måndag 23 februari 2015

Vilken härlig söndag ☀️

Morgonens regn blev till blå himmel & sol :-)

Jag roade mig med tvätt... & jag täckte de grå med färg och det blev riktigt bra!

Mitt på dagen tog jag med mig en påse med frolic, Zingos favoritgodis & tog med mig Zingo på en långpromenad i skogen i vårvädret. Ljuvligt ute.., fågelkvitter och en värmande stor sol. Det var lerigt i skogen men sånt bekymrar inte Zingo ;-)
En riktigt skön promenad som gav hopp "snart är det vår.... men säg den lycka som varar för evigt.... Idag snöar det....

Bakade en sats hamburgerbröd  till middagen. Dottern har hittat ett helt suveränt recept på hamburgerbröd.  Kommer lägga ut receptet i receptbloggen.


När maken kom hem fixade han burgarna och sen åt vi supergoda hamburgare gjorda på högrevsfärs med tillbehör som sallad, tomat, avokado, ost, bacon, rödlök och guacamole

Kvällen tillbringades med Kalle Moraeus och Kurt Wallander.

Just nu står  ännu en sats med fröknäcke i ugnen. Så lätta att göra, gudomligt goda och definitivt beroendeframkallande. Receptet finns i receptbloggen

Nu ska jag försöka lea igång en sleten kropp... känns att det är väderomslag i kroppen kan man säga.... :-(

Ett litet tillägg. Jag mailade folktandvården ang dottern i fredags, ett kanske lite för vasst mail. Men jag var & är förbannad över deras nonchalans... Idag ringde tandläkaren upp mig....Vissa missförstånd har det blivit men summa sumarum så har dottern kommit i kläm i denna tandbehandling. Jag hade inte rätt i all min beskyllning om vem (vilken tandläkare) som gjort vad..men jag för ju inte heller journal...  Men folktandvården har inte agerat rätt. Samtalet avslutades iaf med att dottern (självklart) skulle ha en antibiotikakur. Att jag INTE ville gå vidare och anmäla detta och att det rörde om i grytan lite... 

Ha en fin måndag!

12 kommentarer:

  1. Ja snacka om att det skiftar i vädret. Var verkligen hopp igår om att våren är på väg men idag är det ju riktigt trist väder.

    Det där var ingen dålig hamburgare. Ser riktigt god och mättande ut :-)

    Ha en bra dag och hoppas kroppen lear upp sig
    Kramis <3

    SvaraRadera
  2. Bra att du röt till åt folktandvården, det kan behövas ibland. Man ska inte bara tiga still,,
    Nog njuter man när solen är framme och man får lite vårfeeling. Idag är det icke njutbart, men ut måste man i vilket fall.
    Toppengott med hemgjorda hamburgerbröd, du är så duktig att fixa och få till det.
    Ledbruten kropp blir det garanterat av sånt här väderombyte, värme är absolut skönast...
    Kramar♥♥

    SvaraRadera
  3. Här blev det också hamburgare idag :-)

    Det är Folktandvårdens fel att jag idag lider av en ENORM tandläkarskräck... Hoppas det går bra för dottern!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ni har barmark ser jag......i påsk åker vi ner......

    SvaraRadera
  5. Sommarvägar, hmmm......orättvist ;) Här har vi snö hur mycket som helst.
    Hamburgaren ser jättegod ut.
    Svar: Nej vi var inte klädda i 60-talskläder, det var ingen 60-talsfest, utan en 60-årsfest.
    Om du läser inlägget den 2 februari, rubrik GLAD, så kan du läsa om den nya lägenheten. Känns bra men såklart jobbigt att börja packa igen. Först har vi bott 31 på samma ställe och nu blir det tredje flytten på tre år :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  6. Bra rytet! Det behövs bitchar eller hur som rör om i grytorna! Sol hade vi här också i söndags men när jag kom hem och in så jag fick inte njuta så mycket av den men jag lever på hoppet. När det gäller min mat - jag höftar ofta om det inte är något speciellt och nytt jag gör. Så jag höftar ihop massa vitlök, en god senap och rosmarin till en gegga så det täcker köttbiten. Saltar och pepprar och gnider in och så skjuss in i ugnen. Jag tar den senap jag har hemma men har inte använt dijon till utan vanlig svensk, stark, grov, söt. Må Gott

    SvaraRadera
  7. Såååå ljuvligt,gottit,vackert & sötaste Zingo ♡ ....
    /Nospuss & Kram

    SvaraRadera
  8. Ibland behöver man höja rösten för att få hjälp. Hoppas att dottern får den hjälp hon behöver.

    Hamburgarna såg goda ut.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Folktandvården har jag inget förtroende för. Därför bytte jag till en privat tandläkare för några år sedan. Och jag är hel nöjd!
    Hmmm och jag som tycker att VI har vår... ;(
    Kram!

    SvaraRadera
  10. Inte en gnutta snö ser jag. Här ligger den kvar trots att det har smält undan redigt. Och givetvis så har det kommit mer snö på det. Kram

    SvaraRadera
  11. Rödlök! Älskar det. =)
    Härligt att våren är på väg!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis