söndag 15 februari 2015

Söndag

Vi hade en bra lördag :-)
Om man bortser från att jag var väldigt sliten & hade huvudvärk hela dagen.... 
På fm handlade vi lite. Så otroligt mycket folk som shoppade igår... 
Väl hemma igen bakade dottern 4 små kladdkakor med nutella i. 
Jag och maken fick varsin till efterrätt o de andra 2 tog hon med sig när hon åkte för en ❤️- middag hos han med kodnamnet ;-) 

Mina föräldrar kikade in och spred lite kärlek på eftermiddagen ❤️

På kvällen åt vi ugnsgratinerat potatismos med timjan/persilja/vitlök, fläskfile, kantarellsås o salsa. Gott!

Kvällens höjdpunkt var såklart schlagern där Magnus Carlsson stod för kvällens bästa låt :-D
"Möt mig i gamla stan" påminde mig om Fames Vindarna vänder oss från 2004. 

Avslutade lördagen med QX- galan o blev ruggigt imponerad av Peter Jöback.. Sicken kille... Proffsig! 


Ha en skön söndag! ❤️

13 kommentarer:

  1. God förmiddag mickis.
    Haft svårt att kommentera i din blogg men tror det funkar nu?

    Ja oj så mycke folk det är å shoppar på lördagarna. Jag var själv ut en kort sväng. Skulle ju på fest *blink blink*Nåt nytt hoppades jag att hitta. Men då man ska ha nåt hittar man INGENTING. Såååå .........typiskt.
    Mmmmm....ser ju hur gott ut som helst. TACK för uppläggningstipset på maten. Ska ha det i mannaminne.
    Såg inte festivalen i går...snyft...var på fest, men jag hade det trevligt.


    KRAAAAAM finaste bloggarvän.

    SvaraRadera
  2. Opps, jag såg varken mellis eller galan :) jo jag såg en stund just när de berättade vilka som gick vidare. Att Galan var hade jag precis glömt, den hade jag tänkt titta på ju.
    De där kladdkakorna var fina o säkert goda också. Jag får bara så förtvivlat ont i magen när jag äter sånt :(
    Ha en fin, fin söndag
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. Låter som en mysig lördag.
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jösses vad den maten såg god ut! Tur att vi alldeles strax ska gå ut och äta :-)

    Jag var inte särskilt impad av nåt av bidragen, men lyckades gissa rätt på tre av dom fyra som gick vidare :-)

    SvaraRadera
  5. Ja Magnus hade helt klart kvällens bästa låt. Men jag gillade även Mariette. För övrigt så tyckte jag att startfältet igår var bättre än förra veckan. Såg tyvärr inte QX-galan.

    Usch tråkigt att du kände dig sliten igår :-( Hoppas det är bättre idag.

    Maten såg god ut (som vanligt) :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera
  6. Mums med kladdkakor, och i Mellon gick rätt låtar vidare till finalen, QX-galan missade jag...men den går ju att se i efterhand.
    Herregud vad kallt det har blåst i dag, nu längta jag verkligen efter vårvärmen...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  7. Vad gott ni har ätit.
    Gulliga ♥-kakor din dotter bakat, ser också jättegod ut.
    Jag gillade Mariettes låt och Linus Svenning.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  8. Vilken mat! WOW!
    Jag tycker att Linus var superbra i Mellon men Magnus är ju alltid Magnus... ;) ;)

    Kram

    SvaraRadera
  9. Mysig Lördag med godsaker att frossa i sig :) Hoppas att du får en bra start på kommande veckan. Kram

    SvaraRadera
  10. Hörde fler som tyckte att det var likt fames gamla låt - dottern bla annat och hon spelade upp det och jag kunde inte annat än hålla med - god mat och gott efter. Må gott

    SvaraRadera
  11. Peter Jöback är otroligt duktig och jag har alltid gillat honom, sen han var med i Christina från Duvemåla i a f. Har flera skivor med honom. Mysig lördag hade ni ser jag. Det hade vi också. Vilken god mat! Smaskens :-) Har aldrig varit förtjust i Magnus men tycker faktiskt att hans låt var bra. Likaså Mariettes. Hoppas du har en bra början på veckan. Kramis! ♥

    SvaraRadera
  12. Mums vad den maten såg god ut.
    Jag gillade 5 låtar i lördags. Ingen i första omgången...
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Du kan ju be dottern att hon "råkar" komma förbi här med en sån kaka. :P

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis