söndag 18 januari 2015

Plötsligt händer det....

I fredags gjorde vi pizza på pizzastenen till middag. De blir så himla goda och frasiga pizzorna när man lagar dem på pizzastenen 

Jag o maken tittade på tv på kvällen & dottern hade ngr tjejkompisar här o drack lite vin och babblade...

Igår promenerade vi Zingo och förberedde mat... 

Nu är väntan äntligen över.... 
Nu har vi äntligen fått träffa "kodnamn Ibiza"  :-D 
Det var en riktigt trevlig kille. T.om Zingo som är skeptisk till okända killar & brukar skälla ut dem rejält, gjorde enbart ett välkomst skall när det ringde på dörren, blev sen glad och viftade på svansen & hämtade sin leksak... Inte alls som vi trott... 

Vi bjöd på lammrostbiff, potatisgratäng, sallad & zatziki. Gott och till efterrätt blev det créme brule :-) 
Vi hade fått ordningsregler av dottern... Vad som var tillåtet att säga och inte... som vi inte helt följde ;-)

En av reglerna var att vi INTE fick ta kort... Så det gjorde vi inte... Jag bara slant med mobilen :-P 
& jag gjorde det i smyg hahaha 

Men jag tror faktiskt inte att vi skrämde bort honom 

Han får väl godkänt och får jag & maken godkänt är vi nöjda.. Zingo får iaf MVG 

Ha en finfin söndag ❤️





11 kommentarer:

  1. Skönt att det första mötet avlöpte så väl :-)

    SvaraRadera
  2. Åååh, så kul att få träffas första gången, pirrigt, men gott när det är gjort och så roligt att han blev "godkänd".

    Jajemän, min kompis bor i Fjällbacka så vi åkte ner till Tanum och köpcentrat där. Kul att det har HM Home, där var vi självklart inne!!

    Jag är så trött, det släpper inte, men har vilat hela dagen och laddat energi så gott det går och tänkte se handbollen och sen blir det sängen.

    Ta väl hand om dig!!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  3. Fyyyy…inte smygfotografera:-))
    Ni blir godkända. Det är jag säker på!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  4. Ha ha ! Din lilla buse. Men jag förstår att mobilen slant förbi lite. Ha ha !
    Pizzasten är super. Vi har också en och det blir verkligen frasigt och gott.
    Ha en underbar söndag !

    SvaraRadera
  5. Haha, ja nog tror jag att ni fick godkänt :) Och det där med att slinta med kameran gjorde du rätt i :) Kram

    SvaraRadera
  6. Åhhh det är så skönt när man gillar sina barns kärlekar. Det blir så trist annars.
    pizzasten är perfekt men min har spruckit så jag har även testat att föra över bakplåtpappret med pizzan på en varm plåt och och det blev också klart godkänt.

    Kraaam

    SvaraRadera
  7. Hi hi! :-) Du bara slant med mobilen... :-) Klart Zingo fick MVG :-) Vad gott med hemmagjord pizza. Hoppas du har en bra måndag. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  8. Jaså du bara slant lite med mobilen ;-)
    Trevligt att ni äntligen fick träffa den hemlige :-) Klart att ni blir godkända.

    Men va god den pizzan såg ut. Jag som inte kan det där...vad sjutton är en pizzasten?
    Och som vanligt så lät maten ni bjöd på i lördags väldigt god.

    Ha en fin dag!
    Kramis

    SvaraRadera
  9. Trevligt! Och gott!
    Här har det inte dröjt länge innan mina döttrar brukat ta hem sina pojkar, man lär känna dom och tycka om dom och mitt i allt försvinner dom (Nu har nog Hanna hittat den rätte hoppas jag). Sönerna tar aldrig hem någon........hmmmm.....undrar vad det beror på.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  10. Pizzasten hade varit nåt för mig.
    Gör du degen själv eller köper?

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis