måndag 2 mars 2015

Flytthelg

I fredagskväll fixade jag en stor kycklingsallad att ta med till sonen o hans sambo så vi alla fick lite lunch i magen under flyttdagen. Sen kikade vi på Lets Dance och de verkar vara hög standard iår :-)
Inflyttningspresent 

På lördag ringde klockan 05.30 "studsade upp". Vi fixade oss, packade ihop, åt frukost, maken tog Zingo en sväng och sen åkte vi mot Göteborg. 
Var nere i lagom tid så att sonen o sambon kunde hämta nyckeln.
Det blev 2 turer med den stora kärran innan studentlyan & förrådet var tomt. 
Sen var det dags att bära in och packa upp. Jag kan lätt säga att vi 5, svärdotterns bror var oxå med och bar lådor och möbler, slet...
Flyttgänget äter lunch 

Efter lunchen lämnade "brodern" oss och vi 4 packade upp. Allt kom på plats i köksskåp och lådor. Pappkartonger slängdes. Förrådet i källaren fylldes på med allehanda ting... 
Memphis var lite orolig i början, men han vande sig och verkade tycka att nya hemmet blir bra. 
Memphis hittade en bra plats i sovrumsfönstret 

Lägenheten de fått är en rejäl 2.a i ett helt nybyggt hus, med öppen planlösning. De hade tur som fick en lgh på bottenplan. Så de fick en uteplats :-) blir härligt till vår och sommaren :-)

Sonen och sambon bjöd på pizza på kvällen. 
Pizza
Vi åkte hem vid 18.30
Då var det iaf så bra iordning att de kunde sova utan problem och mycket saker var på plats :-) 
Nu väntar de på sängen som kommer nästa vecka o nya köksbordet :-) 

Vi hämtade hem Zingo som varit hos "mormor&morfar" & blivit bortskämd 
Vi tittade en kort stund på tv innan vi la oss.. Ögonen gick i kors o kroppen ville inte vara med.... 
Igår var vi helt slut... Men vi handlade lite och grejade lite men mest tog vi det lugnt och det var välbehövligt :-) 

Nu ska jag ta tag i dagen... Kroppen är fortfarande sliten.. Men det var förväntat :-) 

Ha en fin måndag! ❤️


14 kommentarer:

  1. Åh,vilka fina presenter & gosig kisse ♡ ....
    Lycka till med nya bostaden önskar jag dem/Kram

    SvaraRadera
  2. Vad kul för ungdomarna att få en större lägenhet. Fint med nytt.
    Vilken bra plats för Memphis, där kommer han nog trivas att sitta och hålla koll på läget.
    Flytt är jobbigt, speciellt för oss med orkeslösa kroppar.
    Ta det lugnt och vila dig nu.
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Klart kroppen blir sliten efter sånt jobb, men vad gör man inte för att hjälpa till.... Vad härligt att de fått en sån fin lägenhet. Nu får du ta det lugnt ett tag och vila kroppen. Ha en finfin måndag! Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  5. Phuu... blir bara sliten av att läsa om flytten.
    Det är roligt, samtidigt som det är väldigt, väldigt jobbigt.

    SKULLE det bli så någon gång frampå, att vi flyttar hem till Värmland igen (bor i Trelleborg nu) så kommer det till att bli flyttfirma...
    Visst, det kostar... men det kostar att hyra lastbil för att ligga och köra med också.

    PS. Hittade hit genom Liten Uggla´s blogg.

    Ha det gött.. // Annelie

    SvaraRadera
  6. Vilken perfekt fönsterplats för Memphis - bara att sitta och spana! Att få en sån fräsch lägenhet - vilken tur dom haft. Men det är jobbigt att flytta och du har väl inte bara tittat på kan jag tänka så då får du lida lite nu efteråt men ibland tar man sånt. Så må gott och ha lata dagar.

    SvaraRadera
  7. Inne och kikar i din blogg och sätter ett litet tassavtryck efter mig.

    Är det ok om jag länkar till dig från min blogg antingen till denna bloggen eller receptbloggen?
    Tycker det är så roligt med nya recept.

    Vicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Vicki
      kul att du lämnade ett avtryck :-)
      Jag skulle gärna hälsa på hos dig men kommer bara till presentationssidan
      hur kan jag kika in hos dig?
      Kram
      mickis

      Radera
  8. Pust...flytta ja de e ingen vila de :) skönt de kommit på plats och fått så mycket hjälp. Gott de.
    Jag har oxå flyttat idag, men jag har mest sagt vad sakerna ska stå :) hade ett gäng snälla killar som hjälpte mig flytta in på mitt nya kontor.
    Se där jag Zingo har fått en egen fåtölj hos mormor o morfar. De ska vara gott för djuren :)
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Vad skönt att få en lite större lägenhet för ungdomarna,och toppen med så bra flytthjälp.
    Flytta är ingen semester precis, men så roligt att komma i ordning sen och börja bo in sig.
    Hoppas dom kommer att trivas nu..
    Kramar♥

    SvaraRadera
  10. Förstår att ni var helt slut efter en sån dag.
    Vilket häftigt sovrumsfönster.Memphis har bästa utsikten !
    Hoppas du har fått ta det lugnt idag och tagit igen dig.

    SvaraRadera
  11. Ser ut som en toppen lägenhet, set där.
    Förstår att du var helt slut på...
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Att flytta är verkligien inte kul. Men det kan ju bli kul sen när man är på plats. =)
    Såg ut att bli jättebra! Så skönt att de fick hjälp av er!

    SvaraRadera
  13. Skönt att allt gick bra med flytten. Vilken fin lägenhet dom fått och med uteplats oxå...det är ju toppen :-) Hoppas de kommer att trivas.

    En flytt tar alltid på kroppen även för en som inte har värk men jag kan tänka mig att sviterna kanske sitter i längre för en värkperson. Tur att du har möjlighet att vila efter en sån dag.

    Kramis <3

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis