torsdag 2 april 2015

lopp sjuka. ..

I måndags körde jag en omgång till med Tenutex parasitdödande salva... mådde riktigt bra i tisdags och onsdags.  Pratade med läkaren och eftersom jag fortfarande har trådar under huden och klåda så remitterade hon mig till hud....
I tisdags var jag hos min svärmor vi bakade 2 matpajer. En ostpaj med brännvinsost och en kyckling & broccolipaj. Svärmor är jätte duktig på matlagning och pannbiffar hon gör är de godaste som finns, det har jag ju skrivit om förut men matpaj det misslyckas hon med gång på gång så i söndags ringde hon och frågade om jag kunde visa hur jag gör mina pajer. Klart jag kunde... pajerna blev jättegoda och hon var så himla och glad. Sen var det ju trevligt med lite sällskap en stund, hon känner sig nog ganska ensam...  vi hade några trevliga timmar :-)


På eftermiddagen var jag maken samt Zingo på golfbanan... man får offra sig ibland ;-)


Vi var ensamma på banan så Zingo spang lös och passade på att ta åretsförsta dopp... Sicken galning.... men han gillade det... Väl hemma igen fick Zingo en varmdusch och mat. Sen tillbringade han 4 timmar under en filt i min säng... Skönt :-)

I onsdags var jag med dottern. Först på ortopeden där gipset plockades bort och eftersom hon inte är bra tummen Trots gipset bestämdes att det blir operation av morbus de quervain. Man ska vidga senorna vid "tum fästet"
Andra besöket för dagen blev till dotterns allergiläkare. Där går man vidare med ngn special röntgen där man kan se lungfunktionen med hjälp av kontraströntgen. Undersökningen ska göras i Göteborg så remiss är skickad.
Efter läkarbesöken gick jag en sväng m Zingo och sedan åt vi lunch på restaurang jag och dottern samt kikade i ngr affärer.

På kvällen satte jag i ngr fjädrar i riset på balkongen. I samma kruka som jag slängde granriset från och satte kvistar i för 3.V sedan. Det skulle jag INTE ha gjort...   händerna fulla i röda utslag... jag såg ngt minimalt knottdjur som kröp på handen... jag vättade mig o smorde men fick stora problem igen. .. Blev en akut dusch igen för jag kände hur jag blev biten överallt och det sved & kliade så mycket...

Idag har det varit lite sämre igen.... Men det vänder väl igen...
Är så fruktansvärt trött på detta :-(
Men jag har blivit super känslig, vrål allergisk, mot dessa "bett" som förmodligen är ngn typ av fågelkvalster eller svidknott som jag läste om på nätet. .. Inte vet jag.... :-O

Har handlat idag, tvättat igen och bäddat rent igen!! Ikväll har vi jag, maken och dottern lagat mat tillsammans.  Det gillar jag :-)

Blev grillad lax med stark krydda, råstekt vitlökspotatis samt en salsa gjord på jordgubbar och fetaost samt en med avokado, gurka och mango. .. så gott och fräscht. Dottern hittade på recepten  :-)

Nu kan vi fira påsk ;-)
På lördag ska vi till J&P på kvällen, på söndag är det kalas hos svärmor och på måndag ska vi åka till Göteborg och hälsa på sonen, sambon & Memphis the cat. Ska bli trevligt :-)

Ha en riktigt glad påsk! :-D

6 kommentarer:

  1. Ajdå, kan nog vara bra att ta ett besök till hud.
    Glad påsk till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter läskigt med dessa "svarta trådar".
    Hoppas du fått bort allt.
    Hmmmm........gröna gräsmattor och golf......här har vi massor av snö ännu.
    Önskar dig en GLAD PÅSK!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. Vilken otur du har! Hoppas verkligen att du snart slipper detta. Det tar så mycket onödig energi. Energi som man inte har..
    Glad påsk! Kram

    SvaraRadera
  4. Men neeeej! Vilken otur du har! Hoppas verkligen att det här försvinner snart så att du får må bra igen.
    Tråkigt även för dottern att det blir op. Men jag hoppas att det ska hjälpa henne att bli fri från besvären.

    Maten lät väldigt god (som alltid).
    Hoppas ni får trevligt påskfirande och annat firande i dagarna tre :-)

    Glad Påsk!
    Kram <3

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Ajdå... Hoppas att det löser sig för både dig och dottern snart...

    Viken fin påskhund!
    :-)

    SvaraRadera

♥Tack för att du förgyller min dag♥
(¯`v´¯)
.`·.¸.·´ .
¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
(¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸Mickis