tisdag 3 mars 2015

Återhämtning...

Dessa dagar söndag, måndag & till viss del även denna dagen har gått åt för återhämtning... Det tar på en värkkropp att agera flytthjälp... Men det känns bra ändå att man kunde hjälpa till med detta :-)
Idag har vi haft strålande solsken ☀️
Har gått 3 härliga promenader med Zingo. Sista promenaden fick vi sällskap av dottern. Zingo älskar när man är flera på promenaden :-)

Till middag idag testade vi ett nytt recept som dottern hittat. Vi freestylade lite och resultatet blev riktigt bra!
En kycklinggryta med sojabönor, paprika och jasminris till. Dottern bakade naanbröd som vi åt till. 
Receptet finns i receptbloggen.

Tänk vad mycket lite omtanke betyder ❤️
Förra fredagen var Zingo hos hundfrisören och när jag hämtade honom bad hon om ursäkt för det hade blivit lite väl kort under tassarna. Zingo blir manisk och skickar och biter om det blir för kort päls. När vi kom hem ringde frissan och bad mig komma ner o hämta en bitterspray som skulle göra att inte Zingo skulle slicka på tassarna. Den kostade 80kr men hon bjöd på den. I eftermiddags ringde frissan igen och ville veta hur det gått för Zingo. Nu har det gått ganska bra faktiskt, har använt sprayen vid behov men han har inte haft så stora bekymmer. Jag uppskattade verkligen att hon ringde :-)

Ha en fin kväll!

5 kommentarer:

  1. Det var verkligen en fin service! Vad bra att han inte är på tassarna så mycket ändå.
    :-)

    SvaraRadera
  2. Vilken service, sådant uppskattas. Och skönt att han inte har stora problem med det längre. Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt när de är så rädda om sina kunder. *tummen upp för det*

    Det saknar jag med hund, promenaderna, i ur och skur.

    Jag älskar också att prova en massa nya recept, har oftast det i grunden sen så händer det ofta vi lägger till mer ingredienser.
    Tycker oftast matlagning är roligt, ibland är det nödvändigt ont.
    Men, oftast äré skoj.
    Gubben och jag brukar ha söndagarna till matlagning, då kan vi stå och göra iordning 3-4 rätter, så det finns den kommande veckan till både lunch och matlådor åt gubben.
    Det tycker vi är jättemysigt,, att vi hjälps åt.
    Nu får ju jag sitta vid köksbordet och skära, dela etc. Å Göran står vid spisen och steker / rör runt, skalar det som ska skalas osv.

    Ha det allra bäst och sköt om dig.. // Kram Annelie

    PS. Är det okej om jag länkar din blogg under mina vänner..?? DS.

    SvaraRadera
  4. Ja nu kan man börja njuta av promenaderna igen, speciellt om solen är med också. Men jag längtar efter att dom ska börja sopa bort allt grus som ligger överallt. Peppe som är en stor och tung hund får ont i tassarna av dom vassa gruskornen.
    Vad snällt av hundfrissan att bry sig om hur det gick för Zingo och tassarna.
    Och vad gott ni lagade till, och detär alltid roligt och sätta lite egen piff på maten.
    Kramiz**








    qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq

    SvaraRadera
  5. Mums så gott det ser ut att vara.
    Det var snällt gjort av henne. Då kan man ju inte bli sur på henne heller. Det märks att hon är mån om sina kunder.
    Kram!

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis