fredag 27 februari 2015

Fredag :-)

Så var det fredag igen :-)
Igår på morgonen fick jag ett sms från maken, han skriver att han ställt bilen hemma och samåkt med jobbarkompisen.
När dottern komer hem från han m kodnamnet säger hon ska vi göra ngt kul idag? Typ vi kan göra naglar... Nu när hon byter jobb kan hon äntligen få ha naglar och nagellack.... Jag säger ok till detta.  Jag har ju ändå bilen hemma...

Jag tar Zingo en promenad och sen tar jag extranyckeln till bilen o vi går ner till bilen. Jag märker direkt att inte batteriet i nyckeln fungerar. Den extranyckeln är förm aldrig använd och bilen är ganska ny för oss, men har ngr år på nacken.. Men det var ju inga problem att låsa upp bilen manuellt så vi åker. Väl nere på köpcentrets parkering upptäcker jag att när man låser bilen manuellt så låser man enbart förardörren övriga bildörrar förblir upplåsta. Vi testar att låsa inifrån det går inte heller.... I panik åker vi till Mekonomen och får  hjälp av en mycket trevlig kille som löser detta åt två blondiner i nöd :-P
Lyckas därefter låsa bilen och vi går in för att göra naglar... Dottern gör långa gelenaglar och mig bjuder hon på ett set acrylnaglar ❤ Jag kör modellen kortare än dottern... Så nu är vi stiliga må ni tro ;-)

På kvällen handlade vi mat. Ska göra en stor kycklingsallad ikväll och ta med mig och bjuda på till lunch på lördag när vi ska hjälpa sonen och hans sambo att flytta.

I eftermiddag ska dottern och han med kodnamnet flyga till Stockholm över helgen. Kodnamnets pappas bor där och här i stan. Så de  ska bo hos honom och göra stan denna helgen. Mysigt :-)

Hos oss blir det Let's Dance och en tidig kväll, för på lördagen ska vi vara i Göteborg 7.45

Nu ska jag sparka igång fredagen ;-)

Ha en fin fredag ❤

7 kommentarer:

  1. fina naglar är kul. De finns ju hur många varianter som helst. Jag gjorde fint hår igår i stället..två färger, dvs slingor. Har jag aldrig haft tidigare men blev bra.
    En helg i Stockholm vill jag oxå ha. Jag o en väninna har snackat om att fixa det framöver, kul att göra något med väninnor också ibland.
    Verkligen kul de löst sig så bra för dottern.
    Knepigt de där med extra nyckeln.
    Kramiz o go helg

    SvaraRadera
  2. Bra att ni fick hjälp på Mekonomen, men klart de hjälper två blondiner i nöd :-) Kul att få naglarna fixade, har jag aldrig gjort faktiskt.
    Ja ha ja, det blir till att slita med flytt i helgen. Håller tummarna för att det går bra och att ingen skadar sig eller så. Och så hoppas jag att du inte får betala på söndag, det håller jag tummarna mest för. Själv tar jag bussen mot Småländska skogen :-) Ha det så gott vännen! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  3. Sån panik man skulle få om man inte kunde låsa dörrarna på bilen. Bara fram liksom. Tänk om man inte skulle ha märkt det, och sen Ha nåt värdefullt i bilen.
    Snyggingar som gör vackra naglar. Det låter ju hur lyxigt som helst. Man ska unna sig livets goda.

    Ha en underbar lördag nu föna bloggväninna.
    Kraaam från mig.

    SvaraRadera
  4. Skönt att bilen blev fixad som naglarna! :-))

    SvaraRadera
  5. Fint med snygga naglar, vilken tur att nyckeln gick att fixa. Kram Åse

    SvaraRadera
  6. Vilken tur att ni fick hjälp med bilen av en snäll kille :-) Fast vem kan motstå två snygga blondiner :-)

    Åh fixat naglarna. Är ni nöjda med naglarna för jag antar att ni gjorde det på Etage?
    Jag fixade mina naglar där för många år sedan och visst det var snyggt men den dagen när jag skulle återgå till att ha mina egna naglar igen så var dom så förstörda och det tog ett helt halvår innan de var okej. Så jag vågar inte riktigt ge mig på det där igen.

    Hoppas allt med flytten gick bra och att dottern hade en trevlig helg Sthlm med han med kodnam :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera
  7. Precis vad dotter (dy) gjorde när hon slutade på McD. Naglar! =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis