måndag 12 januari 2015

Regnet det bara öser ner

Sicket skitväder... 
Det regnar som sjutton är grått ogästvänligt & blåsigt... 
Har huvudvärk.. Är väl lågtryckssjuk... 

I lördagseftermiddag kom Egon på besök.. Ja han kom med besked kan man säga... På landet häromkring blev många strömlösa o lite överallt ramlade det ner träd. Plåten på grannens garagetak ramlade ner. Såg att det låg brevid hans fina bil på morgonen igår... På söndagens Zingowalk såg man knäckta grenar, ris överallt o knäckta omkullramlade träd. Det låg en stor gran över cykelvägen 
Vi klarade oss oskadda iaf :-) 

På lördagen efter maten kikade vi på Beck -familjen via swefilmer. Bra film. 

Igår roade jag mig med tvätt. 
Maken var dålig så han låg i sängen i stort sett hela dagen. Idag är han på benen och på jobbet.
Mellan tvättbyten, matlagning och Zingowalks hann jag o dottern avverka några filmer. En komedi, David Batras stå upp "Det var ju tråkigt" Hann även se så ska det låta & avslutade sen söndagen med en dansk kriminalare Fasanjägarna. En trevlig söndag med dottern som har samma typ av humor som jag ;-)

Ha en fin måndag ❤️





9 kommentarer:

  1. Fasanjägarna - finns den som film? Boken eller alla böckerna av Jussi Adler Olsen är jättebra. Fast när ska jag se på dom kan jag fråga mig? Ja vilken buse han var Egon men jag märkte inte mycket av honom - vi bor i lä men kunde ju se och höra om andra i närheten som märkt mer av honom. Regn och blås här idag också. Trist som attan. Må gott

    SvaraRadera
  2. Ja, sicket väder! Inte konstigt att man känner av att man har en kropp... Sitter här med tända ljus och en mugg varmt te och myser till 80-talsmusik, efter det blir det nog liggläge i soffan.
    Tvätt, tvätt och åter tvätt... Man kommer nog aldrig ikapp sig vad gäller det känns det som, skulle det vara tomt i tvättkorgarna så tar det inte lång stund innan det är påfyllt.... Det första jag gjorde när jag kom hem igår em var att sätta på en tvättmaskin. Och fler blir det idag. Ha det så gott, så gott det går i a f... Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  3. Ja, herregud vilket oväder ni har söderut!
    Här drabbas vi aldrig som ni. Men vi har jättekallt, -30 grader nu. Så det är inomhus som gäller, bara snabbrastning av Ludde.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Har sett på tv att Egon gjorde ett rejält besök hos er. Här hälsade han på bara en snabbis utan att förstöra något. I stället kom det massor av snö natten till idag. Det är så vackert. Två sista gångerna har jag sett Så ska det låta och är rätt nöjd med det som visats hittills
    Mysigt när man har samma intresse som dottern. Jag och min dotter har så olika snak så det är svårt att hitta något att se gemensamt. Hon och sambon gör sina filmkvällar i stället
    Ha en fin vecka
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att det gick bra .........
    /Nospuss & Kram på ER ♡

    SvaraRadera
  6. Ja Egon var riktigt otrevlig. Fattar inte att jag vågade mig ut den kvällen.

    Trevligt och mysigt att titta på film ihop med dottern. Kan sakna det där med att kika på film ihop med nån. Men har barnen flyttat ut så har dom.

    Hoppas att du känner dig bättre i kroppen och huvudet idag.
    Kramis

    SvaraRadera
  7. Egon vart bara en "fis i rymden" här,och lika bra det. Men idag har dom varnat för kraftig blåst under eftermiddag o kväll, så vi får väl se vad det blir av det.
    Jobbigt när kroppen känns av i alla dessa väderomslag, jobbigt också med den eländiga ishalkan.
    Men nu stundar ny helg och vi får hoppas att den blir bra...
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  8. Egon missade oss totalt. Skönt det iofs.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis