måndag 9 mars 2015

helguppdatering :-)

I torsdags njöt vi av ☀️ Blev sköna promenader :-)
På kvällen var vi en sväng på Torp. Dottern skulle kolla på ngt och vi passade på att handla lite på Citygross.

Fredagen var oxå en skön dag med mycket sol. Fick med mig dottern på en av promenaderna :-)
På kvällen gjorde vi broccoli/ädelost paj. Jag förberedde lördagens efterrätt "creme brulee" Den tog 2,5 på sig i ugnen. Men vad gör det när smaken blir gudomlig :-)

Vår granne kom upp en sväng på kvällen och vi tittade på Lets Dance. Det är verkligen hög standard detta år :-)

På lördagen möttes man av nyheten att det skett ett trippelmord i Uddevalla. Det är ju inte klokt... 3 unga personer i 20-års åldern skjutna... MÖRDADE... Vad händer i vårt samhälle?
Jag och maken kompletteringshandlade några saker på Coop. Vi städade av och jag fick en lektion av dottern om hur man moppar golv rätt... jag gör nämligen helt fel och har alltid gjort tydligen och eftersom hon som hon så tydligt sa är certifierad för städ I matsal så kan hon detta hahaha. Nu vet vi vem som hädanefter får moppa golven här hemma ;-)

På kvällen kom M&K det är gamla kompisar till oss. Vi umgicks enormt mycket när barnen var små för de lekte mycket. Sen gled vi ifrån varandra men vi pratar alltid när vi träffas. Maken och K har spelat golf ngr ggr och jag o M har promenerat med hundarna tsm ngr ggr. De har en 3 årig lite blandras tik, Wilma.  En kopia av Zingo men hälften så stor :-)
De bjöd hem oss på middag i September så nu var det hög tid att bjuda tillbaka ;-)
Vi hade en görtrevlig kväll. Vi fick fina blommor och Zingo hade fullt upp. De var nämligen hundvakter till M,s mammas hund Moa, så Zingo hade två damer hos sig.
Bjöd på Petras Kycklingpasta, receptet finns i receptbloggen.
Samt creme brulee och det blev supergott. Det tyckte våra gäster oxå :-)

De stannade till strax efter midnatt. Då upptäckte vi att Moa kissat både i Zingos bädd och på mattan i sovrummet... gäller att pinka in reviret ;-)
Tyvärr fick jag huvudvärk och blev illamående strax innan de gick hem. Men trevligt hade vi fram tills dess...

Igår var maken på golfbanan och jag tog det lugnt här hemma. Zingo var helt slut och sov precis hela dagen... Jag roade mig med tvätt, kollade andra chansen och gjorde pulled chicken. Gott!

I helgen har det varit gråväder,  blåst och lite duggregn. Idag skiner solen igen ☀️
Har fortfarande molande huvudvärk men får hoppas det inte blir värre...
Gäller att ta till vara på de soliga dagarna :-)

Ha en fin måndag! ❤


14 kommentarer:

  1. Ser inte dumt ut alls den där helgen :) skrämmande med dödsfallen, man kan undra vart samhället är på väg ? Kram

    SvaraRadera
  2. Hon skulle aldrig ha sagt något - klart att experten nu får moppa :D - ja fy hemskt med morden och 3! på samma gång men är det så att man nu fått tag på rätt personer som gjort det och dom var kompisar blir man ännu mer mörkrädd. Fy för att ha såna kompisar. Tragiskt för alla inblandade och stackars anhöriga. Du får kolla om det inte finns någon fbgrupp för hundträffar hemma hos dig. Ser nu på dom jag är med i att man träffas även utanför evenemangen om man har tid och låter hundarna leka och mötas. Hur gjorde du din Pulled chicken? Hel eller filéer - jag behöver göra det på filéer jag har. Må Gott - hopps solen får skina på er också idag.

    SvaraRadera
  3. Hej svejs,, tråkigt med en voffsing som pinkar revir.. :o((
    Förstår er pärla var helt slut dagen efter.. *fniss*

    Mysigt med nygamla vänner,, jag älskar att bli bortbjuden och även ha bjudning hemma, men tyvärr är det inte ofta det händer. Vi har inte så många vänner här nere, en hel del bekanta men inte många riktiga vänner. *saknar*
    Er meny låter ju riktigt mumsig, även om jag aldrig har smakat crème brûlée, men det låter gött.. :-P

    SV. Jag sitter i rullstolen när jag är hemma själv och när vi är ute OCH även när Göran är hemma då jag inte kan varken stå eller gå. Jag försöker att gå lite med hjälp av rullatorn och Göran som håller i ett vårdbälte.
    Men, det är inte ofta jag klarar av det.. :o((
    Mina ben bär mig helt enkelt inte,, ramlar titt som tätt och sen får jag enorma smärtor.

    Jag lägger ut receptet på min blogg när vi har ätit av det, är det okej för dig..??

    Ha en jättefin fortsättning på denna soliga måndag.. // Kramen Annelie

    SvaraRadera
  4. Haha! PERFEKT att ha en dotter som är certifierad på att moppa golv :-)

    Hoppas att huvudvärken är puts väck nu!
    Kram

    SvaraRadera
  5. sv: Jo, här börjar det bli varmare nu, men det var lite kyliga vindar idag. Fast det är nog jag som blivit bortskämd. Engelsmännen går i shorts och linne här året runt, typ ;-)

    SvaraRadera
  6. Så trist med huvudvärk. Hoppas du är bättre…

    Låter som sköna helgdagar med god mat och trevligt umgänge. Precis som det ska va:-)

    Jag vill också ha en toppexpert här hemma…ha ha!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  7. Hemskt med dom där morden på så unga människor. Jag lider med föräldrar och anhöriga....
    Trevligt att hålla kontakten och träffas om man trivs ihop. Tur att det bara är hundar som pinkar in reviret,hehe....
    Vad bra att du har sån expert på att moppa golv i närheten, lika bra att hon övertar den sysslan så det blir riktigt gjort,**..
    Vi njuter av vårvärmen så länge den varar...
    Kramar♥

    SvaraRadera
  8. Trevligt umgänge ni haft i helgen ! Härligt väder också :) Idag har vi lite mulet här...
    Jag vilar nog rätt så mycket fast det inte låter så på bloggen ;) Men ibland blir det mera än vanligt. Men jag är bra på att ta pauser :)
    Ha en bra tisdag!
    Kram

    Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med gäster..visst är det. Och när även hunden får kompis. Det ser vi på Ronja vad hon tycker det är kul med gäster och att gå på kalas :)
    Kram på dig från Maria

    SvaraRadera
  10. Det är ju givet vem som ska moppa golven hemma hos er nu ;-)

    Ja usch det är fruktansvärt det som hänt i Uddevalla.3 unga människor mördade. Man blir faktiskt rädd för vart samhället är på väg.

    Verkar som om ni haft en trevlig helg för övrigt trist bara med huvudvärken och illamåendet. Hoppas det har försvunnit nu.

    Ha en fin dag i solen idag!
    Kramis <3

    SvaraRadera
  11. Trevligt med besök av goda vänner och roligt när man "hittar tillbaka" till varandra :)

    Visst är det fruktansvärt med trippelmordet i Uddevalla, man tror inte det är sant... Det är sånt man läser om i tidningen eller ser på film...

    Perfekt att ha en städexpert hemma, då vet du vem som ska moppa i fortsättningen :)

    Ta hand om dig!

    Kramar Bella

    SvaraRadera
  12. go morgon!!! Vilken trevlig helg ni hade. Vissa helger blir extra förgyllda :)
    Vår o varmt i flera dagar men inatt slog kylan till igen o så var de plötsligt -5 grader. Fast dagen lär väl bli varm igen.

    Huvudvärk är inte kul, men är de inte så att huvudet tar smällen när de blir lite för mycket, hjärncellerna kommer i obalans. Hoppas de gav sig snabbt.

    Kramiz Kramiz

    SvaraRadera
  13. Ja, fy så otäckt det som hände...
    Hihihi nu ångrar sig nog dottern att hon visade dig hur man skura golvet ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Creme brule är verkligen kanongott! Har aldrig gjort hemma själv, bara ätit ute.

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis