lördag 14 mars 2015

Mums-Måns vår Heroe

Vilken dålig bloggare jag är....
Har haft en hemsk vecka rent värk mässigt och inte haft lust och ork till så mycket mer än det "man måste"... De sista dagarna har bjudit på solsken,vårväder men is i vinden :-D Härligt oavsett med sol... min kropp har dock varit helt inställd på lågtryck så vi har INTE varit överens denna vecka....
Har dock försökt njuta sv solen ☀️

De vackra kvistarna jag fick i lördags blommar 

Vi har promenerat 
Slängt bort granriset på balkongen  och plockat fram vide kvistar istället 

Hittat tussilago 
Varit på 2 undersökningar med dottern 
En spirometri Co/diff och ett lite halvakut läkarbesök i fredags som ger ytterligare undersökningar 
Vi har gjort pink lemonad 
& försökt ta bästa bilden på dem :-P


Vi har ätit falukorv och stuvade makaroner men oxå riktigt god hemgjord wook a'la dottern 

Och idag en schlagerpasta. Recept finns i receptbloggen :-)

Idag har vi sett MumsMåns vinna schlagern och det var bra! Jag röstade på svärmorsdrömmen men även på Magnus Carlsson (gillar honom & låten) & på Jessika Andersson som bor här i stan och hade en vacker ballad. Lite elak är jag oxå som tyckte det var bra att Erik Saade som självsäkert trodde på sig själv faktiskt fick stå tillbaka... Tror faktiskt att han skulle tjäna på att bli lite mer genuin o lite mindre divig och självsäker....
Roligt att det gick bra för JonHenrik. Men är verkligen glad att han INTE vann!

Sov gott! ❤️ 

20 kommentarer:

  1. Hua den där glasburen har jag oxå suttit i och har otrevliga minnen från en gång, då jag fick en sköterska som var redigt otrevlig, men hon lyckades inte så bra med mig, jag lämnade rummet och begärde en ny sköterska som lämnat sin privata ilska hemma. Sen gick de galant. Hoppas de gjorde de för dottern också.

    Skönt du hemtat hem dig efter en jobbig värkvecka. Jag har skadat ett öga av en lins och har varit enögd hela helgen. Allt går, de kunde varit betydligt värre. Hoppas jag kan sätta in linser tills i morgon så jag jag jobba utan problem :)

    Vilka fina bilder på Zingo, det är inte utan att även hundarna gillar sol o vår. Mina vill helst ligga ute mitt i solen när den är framme. Gårdagen promenader var lite så där med ett öga, men man vänjer sig fort, de e väl så vi människor är.

    Drickan ni gjort ser god ut o har härlig färg. Rena prydnaden att bara ha framme som dekoration ju :) Jag dricker mest bara vatten jag och ibland lyxar jag till de o stoppar ner lite goda frusna bär i mixen o får en härlig isdrink.

    Kramiz o go söndag.

    SvaraRadera
  2. Underbara Zingo ♡ ...
    /Nospuss

    SvaraRadera
  3. Jag undrade just var du varit.......hoppas allt känns bättre......

    SvaraRadera
  4. Värk är inte roligt att ha, det mesta känns enbart jobbigt. Men veckan har ju bjudit på vårväder trots att den började blåsigt. Dom kalla nätterna nu gör att det stannar upp en del.
    Vad mysig han är Zingo där han njuter i solen. Mina är likadana nu på våren, ligger där och gottar sig..**
    Jag gottade mig i går när mums Måns vann Mellon med stort försprång. Eric Saade kan jag inte med och hans röst får mig att rysa, och inte av välbehag precis....
    Kram vännen och sköt om dig♥

    SvaraRadera
  5. Halloj vännen.
    En hemsk vecka med värk gillas inte. Hoppas du får må bättre den kommande veckan.
    Söta vovven åxo. Så fin.
    Måns var bra.....och jag är glad inte Jon vann. Tror inte låten håller sig utomlands. Men Måns låt var bra. Den blir bara bättre å bättre.

    Nu håller vi tummarna för en bra vecka.....utan värk!!!

    Varma och Goa kramar från mig till dig.

    SvaraRadera
  6. Ja Måns låt var riktigt bra ! Första gången jag hörde den igår missade den delfinalen han var med i.

    Vicki

    fotbollsvicki.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Falukorv och stuvade mackisar... Mmmm... :-)

    Jag tyckte att HELT rätt låt vann :-)

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder du bjuder på..
    Älskar bilderna på er lurviga älskling..

    En av våra katter låg raklång i solskenet på köksbordet häromdan... gött även för de när solen äntligen visar sig.

    Vad är det för undersökning din dotter gör, är det för allergi / astma..??

    Jag kikade också på Melodifestivalen, tyckte också rätt låt vann.
    Å håller verkligen med dig när det gäller Erik, har aldrig gillat den killen på grund av att han är så jäkla divig.

    Ha det så bra som du kan ha det och hoppas att värken inte är alltför djävlig mot dig.. // Kram Annelie

    SvaraRadera
  9. Min kropp är också inställd på lågtryck fast solen skiner, det är väl den iskalla vinden som ställer till det för oss antar jag.
    Vad söt han är Zingo! :-) Jag gillade också MumsMåns bäst :-) Och jag håller med dig till 100% vad gäller han den där Saade! Han har blivit lite väl kaxig tycker jag. Det är väl bra att han har självförtroende men det har ju blivit lite väl mycket...
    Woket ser hemskt gott ut, kanske jag tar och gör till middag idag. Tack för tipset!
    Hoppas du har en bra tisdag. Kramisar från mig! ♥

    SvaraRadera
  10. Jag höll också på Måns. Men vet inte om jag tycker låten är så jättebra egentligen.

    Äntligen vår!!!

    SvaraRadera
  11. Tittar in för att önska dig en jättefin dag.
    Kramar från mig!

    SvaraRadera
  12. Rätt låt vann!
    Inget snack om den saken ;)
    Visst är det underbart med våren? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Läste din kommentar hos Mita betr. avundsjuka. Du skrev om en
    kompis som alltid är ensam på helger och semestrar. Undrar varför inte
    du eller andra kompisar bjuder hem henn vid dess tider eller när som helt. En extra
    person bör väl inte vara så stort besvär. Tänk hur bra det skulle kännas
    att gett glädje till en kompis.

    Ruth i Virginia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har jag redan gjort. Men eftersom vi är bekanta och inte vänner så har personen tackat nej.
      hen har ett aktivt liv men det är känslan som hen har att alla andra är så lyckliga och har gemenskap. Gemenskap som man kanske bara kan känna med en riktigt nära vän/pojk-flickvän
      Tror själva känslan med utanförskap känns värre när man ser vad "lyckliga"kort och status folk lägger ut på sociala medier, det gör att man blir avundsjuk, men vi som läsare måste lära oss att sålla... tror ibland att folk försöker bräcka varandra i lycka... men är det verkligen ÄKTA lycka som man ser o läser om i sociala medier?Det är en förfinad verklighet ofta tror jag :-)
      Kram ❤

      Radera
  14. Gillade också Måns :)
    Usch för väken!
    Hoppas att du har en bra torsdag!

    Kramen om

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder, det är så underbart ute nu och man bara längtar ut att få njuta av solen till fullo :) Kram

    SvaraRadera
  16. Finns receptet på woken? Ser smaskens ut!
    Hoppas att helgen blir fin.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ordna med receptet :-)

      Radera
  17. Blogga när du vill, jag kommer alltid komma hit <3 Kram

    SvaraRadera
  18. Så skönt att se en till som inte gjort något blogginlägg i veckan, ibland är de omöjligt :) jag har inte fått ordning på allt som ska göras nu i allt nytt som tillkommit i mitt liv. Men tids nog så.
    Ha en skön helg, här snöar det och regnar o lite så om vart annat.
    Kramiz

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis