torsdag 5 mars 2015

Vår i luften ☀️

Igår på  förmiddagen tog jag och Zingo en härlig promenad i skogen. Strålande solsken ☀️ & vårkänsla :-)
Zingo hade kul och jag njöt....

Efter  promenaden åkte jag till Coop och handlade lite. Mötte sedan upp dottern och vi kikade i några affärer. Hon var bjuden med nya jobbet på en representationsmiddag på kvällen i Göteborg. Första mötet för henne med blivande kollegor. Så hon hade ngr saker hon ville ha handlat inför kvällen.
Jag köpte mig en ny topp som efter att alla rabatter var dragna kostade mig 25kr!!!

Sonen ringde mig igår med mycket goda nyheter. Nya Kyrkogårdschefen hade ringt och erbjudit honom säsongsanställning, dvs 6 månader heltid. Sonen är klar med sin utbildning snart och blir då arbetssökande, han tackade självklart ja på direkten. Visserligen innebär detta att han får pendla, eftersom jobbet är här i stan. Men det är det värt. Det är bra pendlingsmöjligheter, man tar sig till eller från gbg på 38min och det är ju ok. För honom från dörr till dörr tar det kanske 1h och 15min. Lite jobbigt blir det såklart, speciellt om det blir förseningar... men det får det vara värt en period.  

På tal om förseningar så släppte vi dottern på stationen igår. Hon skulle anlända Göteborg kl 18.30 för att bli mött av sin nya chef. De skulle sedan samlas på en pub med övriga inbjudna för att sedan ta en spårvagn till restaurangen där middagen skulle vara kl 20.00.
SJ drabbades dock av ett enormt Elfel igår på Göteborgscental och när klockan var 20.00, 1,5 timme försenade så insåg Sj att om resenärerna över huvudtaget  skulle komma in till stationen så fick de  gå. Så man släppte av resenärerna vid gamlestaden och så fick de GÅ in till stationen.  Dottern var halvt hysterisk. .. man vill ju gärna komma i tid och visa sig från sin bästa sida när man träffar kollegor för första gången på detta sätt... Nu visste de om hennes/SJs bekymmer men ändå... Hon hittar dåligt i  Göteborg och visste inte exakt vart restaurangen låg så det fick tillslut bli en taxi från stationen till restaurangen och hon "ramlade" in lagom till förrätten serverades.

Det blev iaf en lyckad kväll tillslut och tågen gick som de skulle när hon skulle  hem :-)

Solen skiner idag igen ☀️ & himlen är blå. Vårkänslor ❤️

Dags att ta tag i dagen :-)
Ha en fin torsdag! ❤️

17 kommentarer:

  1. Här skiner solen och det är riktigt vårlikt, ja våren här är ju full med snö förstås, inte som hos dig ;) Men vi kan nog få bakslag med mer snö och kyla, detta är för tidigt här.
    Vad spännande för din dotter med sitt nya jobb. Trevligt att träffas så på en restaurang och lära känna sina kollegor.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Grattis även till din son.. :o))

    För jäkligt att man inte kan lita på SJ,,, det kvittar ju nu för tiden om det är sommar eller vinter så fungerar ju inte skiten.
    Förstår henne om hon tyckte det var skämmigt, när det är första gången och allt,,, även om hon inte kunde hjälpa det.

    Vi åkte tåg från Malmö hem till Värmland en gång,, 2,5 (!!!!) timme stod vi stilla på Lunds station, innan tåget äntligen kunde rulla vidare.
    Kan ju säga som så,,, att ingen i våran vagn var glada.

    Härligt att ni bor såppas nära Göteborg, så det finns möjlighet att även kunna ta sig ett jobb där.

    Visst är det LJUVLIGT med solen, vilken härlig bild du fick på er sötnos.

    Så, nu är du länkad,,, så jag inte tappar bort di och att andra också hittar dig.

    Ha en jättefin torsdag i vårsolen.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera
  3. Idag skulle jag aldrig lita på tåget för är det inte signalfel så är det elfel eller något annat fel och så vill västtrafik höja priserna för att folk har inte åkt i den utsträckning man trott. Konstigt! Om tro att man löser det genom att höja priset är fel. Sänkt pris så skulle man kanske kunna utstå förseningar ibland nu tar man hellre bilen med allt vad det innebär i kostnader för att vara säker på att man kommer i tid till alla möten etc. När dottern skulle till Sthlm sist tog dom buss för dom litade inte på att tågen skulle gå. Skulle nog göra detsamma om det är något man har bokat in. Men tur hon ändå fick vara med på middagen och inte sitta på tåget i timmar och kvittot skickar ni väl in till västtrafik på taxin - det borde gå på deras garanti. - Och det är absolut vårkänslor i luften så jag har njutit också idag. Men nu börjar det mulna på lite. Men det kommer tillbaka - solen alltså. MÅ Gott - och grattis till sonens jobb och så får vi hålla tummarna för pendeltrafikens varande.

    SvaraRadera
  4. Jag förstår att det kändes dumt för dottern, men såna tågförseningar kan man ju inte göra mycket åt...

    Härlig springbild på Zingo - han ser verkligen vårlycklig ut :-)

    SvaraRadera
  5. Vinn en superfin ljusstake från Mysvrån design! :)
    http://martinaolsson.myshowroom.se/49222/tavling-vinn-en-ljusstake-fran-mysvran-design/

    SvaraRadera
  6. Oj,oj, tur det ordnade upp sig för dottern till sist. Grattis till sonen att få jobba dom månaderna. Arbetslivs erfarenhet är toppen.
    Jag gillar toppen du fyndade, helt i min smak..**
    Härligt väder i dag, det kan man bli glad av,
    Kram,kram♥

    SvaraRadera
  7. Sol och vårkänslor, det är grejer det. Ha en fin fredag. Kram åse

    SvaraRadera
  8. Tågen kan man inte lita på, tyvärr. Dyrt är det också. Men vilket fint fynd! En vill ha känsla infinner sig direkt ;) Idag regnar det här, men det ska visst bli riktigt fint vårväder på söndag. Ha en bra dag. Kram ❤️

    SvaraRadera
  9. Jäkla SJ! Det är ju inte annat än problem med dem... :-( Vilken fin top du köpt! Och sicket bra pris! Grattis till sonen och jobbet! Vi får verkligen hoppas att tågen går som de skall när han skall pendla. Håller tummarna. Ha en finfin fredag vännen! Kramisar! ♥

    SvaraRadera
  10. Kikar in och läser tillbaks i din blogg och förundras över vilket rikt liv du har. Man mår ju så mycket bättre när man är mitt i livet. Min son ska också flytta men vi kommer att agera barnvakt. Smålog när jag läste om din kropp. Han sa att den här gången ska de skona oss "gamlingar" från att bära alla trappor som de rör sig om. Det blir kompisar som hjälper till och vi får mysa med barn barnen. Ha det så gott i vårvädret
    Kram

    SvaraRadera
  11. Trots struligheterna med SJ så är det tur att allt gick bra och vart lyckat. Men så stressad inombords man blir..
    Nu har du gjort ett lika bra fynd som min klänning för 50 kr. Visst är det roligt när man inte blir ruinerad.
    Ååå...Fina zingo som ser så glad ut i solskenet.
    Tack för din gulliga kommentar.
    Fredagskram till fina dig.❤

    SvaraRadera
  12. Härligt med vårkänslor och solsken! :-)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Vår i luften även här..........ha en skön vecka.....

    SvaraRadera
  14. Underbara sol. Den skiner även här :)
    Dumma tåg som inte kan hålla tiden...
    Kram!

    SvaraRadera
  15. Hihi Sååå go Zingo ser ut ♡ ....
    /Nospuss

    SvaraRadera
  16. Jaaaaa! Äntligen vår!!!

    SvaraRadera
  17. Härligt för sonen! :-) Sen är det väl klart att det blir lite bökigt att pendla men det är ju så det ser ut idag. När jag pluggade så tog det mig 1h 45 min från dörr till dörr på morgonen när jag åkte buss. Med bil tog det 50 min. Men det är bara gilla läget.
    Problemet är ju bara om tåget/bussen är försenad (eller det är något annat strul), det är ju inte kul att komma försent. Men det är ju inget som resenärerna kan rå för.

    Det såg man ju för din dotter. Kan väl tycka att de kunde ha satt in någon extrabuss och att de kunde ha tagit det beslutet lite tidigare så hade folk inte kommit försent eller behövt gå.
    Men det är tur att din dotter är handlingskraftig och tar en taxi till restaurangen när hon inte riktigt vet vart den ligger.
    Trevligt iaf att få träffa sin chef och kollegor på det sättet innan allt drar igång. För hon har väl inte börjat jobba än eller?

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis