lördag 7 februari 2015

Schlagerlördag!

Idag smäller det ;-)

Idag startar Melodifestivalen 2015
Ska bli kul :-)

I onsdags blev "den lilla" 21-år. 
Hon startade dagen tsm m "kodnamn Ibiza". Fick blommor, paket, frukost & prinsesstårta på sängen Gulligt :-) 
Här hemma väntade Zingo på paketöppning o det var jättekul att leka med allt papper :-) 
Vi hade köpt smink, sminkväska, Tangle teezer, skålar, Träningsväska & en rejäl sminkväska. Dottern är enormt sminkintresserad & har mycket smink så detta var en bra förvaring. 

På eftermiddagen var dotterns farmor, samt mormor&morfar här och firade henne. Hon fick pengar, Ittala vinglas & sminkborstar 

Vi bjöd på kycklingenchiladas och sallad. Samt kaffe o brownie 
Gott och trevligt :-) 

I fredags förra v fick vi en lapp i lådan att ngn skulle gå in i lägenheten o installera mediaskåpet mella 7-16 den 6/2.
Jag tog kontakt med dem o bokade en tid kl.13 så jag slapp sitta hemma hela dagen. Vill ju varesig för Zingos skull eller arbetarnas skull att ett möte sker utan att vi är hemma. 
På fm åkte jag o dottern och handlade. När vi kom hem stod "arbetarna" i trappuppgången o inne hos grannen. Då var klockan 12.15 & jag sa till den ena killen. "Nu är vi hemma så det går bra att komma när det passar er" Han svarar då, vi har redan varit inne men hunden uppskattade inte vårt besök... Så vi fick gå ut igen... Zingo hade vaktat och skällt ut dem rejält. Jag sa, ja det fanns ju en anledning varför jag BOKAT EN TID MED ER! 
Killen blev osäker i sa Oj detta hade inte vi fått reda på... 
När de en stund senare kom in till oss blev de lätt utskällda men sen låg Zingo lugnt på golvet o tittade på dem. När de gick sa arbetaren om Zingo "nu ser han ju riktigt snäll ut" haha
Jag är nöjd med att veta att min lille sötnos vaktar :-D 

Ha en fin schlagerlördag! ❤️

16 kommentarer:

  1. Grattis till fina dottern. Åren går fort som sagt..** Vårvinterväder njuter vi av, och ikväll smäller det med schlagern, det ska bli toppenkul,
    Kramiz♥

    SvaraRadera
  2. Grattis till dottern ! Superbra väska för allt smink !
    Och ikväll smäller det som sagt. Vi ska också titta på mello !
    Ha en underbar lördagskväll.
    kram

    SvaraRadera
  3. Grattis till dottern ! Vår C blir 21 år den 27 april !
    Hade en dålig dag igår, så det blev inget tv-tittande för mej...

    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken praktisk sminkväska! Det vore något för min dotter Sara som har smink överallt i sitt rum.
    Vi kollade Melodifestivalen i går. Tyckte ingen låt var sån som fastnade. Gillade Jessica Anderssons och operakillen med dam (minns inte vad namnet var).
    Tur ni har en bra vakthund hemma.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väskan är köpt på Jula
      En "verktygsväska" i stål :-)
      349kr

      Radera
  5. Han borde få diplom lille Zingo! Världens bästa vakthund :-) Oj, det var en rejäl sminkväska :-) Har en unge som också är galen i smink, borde köpa en sån box till henne också. Har bara sett såna boxar med smink i, alltså det är smink med på köpet och det vill inte min lillunge ha, det duger ju inte med vilket smink som helst....
    Tyckte inte att det var någon speciell låt som var bra i mellon igår, första låten, med Molly, var ok men resten var ju bara skräp...
    Hoppas du har en fin söndag. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Väskan är köpt på Jula
      En "verktygsväska" i stål :-)
      349kr

      Radera
  6. Grattis till 21-åringen! :-)

    Trist när kommunikationen inte funkar - men bra att han vaktar, Zingo!
    :-)

    SvaraRadera
  7. Grattis till dottern :)
    Såg mello men enda låten jag gillade åkte ut :/
    Lillskruttan min nöjd att Dolly style gick vidare ;)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ett STOORT grattis till dottern!
    Hahaha...ska dom ha det att dom blev utskälld ;)
    Bra vakthund där! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Det var ingen dålig väska - ser ju ut som en verktygslåda. Och om jag hade haft den så hade det verkligen varit verktygslåda för att få ordning på det här facet :D. Kul att få bli så uppvaktad. Och melloskumpa! Skulle nog behövas rätt mycket skumpa för att få glömma eländet. Jag såg inte men hade små glimtar som jag hörde för jag låg och halvsov. Men det var ju inte bra alls, dottern stängde av och det förstod jag att flera gjort. Må Gott i vårsolen som jag också hoppas ni har.

    SvaraRadera
  10. Helt normalt beteende hos hundar; mitt revir och du kommer inte in hit om du inte tilhör min flock eller att flockledaren säger att det är OK.

    Vilken stor och härlig sminkväska!!!

    Grattis till dottern!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Wehhoowww...VILKEN sminksamling! Jag beundrar verkligen de som KAN sminka sig så där snyggt och naturligt. De lyfter fram sitt vackra jag.
    ...vi andra gör så gott vi kan och blir skapligt småfina :-)

    Stora damen med "Ibizapåg" och allt. Snart giftasvuxen ;-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  12. Den väskan var häftig till alla smink, bra när man kan bära de med sig också.
    Grattis igen till dottern, tror bestämt jag grattat på annat håll :)
    Jag såg inte melodifestivalen, vi hade tre femtedelar barn med familjer här, då är TV:en avstängd :) Hoppas de var bra.
    Kramiz

    SvaraRadera
  13. Man märker att Melodifestivalen är ett stort evenemang när det t om finns Schlager Prosecco ;-)
    Jag kollade givetvis men precis som förra året så tycker jag än så länge att det är svaga startfält. Fanns inte en enda låt som fastnade, som kändes så där "Jaaa, den här tycker jag om och den vill jag att den ska gå till final"

    Wow vilken sminkväska. En sån skulle jag vilja ha fast kanske inte riktigt lika stor (för så mycket smink har jag inte) för det är allt lite rörigt bland mitt smink i skåpet här hemma.

    Bra där Zingo som vaktar när det kommer in främlingar i hemmet. Synd bara att kommunikationen inte funkade. Det finns ju som sagt en anledning till varför man kanske bokar en viss tid.

    Kramis

    SvaraRadera
  14. Ingen dåligt sminkväska! Typ en sån jag har till mina målargrejer =)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis