onsdag 25 februari 2015

Tekniskt magasin ;-)

Har varit ngr gråa dagar... Lite regn, grått, blåsigt, rått o faktiskt har man anat solen ngr mycket korta stunder... 
Zingo njuter av värme efter en kall blöt promenad.. ❤️

Har varit sliten i kroppen de sista dagarna men ändå lite rastlös... Det är ingen bra kombo ;-) 
Igår köpte vi en chromecast. Det är en hdmi kontakt som man kopplar in bakom tv,n så att man sen efter många om o men kan använda för att titta på ex filmer från webben på tv,n
Herregud vad det snurrade i min hjärna igår men med lite hjälp från dottern fick vi detta att fungera :-) 
Helt oteknisk är jag faktiskt inte :-D
Nu kan vi tex streama film igen... 
Idag har jag uppgraderat bredbandet. Blev både snabbare hastighet och billigare.. En bra kombo :-D 
Fin service av comhem!

Idag fick familjen smaka på ett nytt recept. Torskrygg med spenat vitlök o fetaost. Riktigt gott! 
Receptet finns i receptbloggen.

Idag på eftermiddagen åkte vi en sväng till stan & köpte en inflyttningspresent till sonen o hans sambo. Var en sväng på öb oxå katching :-D

Nu slöar vi framför tv.n ska se Renees brygga. Såg det förra veckan och tyckte det var ett mysigt program :-) 

Ha en fin kväll! ❤️

13 kommentarer:

  1. Chromecast,det var nytt för mig. Ja herregud det kommer så mycket tekniska prylar att man inte hinner hänga med. Så söt ZIngo är där han sitter och njuter av att bli fönad.
    Jag tittade också på Renees brygga, ett toppen program. Dags att krypa i säng nu och läsa en stund....
    Kram och godnatt**



    Kram

    SvaraRadera
  2. Den där maten lät ju hur god som helst, tänk vad underbart det hade varit om resten av familjen hade tyckt detsamma. Det enda de skulle gilla ur den är vitlök. Kram

    SvaraRadera
  3. Såå söt Zingo ser ut ! Han ser ut att njuta :)
    JA, dendär tekniken.......
    Idag en sväng til stan på ärenden! Vädret ska vi inte tala om....plusgrader o isiga vägar..
    Kram

    SvaraRadera
  4. Oh så mysigt att få håret förlåt pälsen blåst :) de gillar min Golden oxå, hon gillar värme, ligger gärna mitt i gassande sol och alltid framför brasan när den är tänd.
    Grattis till dottern din, så härligt med nytt jobb för henne. De tror jag hon kommer må bättre av och trivas ypperligt. Precis som jag på mitt :)
    Nu ska jag iväg o färga håret hos frissan - de har jag aldrig i hela mitt långa liv gjort tidigare - spännande:)
    Kramiz

    SvaraRadera
  5. TeknikMickis har varit i farten igen :-) Har aldrig hört talas om det där men så är jag ju inte speciellt teknisk som du vet ;-)

    Härligt att få ett snabbare bredband och billigare dessutom. Toppen!

    Ja den där kombon trött/sliten men ändå rastlös är inte så där jättekul alltid.

    Har inte tittat på Renees brygga. Men det känns som om det skulle påminna om programmet Mia på Grötö??

    Ha en fin dag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  6. Min lille Ozzy älskade att bli fönad och varje gång jag blåste håret kom han och satte sig och ville få värmen på sig. Nuvarande vovve flyr så fort jag tar fram fönen. God mat men jag tror jag får göra det åt mig själv för sonen är inte förtjust i ost och absolut inte feta. Förstod inte riktigt vad du hade fixat för teknisk pryl - är det som ett usb man sparar ner en film från datorn och sen sätter in i tv'n istället för att koppla upp datorn med en massa sladdar? Funkar det på alla nyare tv? Har usb ingång på min också. Må Gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. En chromecast är en mottagare kan man säga som man kopplar in i ett hdmi uttag på tv & i ström
      Vi har en gammal platt tv men det funkar på den.
      Man måste ha trådlöst internet. Sen laddar man hem en apo t datan, surfplattan ek mobilen din heter chromecast och via den o ytterligare en app kan man streama film från mobilen, plattan eller datan o titta på den på tv,n
      Jag tittar oftast på film via swefilmer.se
      Så det är inget minne utan en mottagare kan man säga :-)
      Det är liksom istället för en hdmi kabel. Man kan även kolla på sånt som man missat på tv via datan till TVn
      Om du ska köpa kan jag lotsa dig :-)

      Kram ❤️

      Radera
  7. Vad stor han såg ut på bilden, Zingo :-)

    Renees brygga gillade jag också :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han ÄR en STOR "liten" hund. 15kg tung ❤

      Radera
  8. Du.......Jag är en helt oteknisk typ. Fattar inget. Tummen mitt i handen. Ja sån är jag.
    Sliten och rastlös kan jag känna mig ibland. Tur vårsolen dyker upp med lite energi.
    Det ser jättegott ut det där. Ska kika in i din recept blogg.

    Kraaaam till fina dig❤

    SvaraRadera
  9. Wow en sån mojäng vill jag också ha!
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Jag gillar också när det säger katching!! :-) Tycker det är kul där på Ö&B, hittar alltid en massa bra grejer :-) Så nu behöver man ingen HDMI-sladd utan det räcker med en sån där USB-mojäng? Fiffigt. Det är jobbigt det där med att känna sig så sliten, man orkar ju inte mycket. Kramis! ♥

    SvaraRadera
  11. Vi kollade på gamla bilder via tv-n häromdagen. Riktigt kul. =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis