onsdag 11 februari 2015

Jag föll....

De sista dagarna har det varit ljuvligt väder ☀️
Jag hade 5st stjärtmesar på besök i fågelmataren i måndags. Så söta fåglar 

Soligt och skön måndag som gav energi ☀️ & vårkänslor.
På kvällen när maken bowlade var jag o sottern en snabbis på köpcentret o handlade lite färskvaror o ingredienser till fröknäcke. Som vi på kvällen bakade. Så gott! Brödet var precis klart lagom till dottern skulle med bussen till "kodnamn Ibiza" så hon fick med sig ett gäng ångande varma bröd. En dam på bussen hade frågat henne vad hon hade i väskan som doftade så gott :-D

Igår var det lite kallare ute men riktigt skönt. Jag plockade på mig Frolic, som vi använder som godis till Zingo och så gick vi långpromenad på lite drygt en timme i vår skog. Zingo gick lös hela tiden och det var en riktigt härlig promenad ☀️

När vi hade varit hemma i 20min så ringde grannen o frågade om vi skulle gå en sväng med hundarna. Jag tvekade lite, men sen tänkte jag. Vi går med.. Det är trevligt att umgås lite o kul för hundarna. Vi var ute i nästan en timme... Men det beror på att grannen gick myrsteg.. Det var halkigt igår... Jag ramlade, skulle bara vända mig om o tappade fotfästet helt.. Klappade i v sida lår rumpa fot armbåge revben rygg axel o hand..  Inger brutet som tur är, men jag har ont, känns som jag varit i slagsmål, har fått en lårkaka... 
Broddar på!! 

Till middag igår så experimenterade jag lite & rev halvfryst kycklingfilé i matberedaren. Funkade ypperligt o blev kycklingfärs. Av färsen gjorde jag kycklingbiffar med fetaost, chiliflakes, citron och basilika. Serverade klyftpotatis till samt en kall sås och sallad. Det var jättegott.  Detta ska jag göra igen, men ska byta ut basilika mot ngn annan krydda, tror det skulle vara gott med timjan o kanske vitlök.. Får experimentera...

På kvällen bakade jag ännu en omgång fröknäcke. För första var slut 

Nu ska jag hoppa i kläderna o gå en promenad med Zingo :-)
Dottern ska till Gbg i em. Ska möta upp med sin bror för att äta ngt tillsammans och sen är hon kallad till ett spännande möte ;-)

Ha en fin onsdag! 

13 kommentarer:

  1. Vilka små söta fåglar. :-)
    Förstår att du är mörbultad av fallet. Tur att du inte bröt dej. Det är läskigt när det blir så halt.
    Å vilken smarrig mat du gjorde. :-)
    Kommer du lägga ut receptet på fröknäcket på matbloggen?? Jag skulle vilja ha det. :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Ja det har verkligen varit underbart väder i några dagar, synd bara att det inte fortsatte vara så. Igår var det återigen så där grått och rått ute *brrr*
    Men aj och oj...vilken tur att du inte bröt något. Det kunde ha gått illa det där. Hoppas att det känns bättre i kroppen idag och att det går över.
    Ja broddar är nog en bra investering om man är ute och promenerar mycket. Jag har själv inga men så är jag inte ute och går så ofta fast det betyder ju inte att jag inte kan trilla för det och slå mig halvt fördärvad.
    Jag hade en riktig praktvurpa för många år sedan och jag hade tur att jag inte slog mig mer än vad jag gjorde. Otäckt sånt där och man är helt chanslös (iaf var jag det).

    De där kycklingbiffarna lät himla goda. Ska jag nog testa :-)
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ajdå... Tur att det inte blev värre ändå när du ramlade...

    Stjärtmesarna är verkligen fina, och härlig springbild på Zingo med :-)

    SvaraRadera
  4. Härligt väder här med, men väldigt halt alltså...t.o.m Blondi halkar. Det är att gå försiktigt nu! Och broddar på :)
    Har städat o håller på med klädtvätt...massor av den sorten nu här!
    Ha en bra torsdag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch och fy för att ramla, ja nu är det mycket is och så vatten på den, "snorhalt" som man säger. Härliga dagar har det varit som inbjuder till långpromenader. Men idag är det mulet och blåsigt här i alla fall. Fast ut med hundar ska man ju i vilket fall. Men gud vad skitiga dom blir nu,inte kul, Bamse med sin långa päls är såklart värst. Tur han ska trimmas den 24 Februari.
    Det där fröknäcket såg gott ut. Jag antar att du lägger ut det bland dina recept..**
    Hoppas du inte får några sviter efter fallet. Broddar är absolut toppen att ha på sig, även om det känns i ryggen tycker jag.
    Sv: Dom bruna påsarna är av papper, dom av miljövänlig plast finns i en del kommuner här, men är tydligen tre gånger så dyra i tillverkning att dom kommer och tas bort...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  6. Två gånger har jag försökt att skriva en kommentar hos dej på den där jäkla paddan, så nu sitter jag vid datorn och hoppas på tredje gången gillt! ;)
    Tur i oturen att du inte skadade dej värre än så. Men jag förstår att du har ont, din stackare! Kram ❤️

    SvaraRadera
  7. Solen piggar verkligen upp. Idag har den dock inte varit synlig här. Bilden på Zingo är underbar, en redigt lyckad bild. Tjo ho vad de e kul med snö!!
    Haha igår var jag med om samma sak, gick med hundarna o hann knappt hem förren en väninna ringde och ville promenera med hundarna - så de blev två gånger för mig med på raken. Härligt.
    Hummm...har du fått träffa kodnamn Ibiza :) ännu? Kan tänka mig det luktade gott på bussen när hon bar nybakade varma kakor i bagaget:) alla satt säkert o sniffade.

    Spännande - ja mötet, ett nytt jobb på G kanske :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Ajdå, det kunde ha gått illa tur att du inte bröt något. Nu är det halt ute. Kram

    SvaraRadera
  9. Hoppas innerligt att du inte har fått några skador "mer än" lårkaka. För det räcker och blir över för oss värkisar. Tycker du lagar så mycket god mat. Tittar ofta på dina recept när jag kommer recepttorka <3
    Ha en riktigt skön fredag och stor varm kram om din ömma kropp.
    Fia :)

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder. Hoppas att helgen blir bra. Kram

    SvaraRadera
  11. Ajajajaj vilken tur att du inte bröt nåt ben...
    Ååå viken söt fågel!
    Jag brukar också baka (Spisbrö) fröknäcke. (Det blir rött sträck under båda orden så inget av dom verkar vara rätt ;) )
    Sååå gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Hoppas att du har mindre ont idag? ❤️

    SvaraRadera
  13. Alltså, jag är inte alls glad i fågelbilder men gillar din! Jag gillar mesar! =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis