söndag 22 februari 2015

söndag :-)

Är inkommen från morgonwalken i regn.... :-(

I fredags förra veckan dog vår surfplatta.. Jag fick letat fram kvittot från Teknikmagasinet & vi hade garanti kvar. Åkte ner till butiken & de skickade den på reparation. I torsdags ringde man & sa att jag får en ny platta eller pengarna tillbaka. De hade ingen likvärdig platta så vi tog pengarna. Teknikmagasinet är outstanding bra när det gäller reklamationer!! 
Vi funderar på att köpa en dator istället. Det "viktigaste" är iaf att vi kan streama film igen, för det kan vi inte nu när vi är plattlösa...

I fredags körde jag dottern till tandläkaren igen.. Hon har ont i hasen, örat & fått tbx "hamsterkinden" på den sida man drog tanden. Detta en vecka efter avslutad antibiotika kur... Dessvärre fick hon inte den tandläkaren hon valt, hon har slutat utan hon fick den tandläkaren som förstört tanden, hon som orsakat att det blev en så stor infektion så man fick operera bort tanden & HON ville INTE vare sig lyssna eller förstå.. Hon hade heller ingen koll på vilken tand man dragit ut utan trodde det var visdomstanden, den som är hel...:-( Hon bemötte dottern hånfullt & Skyllde på förkylning eller MENS.. Hallå seriöst mens...? Så nu måste dottern leta efter en ny tandläkare, dit kommer hon ALDRIG mer att gå...
 I fredags var det Zingos tur att gå till frisören. Så skönt för honom.
Dottern bjöd mig på pizzalunch & sen hämtade vi hem en ren & lagom långhårig hund Lycklig & nu ägare till ännu en leksak :-)

På kvällen åt vi räkor. Kikade på Finalen på På spåret & slöade vid tv,n


Igår åkte maken en sväng till golfbanan.. Det är ju "äntligen" barmark ;-)
Vid lunchtid åkte vi till Uddevalla & Citygross. Vi tycker att de har så otroligt bra kött.. Så det är värt att åka den biten för fint kött. Vi köpte entrecote, skinksnitzel, köttfärs, högrevsfärs (till burgare), en lax tournedos & lite annat smått och gott. Dottern var med & hon handlade så att hon & han med kodnamnet skulle laga lördagsmysmat tsm :-D
På kvällen åt vi gott. Jag åt min laxtournedos, maken entrecote & så hade vi kokta gul, polka & rödbetor med smör & salt... Så gott :-)

Kollade på Melodifestivalen & jag tyckte att Andreas Weise var bäst. Men svenska folket tyckte uppenbarligen att jojkaren JonHenrik var bäst. Jag trodde att han skulle vinna, men han föll inte mig i smaken.. Men smaken är som baken :-D

Testade ett riktigt gott rödvin igår oxå. Ett Periquita Reserva från Portugal.

Pratade & smsade med sonen otaliga gånger igår.. "det är mycket nu" ;-) Mycket vi ska tänka på att ta med oss inför nästa helg... För på lördag går flyttlasset från studentlyan på 23kvm till en nybyggd 2.a på 60 kvm & uteplats... Så roligt för dem..

Dags att ta tag i dagen.. Tänkte sätta lite färg i kalufsen :-)

Ha en skön söndag!


7 kommentarer:

  1. Jag tyckte också att Weise var bäst, väldigt lik Robbie Williams men bra.Sicken bedrövlig tandläkare! Förstår att ni letar ny. Citygross har verkligen fint kött. Vi brukar ju köpa köttet på Citygross när jag är hos älsklingen, vi åker till Värnamo och det är också en liten bit att åka men det är det värt, alla gånger.
    Här skiner solen idag, hoppas den hittar till er också till slut. Ha en finfin söndag vännen! Kramisar från lilla mig :-D ♥

    SvaraRadera
  2. Vi har inte Citygross i stan. Men i Västerås finns det. Jag funderarpå att fråga min kompis om vi ska åka dit nån gång. Jag har hört många som är nöjda där.

    Är bi inte nöjda med surfplattan? Jag funderar på att köpa en sån till mej. Bra att få höra vad andra tycker.

    Va skönt att sonen o sambon får större. Uteplats är ju perfekt.

    Kram på dej! :-)

    SvaraRadera
  3. Den typen av räkor är mina absoluta favoriter - och dom finns inte här...

    sv: Ingen pant på plastflaskor, och knappt nån sopåtervinning...

    SvaraRadera
  4. Mysig helg! Tråkigt med tandläkaren :-/ Hoppas att det löser sig för din dotter. Jag hade anmält till patientnämnden annars. Det gjorde jag själv ang yngsta dottern nu i förra veckan. Man ska inte acceptera att behandlas hur som helst!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Du har både på plus och minuskontot kan jag läsa.
    Jäkla tand(läkare?) morrr...
    Rolig flytt för sonen!!

    Jag känner igen mig! Som mor får man vänja sig vid att ständigt vara på hugget och beredd på känslomässig bundyjump....swisch-upp-ner-upp-ner...
    DÅ gäller det att haka fast på UPP och låta det smitta av sig mest. ;-)

    Kraaam

    SvaraRadera
  6. Men seriöst...vad är det för en jäkla tandläkare som bemöter patienter på det sättet. Förstår om dottern inte vill gå till henne. Hoppas ni snart hittar en bra tandläkare för dom finns.

    Jaså Zingo fick en ny leksak igen efter friseringen ;-) Fin blev han iaf :-)

    Åh vad gott med räkor!

    Ja vi har olika smak vad det gäller bidragen i Mellon. Jag gillade inte alls Andreas Weises låt. För mycket Tom Jones över den tycker jag.

    Åh så det är flytt till helgen som gäller för sonen med sambo. Vad skönt för dom att få en större lägenhet och med uteplats oxå. Hoppas de kommer att trivas :-)

    Kramis <3

    SvaraRadera
  7. Håller med. Har aldrig haft problem med Teknikmagasinet. Skönt sånt är!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis