fredag 13 februari 2015

Fredag den 13-e

Idag är det fredag :-)
Den 13-e inte för att jag är skrockfull men... 
Maken jobbar i Göteborg idag. Han har jobbat över denna veckan både onsdag och torsdag. Har inte varit hemma förrän vid 21-tiden. Tidspress eftersom det skulle vara klart igår, besiktning idag. Tror han kommer vara väldigt trött ikväll... 

Idag känns det lite bättre i kroppen efter vurpan ... Skönt :-)

Igår bakade jag fröknäcke IGEN ;-) 
Strykande årgång ;-) 
Receptet ligger i min receptblogg. 

Igår var jag med dottern en sväng på köpcentrat. Sen gjorde vi middag tillsammans. Vi stekte lax. Min panerade jag med sesamfrö och hon gjorde en stark marinad till de andra laxbitarna. Till detta åt vi bulgursallad. Jag har snöat in på bulgur till makens förtret. Han fick iof potatis istället så han var nöjd ändå 😜
Dottern slängde ihop en sås/dressing med vitlök till maten. Riktigt gott :-) 

Nu ska jag hoppa i kläderna & ta ut Zingo i gråvädret :-)
Ha en fin fredag! ❤️

10 kommentarer:

  1. Idag går jag på den spanska linjen. Här är det nämligen TISDAGEN den 13:e som är otursdagen. Ingen fara alls idag, alltså :-)

    SvaraRadera
  2. Här blir det lax idag och jag brukar ibland steka med sesamfrön och teryakisås men idag vill jag ha kokt potatis så den blir vanligt stekt i ugn och så gör jag nog hollandaisesås till. Att det ska behövas sån tidspress - dåligt planerat av ledningen och så får någon annan slita. Skönt att du känner dig bättre efter vurpan - annars kan det sitta i länge om man haft otur. Må Gott och trevlig helg

    SvaraRadera
  3. För mig är fredag den 13:e en lyckodag, då födde jag mitt första barn, Emil.(i januari 1984)
    Vad gott fröknäcket ser ut.
    Ha en trevlig fredag.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Det där knäckebrödet måste jag göra! Det verkar ju gööörgott! :-) Önskar dig och familjen en fin helg! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  5. Svar: Sonen fyller inte år i dag, jag menar att jag inte tycker att fredagen den trettonde är en otursdag för mig eftersom jag fick barn just på en sån fredag. Det var i januari.
    (Men min kompis dotter fyller år i dag ;)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Vi ska tro att allt ordnar sej här så småningom! Känns ju lite bättre nu också !
    Och så ska vi ut o äta ikv :)
    Ha en härlig fredagskväll!

    Kram

    SvaraRadera
  7. Lite längesen kanske, men.... Amanda är 21 år!!!!!!!
    Mor

    SvaraRadera
  8. Överlevde fredagen också!

    SvaraRadera
  9. Skönt att det känns bättre i kroppen efter din vurpa.
    Jag är inte heller skrockfull när det gäller fredagen den 13:e men för säkerhets skull så gör jag minsta möjliga den dagen..ifall ;-)

    Oj vilka långa dagar det har varit för maken, så ja trött borde han ju vara.

    Den där bulgursalladen ser god ut. För många år sedan var det jag som snöade in på att ha couscous i nästan allt. Speciellt gott var det att ha det i wokade grönsaker till fisk, kött eller fågel.

    Ha en fin lördag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  10. Såna knäcke är ju supergoda. Förstår att de tar slut. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis