tröttnat på julen fast det gjorde iof redan innan den knappt börjat.

    Vad trevligt att få komma iväg på fika hos en väninna :-) Och har man inte träffats på ett tag så är det ju ännu roligare.

    Skönt att det rör på sig ang dottern och att ni fått en tid redan nu i januari.

    Ha det gott!
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja, skönt när julsakerna är borta. Och vi går mot ljusare tider.
    Kakan ser jättegod ut.
    Vilken liten sötnos som sitter i fåtöljen och äter.
    Ja Zingo är söt också :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Så sant, plocka fram julen är lika skönt som att plocka bort den. Men jag har ljuskällorna kvar, blir lite mysigare då. Hade tänk byta gardiner i dag men så kom en liten prinsessa och hennes mamma igår o stannade till idag så då hoppade jag de, roligare att umgås :)

    Skönt dottern fått tid nu!!!

    Go afton
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Här blir julen bara kortare och kortare för varje år. Och färre och färre julpynt plockas fram för jag vet att det är så joxigt att få bort allt! Nu kom jag på att jag har en tomte som står kvar på bron....

    Kram

    SvaraRadera
  5. Ja det är li ja skönt att ta in julen som att ta bort den. Nu börjas det hos mig med. Skönt få in våren.
    Lilla zingo ser så söt ut.

    Kramkram från mig.

    SvaraRadera
  6. Om det nu kunde bli vår, men ack.. det har snöat inatt och lagt sig får se om det smälter bort under dagen :) Men skönt att få bort julen, jag har tagit bort en del, resten blir till helgen när jag är ledig. Kram

    SvaraRadera
  7. JAg håller med! Jag älskar att plocka in julen. Men tycker det är jätteskönt när den städas ut också.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis